Strona 1 z 3

Synchronizacja gażników RC 36

: pn 27 kwie 2009, 22:14
autor: bodzioprince
Chciałbym się sam pobawić w synchronizacje gaźników w mojej VFR 750 RC 36

ale nigdzie nie mogę znaleźć jak się do tego zabrać.

Może ktoś zechce porobić kilka fotek z takiej synchronizacji i opisać taką czynność.

ostatnio zaczął strzelać w wydech i podejrzewam ze możne trzeba go wkoncu wyregulować :lol:

Czytałem ze takie zegary nie są dokładne.

: pn 27 kwie 2009, 22:18
autor: Fred
Mnie tez czeka synchro i ogóle operacje na gaźnikach. Nie chce tego dotykać narazie bo mi viefierka śmiesznie mało pali.

Chętnie poczytam relacje jeżeli ktoś napisze :roll:

: wt 28 kwie 2009, 12:51
autor: franklin
Najlepiej żeby silnik zagrzany był do normalnej temp. pracy. Po ściągnięciu owiewek, na każdym z 4 króćcy dolotowych znajdują się zaślepki (śrubki bodajże M5 na śrubokręt gwiazdkowy) Należy je wykręcić, i w ich miejsce wkręcić krućce, żeby można było założyć przewody łączące vakuometry z kolektorami. Teraz uruchamiamy silnik, ustawiamy ok 1200-1100 obr/min i za pomocą śrubokręta z głowiczką kątowa 90stopni regulujemy. Siedząc na motorze lewy gaźnik, ten bliżej jaj jest bazowy, czyli do niego doregulowujemy pozostałe 3. Ustawiamy aby wszystkie zegary, lub słupki osiągneły takie same amplitudy. Śruby do regulacji są na osiach łączących gaźniki.
Życzę powodzenia :grin:
Pozdrawiam 8)

: wt 28 kwie 2009, 12:56
autor: franklin
Aha!!
Strzela w wydech??
Sprawdź czy jest szczelny cały układ wydechowy, ponieważ nieszczelność na tym odcinku, bedzie powodawać owy miły dźwięk :grin:

: wt 28 kwie 2009, 15:46
autor: Fred
franklin pisze:Aha!!
Strzela w wydech??
Sprawdź czy jest szczelny cały układ wydechowy, ponieważ nieszczelność na tym odcinku, bedzie powodawać owy miły dźwięk :grin:
Zmieniłem wydech i jest nieszczelność przy rurze dolotowej do tłumika końcowego. Może to być powodem bardzo miłego i delikatnego strzelania z wydechu podczas schodzenia z obrótów? :biggrin W ogóle co jest przyczyną strzelania z wydechu na postoju? Gdy odkręcam manete lubi strzelić


PS. Wydech pusty :twisted:

Carbtune

: wt 28 kwie 2009, 19:45
autor: bodzioprince
Ja jakiś czas temu troszkę wybebeszyłem tłumik ale strzelania wcześniej nie było :?:

viewtopic.php?t=5146

dopiero od jakiegoś czasu coś mu się porobiło i praktycznie za każdym razem strzela jak odpuszczam gaz i zaczyna to być denerwujące :evil:

Poczytałem trochę na forach i jednak zakupie sobie wakuometr carbtune.

Czy ktoś miał objawy strzelania w wydech przez rozregulowane gaźniki ?

Coś się obawiam że spowrotem będę musiał rozbebeszyć ten wydech i odtworzyć oryginał :confused

NAJTANSZY WAKUOMETR

: sob 02 maja 2009, 20:22
autor: bodzioprince

: ndz 03 maja 2009, 20:43
autor: Greg LKR
Co do urządzenia powyżej w sumie ok... choć tak szczerze mówiąc myślę że lepiej kupić na alledrogo 4 zegarki i pokombinować z jakimiś dławikami. Koszt koło 100zł ale przynajmniej widać co i jak ;) Do pewnego czasu też myślałem o czymś takim ale w końcu podjąłem pracę w serwisie motocyklowo-skuterowym i zacząłem użytkować wakuometrów które się tam znajdują. Ogólnie przyjrzałem się im i na dobrą sprawę zrobienie dławików to cały problem, choć w sumie nie problem bo je łatwo zrobić... zrobiłem w swojej synchro i naprawdę ładnie zaczęła chodzić na wolnych obrotach. Jeszcze regulacja składu mieszanki to i może spalanie spadnie z 10l :)

: ndz 03 maja 2009, 20:47
autor: Diego
Greg LKR pisze:Ogólnie przyjrzałem się im i na dobrą sprawę zrobienie dławików to cały problem, choć w sumie nie problem bo je łatwo zrobić...
Mój Ty miszczuniu :mrgreen: :mrgreen:

: ndz 03 maja 2009, 20:49
autor: Greg LKR
Diego pisze:Mój Ty miszczuniu :mrgreen: :mrgreen:
Pofilozofowałem nie ? :D

Wakuometr grawitacyjny.

: wt 05 maja 2009, 11:47
autor: bodzioprince
Greg LKR pisze:Co do urządzenia powyżej w sumie ok... choć tak szczerze mówiąc myślę że lepiej kupić na alledrogo 4 zegarki i pokombinować z jakimiś dławikami. Koszt koło 100zł ale przynajmniej widać co i jak ;) Do pewnego czasu też myślałem o czymś takim ale w końcu podjąłem pracę w serwisie motocyklowo-skuterowym i zacząłem użytkować wakuometrów które się tam znajdują. Ogólnie przyjrzałem się im i na dobrą sprawę zrobienie dławików to cały problem, choć w sumie nie problem bo je łatwo zrobić... zrobiłem w swojej synchro i naprawdę ładnie zaczęła chodzić na wolnych obrotach. Jeszcze regulacja składu mieszanki to i może spalanie spadnie z 10l :)
Ostatnio kilka dni spędziłem na poszukiwaniu wakuometru idealnego i najbardziej dokładnym urządzeniem są wakuometry rtęciowe lub te wykonane samodzielnie z rurek i oleju,

natomiast o zegarowych nikt nawet nie chce słyszeć bo mają ponoć duży stopień przekłamania,

wykonałem już swój wakuometr i dzisiaj będę sprawdzał moja vfre,

mam tylko obawy ze regulacja nie pomoze na strzelanie z rury.

wczoraj na zimnym silniku bez ssania odpaliła na dyg i chodziła idealnie na wolnych obrotach :disagree

: wt 05 maja 2009, 12:04
autor: Fred
Ja jakiś czas temu kupiłem coś podobnego (http://allegro.pl/item624405544_wakuome ... akosc.html). Nie sprawdzałem czy grają.

Da rade takie cudo? Czy może lipa?

Wkrętak katowy

: wt 05 maja 2009, 21:28
autor: bodzioprince
Pamiętajcie przed przystąpieniem do regulacji aby najpierw zaopatrzyć się we wkrętak kątowy.

Ja zrobiłem dzisiaj 100 km i nigdzie nie dostałem takiego śrubokręta.

Przymierzałem się na wszystkie sposoby i bez tego gówna ani rusz.

Pozostało tylko allegro.

Nie kupujcie przypadkiem tego taniego wkrętaka kątowego na allegro za 20 zł bo to jest zwykły kawałek ugiętej rączki, tam nie ma w nim żadnej przekładni.

Ja się zrobiłem ładnie w hu...a z tym wkrętakiem :evil:

Re: Wkrętak katowy

: wt 05 maja 2009, 22:09
autor: Bolek101
bodzioprince pisze:najpierw zaopatrzyć się we wkrętak kątowy.
A nie wystarczy mała "tryczka" z końcówką wkrętaka?

: wt 05 maja 2009, 22:10
autor: kiki
kup zwyczajny gięty klucz oczkowy (chyba 7)- żaden kosmiczny wkrętak nie jest potrzebny :)