Strona 1 z 2
Reflektor przedni + zegary?!?
: ndz 01 cze 2008, 22:43
autor: Piciu_Poznań
Witam!
Otórz mam dwa takie kłopoty:
1. Przednia lampa a konkretniej jej klosz (rc 46) jest pekniety. Co za tym idzie, lampa paruje a lustra sa brudne. Mialem zamiar dac do sklejenia klosz. Lampa wymontowana, ale za cholere nie moge jej otworzyc

Dookola jest 6 zatrzaskow a calosc wydaje sie byc sklejona (w miejscu zatrzaskow widac jakies bialoszare mazidlo)??? ( no wlasnie czy to mozliwe czy jakis patent poprzedniego wlasciciela?) i nie wiem jak sie za to zabrac.
2. Zegar predkosciomierza nie rusza sie, no ani drgnie! Cala reszta budzikow funkcjonuje prawidlowo tylko ta jedna wskazowka wciaz pokazuje "0"

Oczywiscie dostalem sie do zegarow i wszystkie kostki sa podlaczone. Nie wiem co dalej z tym poczac, ani nawet ktore kabelki wchodzace do zegarow ida od czujnika.
Moze ktos rozwiazywal juz kiedys podobne problemy i udzieli mi cennych wskazowek?
Z gory wielkie dzieki!!
Pozdrawiam,
Piciu
: ndz 01 cze 2008, 23:28
autor: Fabiq
Piciu_Poznań pisze:za cholere nie moge jej otworzyc
lampa jest sklejona klejem, musisz to grzac spawrka do plastykow i "wyrwac" klosz, pozniej wklejasz spowrotem na klej do szyb samochodowych - trzyma jak diabel
: pn 02 cze 2008, 08:53
autor: Piciu_Poznań
No to wszystko jasne. wielkie dzieki!
A moze wie ktos gdzie w Poznaniu sie tym zajma ?
: pn 02 cze 2008, 09:59
autor: Kornik
Może ci padł zegar? Jak coś to mam jedną sztuke z prędkościomierza ale w milach/km.
Ewentualnie dal ci może czujnik na przedniej zębatce, bo VFR tu "czyta" prędkość
: wt 03 cze 2008, 09:30
autor: Piciu_Poznań
Czujnik a raczej czytnik szybko został uznany za sprawny bo to jak juz pisalem reszta zegarow (w tym "przebiegi") dziala prawidlowo. Wczoraj postanowilem rozbebeszyc zegary i wyszlo szydlo z wora...otorz cala elektronika funkcjonuje a jedynie sama wskazowka predkosciomierza trze o tarczke! Nie jest wygieta lecz cala cofnieta jest na ośce:( Masz moze na zbyciu sam predkosciomierz czy cale zegary?
: wt 03 cze 2008, 09:50
autor: Kornik
Sam predkościomierz tylko taki "amerykański" tj. mile i km/h w jednym
: wt 03 cze 2008, 09:57
autor: Piciu_Poznań
zawsze mozna przelozyc sam cyferblat. mozesz pstryknac jakies foto??
: pt 22 sie 2008, 11:12
autor: Kornik
No nic dziś sam obaliłem to czego bylem przekonany

lampy do VFR 800 Fi nie sa uniwersalne. Dowiedzialem sie tego po rozmowie z pracownikiem hondy i po sprawdzeniu numerów katalogowych lamp dla RC46 z 1999 roku
Otóż:
- wersja Europejska ma numer 33102MBG601
- wersja USA ma numer 33102MBG651
- wersja UK ma numer 33102MBG003
Na podstawie tego mozna wywnioskowac że jednak niejest tak kolorowo

i najprawdopodobniej ja mam wersje USA lampy (coś tak mi sie wydaje) czyli oświetlam symetrycznie droge

: pt 22 sie 2008, 11:21
autor: Kornik
A tu dokladne wyjasneinie oznaczenia lampy i wszystko jasne
http://www.raa.radiorekord.pl/informa/r ... ry2002.htm
: pt 22 sie 2008, 17:33
autor: PETER
pięknie rozpisanie oznaczeń można się sporo dowiedzieć
: pt 22 sie 2008, 19:10
autor: SOWA
Piciu_Poznań pisze:zawsze mozna przelozyc sam cyferblat.
Nie wystarcy. Licznik kmów będzie nadal liczył mile.
: pt 22 sie 2008, 20:00
autor: Kornik
Sowa tu sie mylisz

w takim układzie jak jedziemy równo 100 km/h to ja lece 160 km/h
W RC46 impuls z czujnika na przedniej zębatce są zliczane i przekształcane na wychylenie wskazówki dopiero w cyferblacie, a dokładnie pod cyferblatem znajduje się płytka elektroniczna do której jest przymocowany silnik krokowy,który to powoduje wychylenie wskazówki na zadaną prędkość. Silnik krokowy jest sterowany poprzez układ elektroniczny w skład którego wchodzi kilka rezystorów, diod, dwa kondensatory, jedne rezonator kwarcowy oraz układ scalony TB9226AN (wyprodukowany jak mniewam przez Toshibe) układ ten na podstawie otrzymanych impulsów z czujnika odpowiednio wysterowywuje silnikiem krokowym który to na oczach zwykłego użytkownika przedstawia wychylenie wskazówki w postaci osiąganej prędkości z pewnym marginesem błędu.
O układzie dowiem się za jakiś czas jak będzie trzeba może będzie jasne czy da się zmienić z mil na km bez zmiany całego zegara

A jeśli komuś przyjdzie do głowy pytanie "w takim razie jak ot jest z licznikiem nawiniętych kilometrów" otóż odpowiedź jest prosta

Komputer przechowuje tylko i wyłącznie ilość zliczonych impulsów, całą zamiana impulsów odbywa się na płytce znajdującej się pod LCD, żeby to potwierdzić muszę w końcu wziąć od Achmeda swoją płytkę "zapasową" i ją przeanalizować
(Sowa zaraz powie że znowu popłynąłem z cyframi i innymi pierdołami

)
: pt 22 sie 2008, 20:32
autor: Kornik
Szybka analiza wykazała że dość podobny układ występuje w obrotomierzu z ta różnicą że w obrotomierzu zamiast 2 rezystorów są użyte zworka i dioda, czyli reasumując najprawdopodobniej zmiana w prędkościomierzu ogranicza się do tych dwóch elementów, tylko dobranych z odpowiednimi wartościami. Niedługo postaram się rozrysować schemat elektryczny oraz wykaz elementów potrzebnych do złożenia własnego licznika, problematyczny może być silnik krokowy użyty do wysterowania wskazówki.
: pt 22 sie 2008, 20:49
autor: SOWA
(Sowa zaraz powie że znowu popłynąłem z cyframi i innymi pierdołami

)
A kiedyż to znowu Sowa powiedziała, że Kornik gdzieś popłynął?
Natomiast pod wrażeniem jestem niczym Big Brother co Gulczasowi zadał zbałamucenie miss Suchej Beskidzkiej, a ten nadprogramowo wyposażył w uczestników następną edycję programu. Jako ryjkowaty chrząszcz Kornik wyryjkował się, tzn. wypowiedział obficie i treściwie, że aż Sowie szczena opadła, przygniatając akustycznie pazury u szponów. Jutro głoduję, bo nie mam jak łowić.. Co za owad!
: pt 22 sie 2008, 20:52
autor: SOWA
PS
Owadzie, ależ cię te lachony napędzają.
