Strona 1 z 1

Nowy filtr Paliwa

: pt 29 sty 2010, 16:52
autor: Damo 88
Vfr 800 03r.
Przy wymianie filtra w zbiorniku należy np: odpowietrzać układ :?:

czy jedynie skupić się na szczelnej wymianie a resztą zajmie się pompa :???:

: pt 29 sty 2010, 19:22
autor: kiki
po co odpowietrzać? Zadaniem pompy jest wytworzyć odpowiednie cisnienie ( tak w skrócie) i dlatego robi takie bzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzziiiiiiiimmmmmmmmmmmm :). Ma być szczelnie i w odpowiedniej pozycji zamontowany filtr i tylko tyle :)

: pt 29 sty 2010, 19:59
autor: Damo 88
Dzięki :grin:

: pt 29 sty 2010, 20:09
autor: Radarro
Filtr masz z ASO? czy eftermatket?
Szukałem swojego czasu fo Fi i była dupa...

: sob 30 sty 2010, 12:00
autor: Buła
Witam,nie wiem jak do 800 ale do 750 są na allegro.

: ndz 31 sty 2010, 17:57
autor: maximusxx
Gdzie jest filtr paliwa w 800 fi 98-01 jakie koszta

: ndz 31 sty 2010, 18:28
autor: kiki
maximusxx pisze:Gdzie jest filtr paliwa w 800 fi 98-01 jakie koszta
W baku :) - czyli troche zabawy jest przy wymianie a cena około 200zł pewnie :???:

: ndz 31 sty 2010, 19:31
autor: RALF
Na jakiej podstawie wymieniamy filtr??????? czy przy danym prZebiegu???

: ndz 31 sty 2010, 20:34
autor: maximusxx
czyli trzeba zdjac zbiornik i jest dojscie od spodu ciekawe czy mozna go wyczyscic czy tylko wymiana wchodzi w gre

: pn 01 lut 2010, 02:56
autor: Damo 88
Filtrów paliwa się nie czyści , przynajmniej nie tych ale są takie tylko z sitkiem metalowym mimo to i tak odradzam . Przytocze :

''Filtr paliwa

Filtry paliwa służą do oczyszczania paliwa z cząstek stałych obecnych oraz w przypadku samochodów zasilanych olejem napędowym także do oddzielania cząstek wody zawartych w paliwie. W silnikach zasilanych benzyną woda oddzielana jest przez zastosowanie dodatkowego filtra zwanego wstępnym umieszczonego w zbiorniku paliwa. Filtr ten wykonany jest z gęstej siatki metalowej na której oddzielana jest woda od paliwa. Rozwiązanie tego nie można stosować w silnikach zasilanych olejem napędowym ze względu na znacznie większą lepkość oleju napędowego od wody. Stosuje się natomiast filtry z tzw. odwadniaczami. Odwadniacze te są zawsze umieszczone w dolnej części obudowy z tego powodu filtry oleju napędowego umieszczane zawsze w pozycji pionowej.

Filtry paliwa obecnie są produkowane w formie hermetycznie zamkniętej plastikowej bądź metalowej kapsuły z króćcami do podłączenie odpowiednich przewodów paliwowych oraz głównie w silnikach wysokoprężnych wytwarzane są jako stale elementy układu z wymiennymi wkładami. Filtr paliwa w silnikach benzynowych umieszczony jest zwykle w pobliżu zbiornika paliwa. Natomiast filtr oleju napędowego umieszczony jest zazwyczaj w komorze silnikowej.

Filtry paliwa bądź wkłady filtrujące podlegają okresowej wymianie. Czas okresu wymiany określony jest przez producenta samochodu i określony zazwyczaj w przebiegu kilometrów (wynosi on zazwyczaj od 40 do 60 tyś. km). Jeżeli stosowanie paliwo jest złej jakości należy znacznie skrócić czas wymiany filtra aby zapewnić prawidłowe jego działanie. W silnikach wysokoprężnych konieczne jest w opróżnienie odstojnika wody co pewien czas (zazwyczaj co 20 tyś. km) pomiędzy wymianą filtra. Nieprawidłowo dobrany filtr paliwa oraz wydłużenie czasu wymiany może doprowadzić do uszkodzenia delikatnych elementów układu wtryskowego co w konsekwencji niesie za sobą wysokie koszty naprawy. ''

: śr 20 paź 2010, 18:52
autor: Piotrek82
A czy może ktoś kto wymieniał filtr napisać krótką instrukcje co po kolei rozkręcić i ewent. na co zwrócić uwagę, żeby nie zepsuć. Dotyczy RC 46

Pozdrawiam!

: czw 21 paź 2010, 01:13
autor: Damo 88
Postaram się dziś odpisać plus fotki jak nie to jutro :arrow:

Ściągasz bak oczywiście ma być pusty odkręcasz i zakręcasz według kolejności . Przy wyciąganiu najpierw koniec do góry po tej stronie gdzie przykręcamy bak do zawiasu . Przy wyjmowaniu nie szarp , podginaj rękoma gumową miskę bo to ona będzie haczyć . zdemontuj filtr paliwa odkręć pompę wyczyść w benzynie metalowy filtr , następnie z tworzywa sztucznego i pod gumową miską . przy zakładaniu metalowy filtr wyprofiluj tak aby zalegał dookoła i pod filtr z tworzywa sztucznego Nie zapomnij o masie przykręca się ją do klamki która trzyma pompę i skręcasz :arrow:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

: czw 21 paź 2010, 16:03
autor: Piotrek82
Dzięki! Opis rewelacyjny. Jak kupie filtr i wymienie to napisze. Widze, że masz V-tec-a, ale w fi powinno byc podobnie.