Strona 1 z 1

problem płyny vfr 800

: ndz 04 kwie 2010, 10:10
autor: bajerj
Witam 28 marca zakupiłem honde VFR 800 rok 1998 z przebiegiem 60000 za 10tys zł sprzedawca zapewniał ze moto jest po wymianie oleju przedstawił mi faktury z serwisu ja jako laik (pierwsze poważne moto) uwierzyłem na słowo. I teraz sprawdzam w tym okienku stan poziomu oleju i NIE WIDZE NIC nie wiem co ma być tam widać normalnie ciecz (czyt olej) czy cos innego ? ale u mnie jest tam pusto. oczywiście po wyprostowaniu motocykla co teraz? dolac olej do tej kreski blizej max tylko jaki i co z tym że u mni nic nie widać możliwe ze sprzedajacy poleciał w ... i moto nie ma oleju ? czy wymienić olej na nowy z filtrem ? Ile może takie coś kosztowac oraz regulacje zaworów i ogólne sprawdzenie ?
pozdrawiam

EDIT
motul 10W40 będzie dobry (nie znam jaki był wcześniej lany)

: ndz 04 kwie 2010, 10:27
autor: kiciol
Na fakturze powinno być napisane jaki olej wlali do motocykla.Skoro nic nie widać to dolewka konieczna jeśli nie chcesz zarżnąć sprzęta.Nie ma się tu nad czym zastanawiać.Po wymianie zawsze trochę oleju rozejdzie się po silniku,poziom na miarce się obniży i trzeba uzupełnić .Możliwe że tak było w tym przypadku.Koszt Motula z filtrem to jakieś 120-130 zeciszy a zawory to już zalezy od serwisu.Dla V-ki pewnie około 250 PLN.

: ndz 04 kwie 2010, 10:38
autor: bajerj
ok dzięki za info na co jeszcze zwrócić szaczególna uwage ?

: ndz 04 kwie 2010, 10:54
autor: kiciol
Moja obecnie jest u kumpla na serwisie bo jestem świeżo po jej zakupie i wymieniam olej z filtrem,płyny DOT 4,trzeba było naciągnąć łańcuch,wymieniłem kapcie i to właściwie tyle.Co do zaworów przy tym przebiegu regulacja juz wskazana jesli jeszcze nie była przeprowadzona,ale co do serwisu może niech ktoś bardziej kompetentny się wypowie ;-) Pozdrawiam

: ndz 04 kwie 2010, 11:25
autor: Krupski
to tak jak kolega pisze jaki olej miałes na fakturze taki pasuje dolać do silnika reg. zaworów przy przebiegu mile wskazana płyn hamulcowy do wymiany o ile wczwsniej go nie wymieniał nikt najlepiej to poszukaj w swojej okolicy Dobrego warsztatu i oddaj motor do przeglądu i bedziesz wiedział wszystko

: ndz 04 kwie 2010, 11:41
autor: Gacol
Olej motul 5000v 110zł+filtr 24zł

Jeśli nie wiesz jaki miałeś olej wcześniej to lej półsyntetyka.P.S okienko może być zawalone więc może nie być widać
kiciol pisze:Po wymianie zawsze trochę oleju rozejdzie się po silniku
W serwisówkach (np motodata) piszą ile wchodzi oleju z filtrem więc nie ma takiego problemu

: ndz 04 kwie 2010, 11:50
autor: KolczyK
a tak poza tym to sprawdzaj poziom na zimno lub po ostygniecu silnika i na centralnej stopce...

: ndz 04 kwie 2010, 11:59
autor: bajerj
dzięki za wszystkie wypowiedzi. To oddam do mechanika i zobaczymy co i jak my slicie ze z płynami i regulacja zaworów zmieszcze się w 400-500 ? Pozdrawiam

: ndz 04 kwie 2010, 12:03
autor: kris2k
Blizej 500 ale powinno dac rade.

: ndz 04 kwie 2010, 15:58
autor: bajerj
ok dzięki za wszystkie odpowiedzi. W jeden dzień zrobią to ? :)
pozdrawiam.

: ndz 04 kwie 2010, 17:25
autor: kris2k
Z luzami watpie, 2-3dni moze wiecej, zaleznie od warsztatu i tego czy trzeba bedzie je regulowac czy na samej kontroli sie skonczy.

Same plyny to pikus, do zaworow trzeba 1/3 motocykla rozebrac.

: ndz 04 kwie 2010, 22:32
autor: bajerj
dzięki za odp. Jeszcze mam jedno "głupie pytanie" co może się stać jak nie będa wyregulowane zawory. I w jaki sposób można poznać i właśnie nadszedł czas kiedy muszą zostać wyregulowane ?
pozdrawiam

: pn 05 kwie 2010, 12:59
autor: Arnold
Sprawdzać luz zaworowy powinno się co jakiś czasz poprzez zmierzenie szczelin między wałkiem a płytką popychacza. Co ile kilometrów takie coś powinno być wykonywane określa serwisówka. Jeśli słyszysz stukanie z głowic takie dosyć w sumie konkretne to czas na regulacje zaworków. I to czas najwyższy. Jak nic z tym nie zrobisz to zaczną się zużywać wałki rozrządu, płytki, popychacze i cała reszta po drodze.

: pn 05 kwie 2010, 13:57
autor: Art
A'rtino pisze:Sprawdzać luz zaworowy powinno się co jakiś czasz poprzez zmierzenie szczelin między wałkiem a płytką popychacza. Co ile kilometrów takie coś powinno być wykonywane określa serwisówka

Pociesze Cię , że nie trzeba za często regulowac luzu zaworów.
Mam przejechane 50 tys , ale na ostatniej kontroli wyszło wszystko w normie. Mechanik ( z ASO Hondy) podał, że miał zaledwie kilka przypadków , gdzie trzeba było regulować luzy - nawet w sprzęcie z przebiegiem 250 tyś ( tak , tyle tez moga nasze sprzety przejechać :) )

: ndz 18 lip 2010, 22:32
autor: Rychu
ja za pelna regulacje, przeglad sprzeta , nowe plyny i oponki zapalcilem 2 tys :/ - sama robocizna ok 500 zl , twoja VFR nie powinna brac oliwy , wiec dziwne ze masz jej za malo.