Zabrakło mocy - paliwo? Jaki filtr?
: pt 04 cze 2010, 23:45
Ogólnie to tak, w baku mam trochę syfu, nie za dużo ale widać go, gdy benzyny jest na full. Moto podczas jazdy normalnej nagle przy ostrym dodaniu gazu jakoś słabo jechało, ale przemieliło i poszło dalej już normalnie. Pomyślałem sobie, że pewnie to przez to, że jest mało benzyny. Zatankowałem, jeździłem spokojnie. W pewnym momencie chciałem dać po garach, moto wyraźnie miało problem z przyspieszaniem, objawy typowe dla niedoćpania benzyną. Zmienił się dźwięk silnika, typowy dla sytuacji, gdy w komorze spalania jest więcej powietrza niż wachy, pompa paliwowa zaczęła mocno cykać tak jak, gdy miałem zagięty wężyk od benzyny. Posprawdzałem wężyki, jednak były proste.
Moją uwagę w tym momencie zwrócił baaaaardzo stary filtr paliwa, w środku wręcz nie miał prześwitu ani nic. Jest oryg. Hondy. Pomyślałem od razu, że pewnie gdy miałem mało wachy to zassał syf, który zawiesił się w filtrze i przy gwałtownym dodaniu gazu biedak niedomaga.
Dodam, że odpala bez problemu tak na ciepłym jak i na zimnym, na luzie nie ma problemu z obrotami, wszystko dzieje się pod obciążeniem gdy ilości benzyny zasysanej są duże. Podczas jazdy ze stałymi obrotami nie było problemu, za to wyraźnie wolniej przyspiesza, a na 5 i 6 po odkręceniu manetki wręcz zwalnia.
Zatkanie gaźników syfem wykluczam, chodzi równo na wszystkie gary i nie wali z wydechu.
I tu moje pytanie. Ciężko jest dostać oryg. filtr paliwa Hondy, czy mogę użyć zamiennika o minimalnie mniejszej średnicy?
Moją uwagę w tym momencie zwrócił baaaaardzo stary filtr paliwa, w środku wręcz nie miał prześwitu ani nic. Jest oryg. Hondy. Pomyślałem od razu, że pewnie gdy miałem mało wachy to zassał syf, który zawiesił się w filtrze i przy gwałtownym dodaniu gazu biedak niedomaga.
Dodam, że odpala bez problemu tak na ciepłym jak i na zimnym, na luzie nie ma problemu z obrotami, wszystko dzieje się pod obciążeniem gdy ilości benzyny zasysanej są duże. Podczas jazdy ze stałymi obrotami nie było problemu, za to wyraźnie wolniej przyspiesza, a na 5 i 6 po odkręceniu manetki wręcz zwalnia.
Zatkanie gaźników syfem wykluczam, chodzi równo na wszystkie gary i nie wali z wydechu.
I tu moje pytanie. Ciężko jest dostać oryg. filtr paliwa Hondy, czy mogę użyć zamiennika o minimalnie mniejszej średnicy?