Strona 1 z 1
Problemy z redukcją biegów
: sob 24 wrz 2011, 20:28
autor: paul66
Witam i proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu. W mojej VFR RC36 II podczas redukcji biegu, no np. z 5 na 4 bieg zchodzi normalnie, ale na 3 już nie zrzucę, muszę na puszczonym sprzęgle lekko dźwignie zmiany biegów podciągnąć do góry i wtedy wcisnąć sprzęgło i redukować i tak za każdym razem, z 4 na 3 zrzuci dobrze, ale już z 3 na 2 muszę stosować wyżej wymieniony sposób... Jest to uciążliwe w mieście, gdzie nie mam zbyt dużo czasu na taką zabawę.
Miał ktoś taki problem? Może ktoś wie jaka może być przyczyna?
I jeszcze mam pytanko, jaki olej jest w skrzyni? ten sam co wlewam do silnika czy gdzieś indziej się wlewa olej do skrzyni?
Re: Problemy z redukcją biegów
: sob 24 wrz 2011, 20:40
autor: Tomek Grudziądz
paul66 pisze:ten sam co wlewam do silnika
Tak
Re: Problemy z redukcją biegów
: sob 24 wrz 2011, 22:15
autor: waclv
Najpierw zapraszamy do powitalni, tam powinien znaleźć sie Twój pierwszy post, zanim inni zobaczą i się zacznie nagonka
Po odmaszerowaniu do wyżej wyznaczonego miejsca, proponuję zerknąć czy przypadkiem układ hydrauliczny sprzęgła nie jest zapowietrzony i przy okazji Zerknij czy płyn w sprzęgle nie jest już koloru herbaty- jak tak to go wyoutować i nowym zalać potem Zobacz czy sie coś poprawiło
Pozdro
Re: Problemy z redukcją biegów
: sob 24 wrz 2011, 23:33
autor: paul66
Przywitany. A jeszcze jakbyś mógł napisać jak sprawdzić czy nie jest zapowietrzony i gdzie sprawdzić ten płyn, bo jestem w tym zielony i dopiero się uczę

Re: Problemy z redukcją biegów
: ndz 25 wrz 2011, 08:13
autor: Piotrek82
Re: Problemy z redukcją biegów
: wt 27 wrz 2011, 21:52
autor: figaro
Zerknij
tutaj 
Re: Problemy z redukcją biegów
: pt 30 wrz 2011, 15:42
autor: paul66
odpowietrzanie nie przyniosło skutków... ale za to ostatnio jak byłem na lotnisku VFR'ce troszkę pocisnąć to jak z lotniska wyjechałem do teraz mam problemu z wrzuceniem biegu z 2 na 3 i z 3 na 4, muszę po kilka razy ciągnąć dźwignię żeby zaskoczyło, przy próbie podciągnięcia dźwigni jest ona tak jakby zablokowana, tzn. nic a nic w góre nie idzie, ale zredukować mogę. a problem z redukcją dalej występuje, muszę po redukcji podciągnąć nóżkę, żeby móc dalej redukować. POMOCY!!!
edit: na lotnisku nie świrowałem, sprawdzałem Vmax i doszło do 225 i pas się skończył. i tak kilka razy w te i spowrotem, ale vfr'ka nie szwankowała, dopiero jak wyjechałem z lotniska.
Re: Problemy z redukcją biegów
: pt 30 wrz 2011, 16:00
autor: olo
Może coś nie gra w zewnętrznym mechanizmie zmiany biegów. Żeby się do niego dostać wystarczy tylko zdemontować pompę cieczy i po odkręceniu czterech (chyba) śrub-wszystko masz na wierzchu...
Re: Problemy z redukcją biegów
: sob 01 paź 2011, 00:03
autor: PETER
z tego co piszesz to wygląda tak że albo pękła albo w jakiś inny sposób nie działa sprężynka powodująca powrót dźwigni zmiany biegów do położenia wyjściowego jeśli masz serwisówke to dział 10-5 trzeci rysunek od góry nazwa return spring strona w wersji komputerowej 300
Re: Problemy z redukcją biegów
: ndz 02 paź 2011, 10:18
autor: paul66
olo, a żeby dostać się do tego mechanizmu trzeba spuszczać olej? czy na sucho tam jest? i jak zdejme pompę to ciecz też wypłynie?
Re: Problemy z redukcją biegów
: ndz 02 paź 2011, 21:04
autor: olo
do demontażu pompy nie musisz spuszczać oleju na pewno-wystarczy lekko przechylić moto na prawo, ale żeby zdjąć ten dekielek od mechanizmu zmiany biegów-nie jestem pewien czy przechylenie wystarczy. Albo oceń to sam albo od razu spuść...
Chłodziwo oczywiście też musisz wylać-inaczej pompy nie zdejmiesz...
Re: Problemy z redukcją biegów
: sob 22 paź 2011, 16:47
autor: paul66
Witam wszystkich pomocników

dałem w końcu VFR'kę do fachowca, bo sam prawdopodobnie bym tego nie zrobił. Problemem okazała się pęknięta sprężynka powrotu dźwigni do pozycji neutralnej. Dziękuję wszystkim za pomoc i szerokości
