Strona 1 z 2
Zębatki - alternatywna ilość zębów.
: sob 05 lut 2011, 16:43
autor: eater
Hej Ołnersy,
Przymierzam się do wymiany napędu u siebie i się zastanawiam nad czym, czy nie zmienić trochę przełożenia.
Rzadko latam z prędkościami bliskimi maksymalnej, więc może warto byłoby zamiast 17 zębów z przodu zamontować np. 16?
Macie jakieś doświadczenia w tej kwestii?
Jak wygląda sprawa ze wskazaniami prędkościomierza wtedy i zużyciem paliwa?
: sob 05 lut 2011, 16:48
autor: emil
zrobiłem tak w tdm - na plus dla moto

przyspieszenie lepsze, szybciej się wkręcała na ostatnim biegu, spalanie praktycznie nie podskoczyło, obroty poszły o ok 200 przy danej predkosci na danym biegu w górę, z tym że w tedmie licznik był na linkę a u nas jest czujnik na zębatce, jak będzie mniej zębów to będzie zapewne oszukiwał
tylko znaleźć taką zębatkę wcale nie było tak prosto, no i jest droższa niż seria.
: sob 05 lut 2011, 16:49
autor: michał RC 46
Na kole chcesz latać czy jak?

bo innego powodu to raczej nie ma żeby zmieniać ilość zębów

: sob 05 lut 2011, 16:52
autor: eater
emil, mam dostęp do przednich zebatek od 15 - 19 zębów, bez problemu. Jakby kto chcial - moge pomoc.
Nie chodzi o latanie na gumie... no, ale pier...niecie mocniejsze by sie przydalo.
Nie chcialbym tylko, zeby predkosciomierz klamal za bardzo.
: sob 05 lut 2011, 16:53
autor: emil
michał RC 46 pisze:Na kole chcesz latać czy jak?

bo innego powodu to raczej nie ma żeby zmieniać ilość zębów

zmień to zobaczysz
eater pisze:emil, mam dostęp do przednich zebatek od 15 - 19 zębów, bez problemu. Jakby kto chcial - moge pomoc.
Nie chodzi o latanie na gumie... no, ale pier...niecie mocniejsze by sie przydalo.
Nie chcialbym tylko, zeby predkosciomierz klamal za bardzo.
ee no widzisz, to jak masz dojście to załóż, zawsze możesz wsadzić oryginał jak się wrażenia nie spodobają

ja wiem że przyspieszenie wzrasta, niby jeden ząbek, ale sporo wzrasta
aaa no i jeszcze kwestia taka, że prędkościomierz ale i licznik przebiegu będą przekłamywać. Chyba że da się jakoś to przeliczyć, ale to już jakis elektronik by się musiał wypowiedzieć

: sob 05 lut 2011, 16:57
autor: eater
Pozostaje w takim razie jeszcze pytanie: o ile (jesli w ogole) spadnie predkosc maksymalna motunga?
: sob 05 lut 2011, 17:05
autor: emil
teoretycznie nie powinna spaść. czemu? mi na '6' nie udało się jeszcze odciąć zapłonu, w tdm akurat było 5 biegów, na serii też do tego nie dochodziło, po zmianie na mniejszą, na ostatnim biegu szła do końca
w vfr też nad tym myślałem, przy wyprzedzaniu nie trzeba tyle redukować, lepiej się moto zbiera.
takie manewry ponoć mają sens w mniejszych pojemnościach i mocach, w sportowych litrach np. spada vmax bo one same z siebie idą do końca, więc mniejsza zębatka to mniejsza prędkość

: sob 05 lut 2011, 17:08
autor: eater
No to Emil namowiles mnie, mysle, ze to dobry pomysl, najwyzej wroce do oryginalu.

: sob 05 lut 2011, 17:12
autor: emil
proste

daj znać jak z licznikiem, bo też o tym myślę, a napęd się powoli kończy

pozdro!
: sob 05 lut 2011, 17:43
autor: jankovich
: sob 05 lut 2011, 18:03
autor: PETER
DLA PRZYPOMNIENIA BO IDZIE WIOSNA I MOŻE BYĆ WIĘCEJ CHĘTNYCH NA ZMIANY
http://www.gearingcommander.com/
: sob 05 lut 2011, 22:51
autor: Art
eater pisze:Rzadko latam z prędkościami bliskimi maksymalnej, więc może warto byłoby zamiast 17 zębów z przodu zamontować np. 16?
Macie jakieś doświadczenia w tej kwestii?
Jak wygląda sprawa ze wskazaniami prędkościomierza wtedy i zużyciem paliwa?
Śmigałem tak 2 lata:)
- prędkościomierz oszukuje o jakies 20-25 km/h...

( a taki byłem szczęśliwy gdy widziałem na liczniku 280....)
- spalanie niezmacznie większe
- lepiej się zbiera i to na 6-ce
- pokazuje tez inny przebieg- znacznie większy niż w rzeczywistości
więcej grzechów nie pamietam...
pozdro
: sob 05 lut 2011, 22:57
autor: slimak
Art, ja mam licznik w milach i max na budziku jest 170 i zdarzyło się że wskazówka poszła aż za pewnie mam 16 wymieniałem będąc u Wasyla ale ile zębów to nie pamiętam spalanie tak do 130 5,2
a na trasie 160-180 6,4 najwiecej po ostrym dźidowaniu na winklach 3i4 do końca wyszło 8,2.
Na ćwiartke z kawą zx9r chyba 98rok wygrałem o 0,02s jak gość usłyszał że 108km w serii to karpia walną że nie dał rady mnie zrobić

bo jego kawa miała 143km
: ndz 06 lut 2011, 08:31
autor: Art
slimak pisze:Na ćwiartke z kawą zx9r chyba 98rok wygrałem o 0,02s jak gość usłyszał że 108km w serii to karpia walną że nie dał rady mnie zrobić
bo jego kawa miała 143km
o widzisz! mniejsze zębatki przydają się własnie w takich sytuacjach.
Poprawiaja " zbieranie " się motocykla. Ale na trase wolę normalne ustawienia.
Co do mocy - masz tą bez katalizatora?
: ndz 06 lut 2011, 13:49
autor: slimak
tak bez katalizatora i sond dlaczego pytasz?