Strona 1 z 7
					
				Opona na tył
				: ndz 26 lis 2006, 15:51
				autor: RAFAL
				Witam,orginalny rozmiar opony na tył do mojej rc24 jest 130/80/18.Zastanawiam się czy moge zmienić na 140/70/18.Co myślicie o tym ?,wejdzie.
			 
			
					
				
				: ndz 26 lis 2006, 16:12
				autor: seba_VF750FR
				w mojej tez jest taki rozmiar ,a ja jezdze na 160 bo moto sie lepiej trzyma ,jnajlepiej dobieraj o takim samym profilu czyli np 160/80/18
			 
			
					
				
				: ndz 26 lis 2006, 17:52
				autor: RAFAL
				A co Seba myślisz o leżakowanych oponach,jakie najstarsze mogą być,bo mam na przykład do kupienia tanio oponę 9letnią nowa.
			 
			
					
				
				: ndz 26 lis 2006, 18:16
				autor: Little Sister
				9letnia? HARDCORE, lepiej sobie odpuść... 
Taka guma napewno nie spełni dobrze swojego zadania bo zapewne straciła połowe swoich właściwości... O ile, nie wszystkie  

 
			 
			
					
				
				: ndz 26 lis 2006, 18:25
				autor: seba_VF750FR
				mówią ze nie wiecej niz 5lat na leżaka ,ale ja kupiłem 6 letnią  była bardzo dobrze zabezpieczona i jest w super stanie guma jest miekka i dobrze się trzyma asfaltu. co do 9 letniej to chyba juz nie bardzo.. zresztą ,zalezy jak ją chcesz uzyć 

 jak do jarania to i 20 letnia 

 ehhehe
 
			 
			
					
				
				: pn 27 lis 2006, 04:12
				autor: ppamula
				Paweł mi mówił że 5 lat to max jak się chce jeździć 220. Chyba że na stunt. Dlatego zmieniłem swoje bo się okazało że sąprawie od nowości. Były twarde i już znacznie zużyte.
Kupiłem nówki. Wyprułem się ale za to trzymają jak głupie. 
Jeszcze się tak nigdy nie składałem na zakrętach. No ale to Pirelli Corsa  
A co do rozmiaru to na pewno jak założysz szerszą i na niższym profilu to inaczej będzie się zachowywała na zakrętach, bedzie bardziej płaska - taki walec, mniejsza powierchnia styku z asfaltem przy złożeniu. I trudniej się tą zamknie.
 
			 
			
					
				
				: wt 28 lis 2006, 11:26
				autor: Gienio
				ppamula pisze:A co do rozmiaru to na pewno jak założysz szerszą i na niższym profilu to inaczej będzie się zachowywała na zakrętach, bedzie bardziej płaska - taki walec, mniejsza powierchnia styku z asfaltem przy złożeniu. I trudniej się tą zamknie.
 zagdzam sie, trza bedzie sie bardziej w zakrety skladac zeby ja zamknac, a 9lat to juz troche za duzo
 
			 
			
					
				
				: wt 28 lis 2006, 20:27
				autor: RAFAL
				Jeżeli mamy oryginalny rozmiar 130/80/18 a założymy 160/80/18 to mamy dużo większe koło.Żeby zachować mniej więcej taki sam obwód koła przy szerszej oponie muśimy zejść z profilu np;160/70/18.Mylę śię?
			 
			
					
				
				: wt 28 lis 2006, 20:39
				autor: seba_VF750FR
				tylko szerokośc Ci sie zwiększa ,wysokosc opony jest taka sama.co do nizszego profilu to tez mialem i 70 i 60 i moto jakos dziwnie buja ,ale jak chcesz to kombinuj.
seba
			 
			
					
				
				: śr 29 lis 2006, 10:51
				autor: Jacko
				Z tego co mi wiadomo to jednak przy szerszej oponie trzeba zejść z wysokości profilu bo koło będzie większe.
Oznaczenie profilu opony jest wyrażonym w procentach, stosunkiem jej wysokości H go szerokości G
			 
			
					
				
				: śr 29 lis 2006, 11:07
				autor: RAFAL
				Też tak myśle jak Jacko
			 
			
					
				
				: śr 29 lis 2006, 11:14
				autor: Jacko
				Czyli jak jest w oryginale 130/80/18 to przy rozmiarze 160 powinna być opona 160/65/18.
Wtedy będą obie miały tą samą wysokość.  

 
			 
			
					
				
				: śr 29 lis 2006, 22:26
				autor: buli
				bardzo ważna jest również szerokość felgi
ona też ogranicza możliwość stosowania szerszych opon
w/g mnie maksymalna różnica to 20mm w szerokości
w tym przypadku 140/70 będzie się dobrze sprawowało, 150/70 jako tako
a na 160/60 nie ma szans, będzie bardzo zdeformowana, bo wymaga szerokiej felgi
takiej jak np. w FZR1000
tak to widzę (przerabiałem temat moim gsxr '86)
pozdro
marek
			 
			
					
				
				: pt 01 gru 2006, 08:15
				autor: badek
				RAFAŁ pisze:9letnią 
kurde  

 lepiej se żyły podciąć - krócej sie bedziesz meczył  

 
			 
			
					
				
				: pt 01 gru 2006, 09:17
				autor: Ketchup
				i jeszcze jedna sprawa, przy wiele szerszej gumie (czytaj innej niż zaleca producent), moto w zakrętach trzeba "łamać", nie wchodzi tak ładnie w winikle jak na nominale, a przejście ze 130 na 160 może dać własnie taki efekt
pzdr