Strona 1 z 5
wyważanie kół
: ndz 14 lut 2010, 19:37
autor: rafal_haw
Gdzie w wawie można wymienić i wyważyć opony, interesuje mnie profesjonalne wyważenie, a nie jak u znajomych mechaników "na oko"
Jak już temat na forum był poruszany to przepraszam że odgrzewam, ale nie znalazłem interesującej mnie informacji

: ndz 14 lut 2010, 23:03
autor: PETER
np. u "Tomiego" na wprost" Fortu Wola" ale trochę cierpliwości w szukaniu bo było, co rozumiesz
rafal_haw pisze:u znajomych mechaników "na oko"
tak pisząc
: pn 15 lut 2010, 09:31
autor: rafal_haw
Może nie wiem o co chodzi z wyważaniem, jednak motor to nie samochód i zwracam na koła szczególną uwagę. Słyszałem o wyważeniu statycznym i dynamicznym (co kolwiek to znaczy) Ostatnio jak zmieniałem "kapcie" wyważenie skończyło się na zamontowaniu koła na jekiejś ośce i czekaniu czy się obróci. Moim zdaniem jest to pomiar mocno "na oko". W samochodzie ma znaczenie gdzie się przyklei ciężarek (trzeba to robić precyzyjnie), natomiast tu odniosłem wrażenie że nie ma to totalnie rzadnego znaczenia.
Może się czepiam.
Dzięki za info i pozdrawiam
: pn 15 lut 2010, 14:27
autor: kiki
statyczne w motocyklu tez daje rade- sam wywzałem w swojej VFR własnie statycznie, u kumpla w giksie oleju i tez smiga (a on wolno nie jezdzi)

: pn 15 lut 2010, 15:49
autor: rafal_haw
Ok tzn że to co ja nazywam "na oko" to jest prawidłowe wyważenie
dzięki za podpowiedz
: pn 15 lut 2010, 21:52
autor: PETER
właśnie tak na oko wyważa się na większości torów wyścigowych na świecie i jest to bardzo dobra metoda jeżeli robi to człowiek mający o tym pojecie mimo że wygląda to mało profesjonalnie

: pn 15 lut 2010, 22:17
autor: rafal_haw
No właśnie - żadnego ze znajomych mechaników nie widziałem na torze

: sob 20 lut 2010, 17:17
autor: Redford44
pozwolę się podpiąć pood temat ,pewnie włoże "kij w mrowisko " ale uważam że tylne kolo w vfr powinn być wyważane zdecydowanie dynamicznie a to dlatego ,że konstrukcyjnie jest to rozwiazanie typowo samochdowe np:wachacz jednostronny-podparcie z jednej strony(w innych motocyklach kolo jest usztywnione z obu stron i tu wyważenie statyczne jest wystarczajace).Czy to nie ma znaczenia i dlaczego?

: sob 20 lut 2010, 18:28
autor: kiki
Redford44 pisze:ale uważam że tylne kolo w vfr powinn być wyważane zdecydowanie dynamicznie a to dlatego ,że konstrukcyjnie jest to rozwiazanie typowo samochdowe np:wachacz jednostronny-podparcie z jednej strony(w innych motocyklach kolo jest usztywnione z obu stron i tu wyważenie statyczne jest wystarczajace)
a jakies konkrety?????

: sob 20 lut 2010, 19:20
autor: mlody55
jesli koło zostało wyważone to co za różnica którą metodą

: ndz 21 lut 2010, 11:15
autor: Redford44
konkret -spróbuj wyważyć kolo od samochodu statycznie ( 5.5 cala felga) i powiedz jakie jak sie sprawuje

: pt 16 kwie 2010, 22:30
autor: MOTOWIT
Ja mam u siebie dorobiona specjalna ośkę do wyważenia tylnej felgi i daje rade statycznie

: pt 16 kwie 2010, 22:58
autor: MC_Hammer
Redford44 pisze:konkret -spróbuj wyważyć kolo od samochodu statycznie ( 5.5 cala felga) i powiedz jakie jak sie sprawuje
Wyważenie statyczne koła od samochodu jest możliwe i znam człowieka który wykonuję taką usługę
Co do odczuć i "sprawowania" się zapewniam Cię, że jest bez zarzutu
Plus tego jest taki, że wyważenie 4 szt. statycznie zajmuje około 1h i kosztuje 160 zł
Osobiście jestem zdania, że wyważenie statyczne jest dokładniejsze od dynamicznego
(nie ma czynnika pośredniego, czyli dokładności samego urządzenia wyważającego).
Ale to tylko moje skromne zdanie

: sob 17 kwie 2010, 11:20
autor: dj cat
Słuchajcie chłopy MC Hammera, bo temat koła/opony/wyważanie ma w przysłowiowym jednym palcu i wie, co mówi

: sob 17 kwie 2010, 14:16
autor: MC_Hammer
DJ CAT pisze:Słuchajcie chłopy MC Hammera, bo temat koła/opony/wyważanie ma w przysłowiowym jednym palcu i wie, co mówi

Pewnie boli Cię głowa, weź....
Nie przesadzaj, są znacznie lepsi, ja tylko tak sobie mędrkuję.
Każdy ma prawo do swojego punktu widzenia

i to, że takie jest moje skromne zdanie wcale nie oznacza, że tak właśnie jest
