-
Kornik
- ostry klepacz

- Posty: 2147
- Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
- Imię: Marcin
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Kornik » śr 22 kwie 2009, 10:07
Chodzi mi po głowie modyfikacja silnika moje niuni, mianowicie trafilem na zestaw Big Bore Kit dedykowany do VFRki, w zestawie sa kute tłoki i cala reszta potrzebnych rzeczy plus większe szczelki pod głowiece, w gowicach nic nie trzeba modyfikować, jedyne co musiałbym zrobic to rozwiercenie cylindrów o około 2 mm na średnicy. Big Bore to koszt około 580 Funtów i według poducentra podnosi kompresje do poziomu 12.5:1 i daj eprzyrost mocy rzędu 35%, nawet jak da 10 - 15% mocy to będzie już funn

Wiadomo że wtedy do tego idzie tez Power Commander bo jakoś trzeba to zestroić
Moje pytanko jest czy któryś z szanownych Ownersów orientuje się ile może kosztować rozwiercenie cylindrów w silniku V4?
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
-
Kornik
- ostry klepacz

- Posty: 2147
- Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
- Imię: Marcin
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Kornik » śr 22 kwie 2009, 10:11
Znalazłem typa do którego z ojcem oddawaliśmy silniki samochodowe Auto-Szlif Motyl i życzy sobie 100PLN za sztuke
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
-
Hefajstos
- klepacz

- Posty: 623
- Rejestracja: pt 06 lut 2009, 08:31
- Imię: Maciej
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pniewy
Post
autor: Hefajstos » śr 22 kwie 2009, 10:18
Witam, a czy VFR nie ma przypadkiem gładzi cylindrów pokrywanej spiekami ceramicznymi ograniczającymi ich zużycie??? Podczas procesu honowania zostanie ona usunięta i przez to zmniejszy się jej żywotność.
-
Kornik
- ostry klepacz

- Posty: 2147
- Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
- Imię: Marcin
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Kornik » śr 22 kwie 2009, 10:22
Hefajstos poprzez " sa kute tłoki i cala reszta potrzebnych rzeczy" miałem na mysli i to

żywotnośc nie maleje

w zestawie masz coś jak by tuleje w których prauja tłoki

niewiem nazwy fachowej ale spróbuje to zobarazowac niech tylko znajde fotke tego zestawu

ale moge sie mylić oczywiscie

Alfa i Omega jeszcze nei jestem narazie tylko Beta

Ostatnio zmieniony śr 22 kwie 2009, 10:25 przez
Kornik, łącznie zmieniany 1 raz.
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
-
Kornik
- ostry klepacz

- Posty: 2147
- Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
- Imię: Marcin
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Kornik » śr 22 kwie 2009, 10:23
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
-
Kornik
- ostry klepacz

- Posty: 2147
- Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
- Imię: Marcin
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Kornik » śr 22 kwie 2009, 10:26
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
-
DARAYAVAHUS
- pisarz

- Posty: 212
- Rejestracja: ndz 07 gru 2008, 20:49
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gorzkowice
Post
autor: DARAYAVAHUS » śr 22 kwie 2009, 10:38
Hmm... No nie wiem. Jeśli masz za mało mocy, to może warto zmienić wozidło?

Po co pompować kasę w coś, co niekoniecznie może się udać
A te tuleje w zestawie służą do tulejowania cylindrów? Czyli stare gładzie cylindrowe trzeba po prostu wyrżnąć, a wcisnąć nowe tuleje? W sumie robićto tak, dla zabayw, może być przyjemnie. Ale tak czy inaczej silnik już nie bedzie taki sam, jeśli chodzi o zywotność. Już miałbym obawy co do wytrzymałości takiego silnika.
-
Hefajstos
- klepacz

- Posty: 623
- Rejestracja: pt 06 lut 2009, 08:31
- Imię: Maciej
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pniewy
Post
autor: Hefajstos » śr 22 kwie 2009, 11:15
Sprawdziłem, i wychodzi na to że cylindry wykonane są w technologii spieków ceramicznych. Jesli w tym zestawie są tuleje, i w gre wchodzi tulejowanie i obsadzanie tulei bez przeróbki mechanizmu korbowego, wydaje mi się, iż zmniejszy się żywotność silnika...
Silnik VFR jest silnikiem wysokoobrotowym i takie przeróbki w celu osiągnięcia 10 do 15% jest bezcelowe, jak się chce większą moc proponuje XX'a. Ale to jest moje skromne zdanie Pozdrawiam!
-
Gacol
- klepacz

- Posty: 1921
- Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
- Imię: Jacek
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Imielin
Post
autor: Gacol » śr 22 kwie 2009, 12:12
W silnikach samochodowych masz zazwyczaj montowane tuleje które są wciskane prasą w blok i.Powiekszenie taki ch tulei nie jest zbytnio problemem.ale jeśli chodzi o to o czym kornik mówi to albo idzie to droga mniejszych tulei lub toczenia i tym samym zmniejszenia powierzchni kanałów wodnyc co za tym idzie mozliwe pogorszenia chłodzenia.Myśląc dajej co do takiego zestawu to warto zainwestować i np to jeszcze uturbić.Pomyśl nad tym że zostają jeszcze korby i wał który tez dostanie po dupie.Moim zdaniem nie warte grzechu.
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)
-
Kornik
- ostry klepacz

- Posty: 2147
- Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
- Imię: Marcin
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Kornik » śr 22 kwie 2009, 12:20
TTS Performance twierdzi ze przyrost mocy bedzie okolo 35%, co do pytania po co? Dla zabawy i min kolesi na nowszych konstrukcjach jak ich poczciwa VFRka opitala na miekko spod swiateł i dalej

Do modyfikacji bym chcial uzyc drugiego silnika bo jak coś sie zwali to zawsze założę stary. O kompresorze mysalem ale cena 5500USD mnie troche zniechecila narazie, Big Bore tez kosztuje i nie owie ż ejuż go będe montowąl , narazie rozwazam i badam co trzeba by zrobic żeby był wiekszy fan

Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
-
Kornik
- ostry klepacz

- Posty: 2147
- Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
- Imię: Marcin
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Kornik » śr 22 kwie 2009, 12:22
A do takich rozwazań zainspirowąl mnie kumpel z jego ex Hornetem 900 na big borze do prawie 1100ccm

i powiem tak latalo to niemiłosiernie

Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
-
Achmed
- klepacz

- Posty: 1900
- Rejestracja: śr 04 paź 2006, 22:58
- Imię: Marek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Achmed » śr 22 kwie 2009, 12:24
Kornik nie kombinuj jak ci mało to se kup VTR-ę albo SP1, SP2,

VFR 750 RC36II BYŁA
VTR 1000F BYŁA
DR 650R BYŁA
VFR 800 FI BYŁA
ZR750C CR W BUDOWIE
TT600R BYŁA
VFR 800 BYŁA
KTM EXC 250 2T BYŁ
TRIUMPH SPRINT ST 1050 BYŁ
Triumph Tiger 1050
VFR 750 RC 36II
-
Kornik
- ostry klepacz

- Posty: 2147
- Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
- Imię: Marcin
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Kornik » śr 22 kwie 2009, 12:34
Moja dupa nie znosi twardości ich siedzenia a dwa szyby niema z dreswna a ja ją praktycznie gryze

Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
-
Gacol
- klepacz

- Posty: 1921
- Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
- Imię: Jacek
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Imielin
Post
autor: Gacol » śr 22 kwie 2009, 12:52
to zrób swapa z VTR

Kornik przemysl to w kwestii finansowej.cala kasa;silnik+kit+tulejowanie+regulacje+power comander+inne pierdoły które pewnie dojda...no niewiem czy warto)turbo jest łatwiejsze tylko wtedy to już dzieje swoje.Wiem jak jest w samochodzie bo mam okazje takiego dosiadac.Moto bedzie nie do ogarniecia
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)
-
orzyl
- klepacz

- Posty: 1665
- Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
- Imię: Piotrek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Pruszków
-
Kontakt:
Post
autor: orzyl » śr 22 kwie 2009, 13:31
etam nie do ogarnięcia odrazu

Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości