Przełożenie przeniesienia napędu na wpływ tylko na 2 parametry. Prędkość i moment obrotowy. To działa w ten sam sposób jak zmiana "biegów" w skrzyni biegów

Ciekawe ??????Vermilion pisze:Moc jest wprost proporcjonalna do iloczynu mocy i prędkości obrotowej
to tak duże uproszczenie, że właściwie kłamstwomagik pisze:
Mówiąc łopatologicznie moment odpowiada za dynamikę, przyśpieszenie i elastycznosc, natomiast moc odpowiada za maksymalną prędkość. Jest to duże uproszczenie, ale tak to jestmówił Mariusz Max Kolonko
tego nie trzeba rozumieć - to oczywistearcinkk pisze:no to kto podsumuje, 47-49z zwiększy przyśpieszenie i "zrywność" cudaka a obniży prędkość maks. tak mam to rozumieć ?
Jak byś przeczytał co Arnold wrzucił to byś nie pisał o obliczeniach cieplnych. Tak się składa, ze zajmuje się tym na godzien tylko w większych silnikach i nie tylko i mogę Ci tu zrobić bilans energii od strony paliwa lub jak wolisz od strony silnika.Vermilion pisze:Moc = (Moment obrotowy x prędkość obrotowa) / 9549.3 (lub 9548.7 i inne), gdzie ta liczba przez którą się dzieli bywa według różnych źródeł ze względu na jej pochodzenie z obliczeń cieplnych silnika spalinowego.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości