Strona 1 z 2
Sportowy filtr ..czy jest sens???
: czw 15 paź 2009, 13:50
autor: Marcin32
Tak jak w temacie. czy jest sens zakladania do rc 46 sportowego filtra powietrza(np: K&N) w polaczeniu z jakims kompletnym renomowanym wydechem ( z kolektorami wlacznie)??
i czy wogole takowy filtr nadaje sie do VFR bez uszczerbku na silniku??? czy lepiej wlozyc original.
ps: sens w znaczeniu przyrost mocy...momentu ( dynamiki motocykla) ..czy tylko bedzie wiecej jaral wachy...

: czw 15 paź 2009, 15:09
autor: Gienio
: czw 15 paź 2009, 18:00
autor: Marcin32
wiedzialem ze cos w stylu takiego madralinskiego wjedzie czy uzyles opcji szukaj....uzylem i h...konkretnie sie dowiedzialem. myslalem ze forum jest od tego ze osoba ktora takie rzeczy wypraktykowala podzieli sie swoja wiedza...bo ...po przeczytaniu tych wszystkich linkow...nadal nie wiem czy
zeby to mialo sens to musze zalozyc jeszcze power commandera...bo moge sobie tylko narobic problemow...bo okazuje sie ze sa wersje z katalizatorem i bez i byc moze potrzebne bedzie wgranie nowej mapy itp. ale z opisow sprzetow wynika ze sporo osob ktore tutaj regularnie pisza ,filtry K&N i poprzerabiane tlumiki maja ...a okazuje sie ze K&N to tylko krzywde robi.
ktos inny z kolei napisal ze nie...ze to zajebisty filtr jest ... wiec jak to jest naprawde.
to raz
dwa...jedni pisza tak moto lepiej idzie zdolu. z kolei inna wersja ze to zawracanie d....jest .
kiedys czytalem ze wszystkie te przerobki daly...cale 6km na hamowni. PC + filtr klektory itp.
wiec efekt nie powala do poniesionych kosztow.
ot i cala moja dygresja na ten temat.
wiec efekt jest taki ze nic..mi te linki co wkleiles nie pomogly ...
co innego jakbys napisal ..tak mam to wszystko o czym napisales podal nazwy firm i napisal konkretne odczucua jakie masz ewentualnie konkretne dane z hamowni itp.
: czw 15 paź 2009, 19:22
autor: tomekrvf
Widziałem wiele przypadków kiedy za sportowym filtrem typu K&N było dużo syfu - nawet pomimo właściwej obsługi filtra tj. czyszczenie i oliwienie. Moim zdaniem nie warto - lepiej zmieniac regularnie lub częściej (zależnie od warunków) oryginalny filtr powietrza.
: czw 15 paź 2009, 20:00
autor: KolczyK
marcin32 chcesz odpowiedź na temat podniesienia mocy w VFR ? gówno zrobisz, taka jest prawda przez te zmiany. dodasz właśnie pare koni. nie parenaście, jeśli to dobrze zestroisz.
primo:
dowiedziales sie z postów wiele, przytaczam: każdorazowa zmiana wydechu czy filtra innego niż oryginalne ustawienia fabryczne - "kasujesz kompa" i zostawiasz do właczenia sie wiatraka, jeśli masz sondy to nie .....sondy z tym sobie poradzą, więc stary się nie unoś, bo wprowadzisz niepotrzebny zamęt, a Mis tego nie lubi. A gieniu słusznie opierdolił, bo Lucek mówi ęduro i ma być ęduro, a jak Achmed mówi, że wpierdol to inaczej być nie może....no stary.....trochę LUZU
odpowiedź mechanika na temat Munda moto: Kur......a nigdy jeszcze nie szła mi tak żadna VFR do przodu. zestrojony pożądnie PC III z wydechem Two brothers (kolektory standard) k&n, Mundek musiałby pojechać na hamownie i wszystkiego sie dowiemy,
a jak chcesz podnieść moc o kilkanaście,kilkadziesiat kucy proponujemy turbo

: czw 15 paź 2009, 20:15
autor: Marcin32
Dzieki Kolczyk za odp. widze ze Ty jestes konkretny chop:p i sie nie op...... turbo nie wchodzi w gre bo i kasa konkretna sie zaczyna i jazda z tym pewnie wyglada dosc dziwnie:/ ...to juz lepiej zmienic moto .
mam rc46 z 00 wiec nie wiem czy ma sonde lamba czy nie...tak czy inaczej widze ze przyslowiowa skorka nie warta wyprawki...
a moze zaczac odkladac na vfr 1200:P...a poki co nie jeczec tylko latac
dzieki i pozdrawiam.
: czw 15 paź 2009, 20:21
autor: Kawa
Marcin32 pisze:Dzieki Kolczyk za odp. widze ze Ty jestes konkretny chop:p i sie nie op...... turbo nie wchodzi w gre bo i kasa konkretna sie zaczyna i jazda z tym pewnie wyglada dosc dziwnie:/ ...to juz lepiej zmienic moto .
mam rc46 z 00 wiec nie wiem czy ma sonde lamba czy nie...tak czy inaczej widze ze przyslowiowa skorka nie warta wyprawki...
a moze zaczac odkladac na vfr 1200:P...a poki co nie jeczec tylko latac
dzieki i pozdrawiam.
Jesli chodzi o podwyzszenie mocy, to pewno nie jest gra wart swieczki. Ale jesli mialbym co pol roku kupowac papierowy filtr - jezdzic lub zamawiac, to wole kupic raz a dobrze + do tego zestaw K&N za 50 PLN do czyszczenia i masz sprawe zalatwiona na 5 lat.
: pt 16 paź 2009, 19:28
autor: Gienio
Marcin32 chyba cie troche poniosło kolego, o co sie rzucasz??? zycze ci zebys kiedys zostal takim "madralinskim" i zobaczyl jaka to jest jalowa robota.
W tym temacie nie dowiedziales sie niczego nowego, niz w poprzednich, a juz podjales decyzje... dziwna sprawa
pozdrawiam Madralinski

: sob 17 paź 2009, 23:46
autor: musieli
Hmmm.... mówiąc o podnoszeniu mocy trzeba sobie na początku zdać sprawę, że "tuning" w motocyklach z silnikiem zasilanym metodą N/A jest to zawsze duży koszt w przełożeniu na podniesienie o 1 KM. Ten kto nie próbował wycisnąć z wolnossaka wszystkich soków nie wie o czym mowa. Wysoko przepustowy filtr powietrza, wolny wydech + strojenie to dopiero początek zabawy, która nigdy nie była tania i nigdy nie będzie.
Reasumując - moim skromnym zdaniem K&N + dobry wydech + PC i strojenie to zawsze dobry wydatek w stosunku do otrzymanego efektu. W końcu co to za frajda mieć "fabrykę" pod dupą ???
: ndz 18 paź 2009, 11:14
autor: Marcin32
W takim razie panowie ostatnie pyt. czy znacie adress jakies firmy?warsztatu( ewentualnie moze ktorys z ownersow osobiscie by sie tym zajol i przy okazji zarobil) ktora zalozy mi kompletny wydech z kolektorami + sportowy filrt z PCIII i oczywiscie zestroi to wszystko jak trzeba. prawdopodobnie bede zakladal jeszcze stalowy oplot.
: ndz 18 paź 2009, 14:55
autor: musieli
Zapraszam, jedynie nie wiem jak będzie z kolektorami - masz już kupione czy trzeba będzie poszperać?
: ndz 18 paź 2009, 15:11
autor: PETER
Moim osobistym zdaniem: będziesz używał do normalnej jazdy typu lans po miescie + wyjazdy turystyczne ? jezeli tak to wydatek ok 2000 do 3000 pln i uzyskanie ok15 KM według mnie lepiej zainwestować te pieniądze w wyposażenie,ubranie i.t.p. albo jakiś bardzo atrakcyjny wyjazd warto sie zastanowić czy do codziennego użytku potrzebne i niezbędne jest tych kilka koników
: ndz 18 paź 2009, 15:21
autor: musieli
Moim zdaniem, jedyną przeszkodą do pełni szczęścia w VFRce jest brak mocy. Gdyby ten motocykl miał 130 - 140KM byłby ideałem. Dlatego uważam, że warto zainwestować nawet większe pieniądze aby przynajmniej spróbować zbliżyć się do tego wyniku.
: ndz 18 paź 2009, 15:34
autor: PETER
Zastanawia mnie w którym momencie brakuje tej mocy ,czy zastosowanie ==wydech+filtr+PC podniesie moc o 30 KM _chyba nie aż tyle a koszt takiej operacji?
: ndz 18 paź 2009, 16:23
autor: musieli
Byłoby super, gdyby taka modyfikacja dawała taki przyrost
Tak jak już wcześniej wspomniałem - wyciśnięcie kilku koni z silnika N/A (wolnossącego) niesie za sobą zawsze poważne koszty.
A mocy brakuje, nie bez przyczyny tak wielu forumowiczów poprzesiadało się na mocniejsze maszynki...