Strona 1 z 2
rc 36 96r po wymianie oleju słychać łańcuszek to nie żart :/
: śr 12 maja 2010, 10:46
autor: Stuwka
Witam tak jak w temacie po kupnie moto od razu wymiana oleju, po przedni właściciel lał 5w40 ja uparłem się na 10w40 ponieważ vfr podobno wychodziła na takim oleju z fabryki. Po wymianie słyszę obijający się łańcuszek o obudowę dokładnie nie powiem gdzie bo nie wiem(myślę że od strony prawej, manetki gazu). Miał ktoś już taki przypadek?
Pozdrawiam
: śr 12 maja 2010, 11:40
autor: thrillco
jedyny lanczuszek w vfr jest od pompy oleju z kosza sprzeglowego. mozliwe ze on halasuje, koszt takiego na dwa-kola.pl to okolo 180zł. chociaz dziwne ze zaczol dopiero po wymianie.
: śr 12 maja 2010, 13:12
autor: Vermilion
Stuwka pewnie to nie łańcuszek tylko kosz sprzęgłowy. Zdarza się to po zmianie oleju.
: śr 12 maja 2010, 13:48
autor: Damo 88
Jeżeli będziesz chciał to dodam filmik jaki luz ma łańcuszek od pompy ( jaszcze miska nie założona ) , ponieważ ma on swoje luzy fabryczne .
: śr 12 maja 2010, 13:52
autor: khan
Temat stukania,pukania i innych dźwięków powodujących bezsenność był już kilka razy poruszany.
Zazwyczaj dotyczy kosza sprzęgłowego,choć są przypadki gdzie łańcuszek (napędzający pompę oleju) woła o wymianę.
Jak to łańcuszek to ci się przyda ten link, bo zapoznasz się z jego lokalizacją,rozmiarem itp.
viewtopic.php?t=3363&highlight=%B3a%F1cuch++metry
Tylko zbadaj temat dokładnie, bo jak to kosz sprzęgłowy,to szkoda twojej roboty.
wszystko znajdziesz na forum-szukajka prawdę ci powie.
: śr 12 maja 2010, 14:00
autor: robsonic
temat maglowany X razy, funkcja szukaj na forum bardzo przydatna. Nawet sam założyłem taki temat z opisem i happy endem
Pozdro!
[ Dodano: 2010-05-12, 14:02 ]
thrillco pisze:jedyny lanczuszek w vfr jest od pompy oleju z kosza sprzeglowego. mozliwe ze on halasuje, koszt takiego na dwa-kola.pl to okolo 180zł. chociaz dziwne ze zaczol dopiero po wymianie.
Cena kosmos!!! Mogę załatwic taki firmy D.I.D za 70 zł, po wymianie może dlatego że olej bardziej rzadki????
[ Dodano: 2010-05-12, 14:07 ]
He he, czytałem posty tego tematu.......... Z fabryki opuszcza moto na rzadkim oleju bo i silnik jest nowy ale póżniej trzeba wlewac gęstszy. FABRYKA: SYNTETYK, PÓŻNIEJ : PÓŁSYNTETYK I KONIEC TO MINERALNY kolego, wlałeś za rzadki olej....
: śr 12 maja 2010, 15:03
autor: Stuwka
: śr 12 maja 2010, 16:02
autor: robsonic
Fajnie.... ale jaki olej wlałeś???? Pewnie syntetyk R36 ma raczej trochę kilometrów najechane, syntetyk wlewasz i w starym silniku wypłukuje wszystko więc z tąd te stuki. Ja mam 51 tyś i pół syntetyk
: śr 12 maja 2010, 16:16
autor: khan
Nie wiem co tam zalałeś, czy półsyntetyk czy syntetyk
oznaczenie 10w40 mówi nam w jakim zakresie temperatur olej trzyma swe parametry.
mogłeś zalać np:
Valvoline Synpower 4T 10W40-syntetyk
Motul 5100 Ester 10W40- półsyntetyk.
jeden rzadszy, drugi gęściejszy a oba 10w40
Tak czy inaczej-ludzie na tym forum robili już różne roszady np.zmieniali półsyntetyka na syntetyka i było ok.To zależy w jakiej kondycji jest silnik np:
viewtopic.php?t=33&postdays=0&postorder ... v&start=45
Olej lejesz ze względu na silnik, a nie dla łańcuszek.Jak nie masz wycieków, ani ubytków oleju podczas eksploatacji. To znaczy ze silnik jest na tyle zdrowy, aby na nim pracować.
Natomiast jeżeli łańcuszek dzwoni bo się zużył to jest do wymiany i tyle.
Twoja zmiana oleju na pewno nie wpłynęła na jego szybsze zużycie,może co najwyżej szybciej zdemaskowała konieczność wymiany.
: śr 12 maja 2010, 16:40
autor: robsonic
khan pisze:Nie wiem co tam zalałeś, czy półsyntetyk czy syntetyk
oznaczenie 10w40 mówi nam w jakim zakresie temperatur olej trzyma swe parametry.
mogłeś zalać np:
Valvoline Synpower 4T 10W40-syntetyk
Motul 5100 Ester 10W40- półsyntetyk.
jeden rzadszy, drugi gęściejszy a oba 10w40
Tak czy inaczej-ludzie na tym forum robili już różne roszady np.zmieniali półsyntetyka na syntetyka i było ok.To zależy w jakiej kondycji jest silnik np:
viewtopic.php?t=33&postdays=0&postorder ... v&start=45
Olej lejesz ze względu na silnik, a nie dla łańcuszek.Jak nie masz wycieków, ani ubytków oleju podczas eksploatacji. To znaczy ze silnik jest na tyle zdrowy, aby na nim pracować.
Natomiast jeżeli łańcuszek dzwoni bo się zużył to jest do wymiany i tyle.
Twoja zmiana oleju na pewno nie wpłynęła na jego szybsze zużycie,może co najwyżej szybciej zdemaskowała konieczność wymiany.
mogę się tylko pod tym podpisac

: śr 12 maja 2010, 20:03
autor: Stuwka
no to panowie dzięki wielkie za pomoc punkty zaraz rozdam ale i tak na CZD na złym łańcuszku pojadę ponieważ nie zdążę wymienić. Pytanie po za konkursem co ile taki łańcuszek się wymienia? Czy można powiedzieć że zaczął grać to moto ma dużo kilometrów nabite ?
: śr 12 maja 2010, 20:27
autor: robsonic
Łańcuszk się wymienia jak denerwuje Cię taki odgłos.... Znany z jawy 350. Łańcuszek jest do napędzania pompy oleju i mega siły na niego nie działają więc wedle gustu z tą wymianą. Sama wymiana nie zbyt trudna lecz trzeba miec specjalny klucz tzw.koronkę i z tym już lekki problem ale dorobic tez można samemu ze starej nasadki. Wymień jeśli irytuje Cię ten odgłos

mnie on strasznie wkur......
: śr 12 maja 2010, 20:30
autor: Stuwka
robsonic ale to nic ze wkur.... kupiłem moto przyleciałem z kielc i nic oprucz kosza bo to normalne w hondach (nie tylko) wymieniłem olej a tu taka buba

mam nadzieje że zobaczymy się na CZD.
: śr 12 maja 2010, 20:40
autor: Buła
Podjedziesz na CZD to chłopaki posłuchają i może pomogą w temacie.
: śr 12 maja 2010, 20:45
autor: Stuwka
Razme z Bratem z Dzo-dzem będziemy na pewno
