Strona 1 z 2

Wymiana napędu , zdawcza 15 zębów ?

: śr 09 kwie 2014, 21:35
autor: ZioLek-82-
Witam.
Dziś uporałem się z wymianą zestawu napędowego w Fi
Co mnie zadziwiło zdziwiło ... zdawcza zębaka miała 15 zębów :shock: , ja założyłem 17.

Pytanko: łańcuch ma luz około 25mm na dole i to niby zgodnie z założeniami lecz na górze leży na ślizgu, tak ma być?/

Re: Wymiana napędu , zdawcza 15 zębów ?

: śr 09 kwie 2014, 21:46
autor: Arnold
A jak zrzucisz go z centralki to dalej leży na ślizgu :?:

Re: Wymiana napędu , zdawcza 15 zębów ?

: śr 09 kwie 2014, 22:04
autor: belkot
luz lancucha mierzy sie jak moto stoi na bocznej stopce

Re: Wymiana napędu , zdawcza 15 zębów ?

: śr 09 kwie 2014, 22:29
autor: ZioLek-82-
dzięki za czujność panowie , jutro z rańca lookne jeszcze raz bo dziś z tej podjary nawet nie zdjąłem z centralki :mrgreen:

luz zmierzyć tak jak napisał belkot , czyli stawiając na bocznej??

Re: Wymiana napędu , zdawcza 15 zębów ?

: czw 10 kwie 2014, 07:54
autor: belkot
Tak jest napisane w serwisowce

Re: Wymiana napędu , zdawcza 15 zębów ?

: czw 10 kwie 2014, 07:56
autor: Pablopbs
Teoretycznie powinno się postawić na bocznej stopce bez obciążenia i wtedy dokonywać pomiaru.

Re: Wymiana napędu , zdawcza 15 zębów ?

: czw 10 kwie 2014, 09:00
autor: Miszak
Tego nie wiedziałem, że luz mierzy się na bocznej stopce. Dobrze, że mnie dopiero czeka wymiana napędu. Inaczej bym nieświadomie katował nowy zestaw.

Re: Wymiana napędu , zdawcza 15 zębów ?

: czw 10 kwie 2014, 09:25
autor: ZioLek-82-
pytanie pewnie głupie zadam ale...miarkę przykładamy do ślizgu i odczytujemy wartość na dolnej krawędzi łańcucha wiszącego czy po jego osi(środku ogniwa) ??
Nie wiem czy to aż tak ważne ale prosze o wyrozumiałość to mój pierwszy motong na łańcuch, wcześniej turlałem się na kardanach :disagree

Re: Wymiana napędu , zdawcza 15 zębów ?

: czw 10 kwie 2014, 09:29
autor: belkot
Zeby rozwiac wątpliwosci:

Re: Wymiana napędu , zdawcza 15 zębów ?

: czw 10 kwie 2014, 10:10
autor: ZioLek-82-
Dzięki belkot :wink:

Re: Wymiana napędu , zdawcza 15 zębów ?

: czw 10 kwie 2014, 10:39
autor: jaroslawp
Macie dwa różne modele motocykla. Lepiej sprawdź w instrukcji dla swojego modelu, żeby później nie było zdziwienia jak np u mnie.
Już w punkcie 1 łanie napisali, że:

Re: Wymiana napędu , zdawcza 15 zębów ?

: czw 10 kwie 2014, 11:05
autor: belkot
Luz na stopce bocznej 15-25, na centralnej 25-35. Brzmi to sensownie. Roznice miedzy motocyklami nie maja znaczenia (zasada dotyczy sie wszystkich moto z lancuchem). Ja bym radzil jednak sprawdzic luz na bocznej stopce bo lancuch jest lekko dociazony

Re: Wymiana napędu , zdawcza 15 zębów ?

: czw 10 kwie 2014, 12:58
autor: kiki
Łatwiej jest sprawdzać luz na centralce bo po prostu można kręcić kołem i wychwycić czy keta jest nie równo wyciągnięta czy nie (prościej tak robić niż toczyć moto przez dziesięć metrów). Jak jest to trzeba ustawiać luz na największym naciągu.

Pozdro

Re: Wymiana napędu , zdawcza 15 zębów ?

: czw 10 kwie 2014, 19:39
autor: ZioLek-82-
zakładając tył zębatkę nasunęło mi się pytanie...czemu gwinty śrub a zarazem nakrętki mocujące ową zębatkę są na zewnątrz :?:
odwrotnie wyglądałoby estetycznie :wink:

Re: Wymiana napędu , zdawcza 15 zębów ?

: czw 10 kwie 2014, 20:16
autor: Pablopbs
Luz powinno mierzyć się w kilku punktach po lekkich obrotach kołem co np 90 stopni, ponieważ jeśli łańcuch jest przeciągnięty to np w położeniu "zero" będzie miał luz 5 mm, a po obrocie o 180 stopni będzie miał już 25 mm luzu, wtedy łańcuch jest do wymiany, tak samo w przypadku gdy te roleczki w ogniwach dają się poruszać np dotykając śrubokrętem lub innym narzędziem, wtedy to również oznaka zużytego łańcucha.

A tak w ogóle to czy przypadkiem ta 15tka zębatka zdawcza nie daje "szybszej jazdy", a większa 17tka lepsze przyśpieszenie ?