Strona 1 z 1

Jak pracuja zawory w v-tecu

: ndz 15 mar 2009, 16:52
autor: umberto
Sezon rozpoczety, pierwsze kilometry nawiniete. Nowe moto super tylko jedno mie wk...ia , mianowicie cykanie z lewej strony z przodu przy kolektorze . Mysle ze to raczej napewno zawor cyka dosc glosno do 7,5 tys. obrotow, jak wlacza sie v-tec to przestaje. Mial ktos podobne problemy. Regulacja zaworow mnie czeka i o tym wiem ale che sie uspokoic wiec moze ktos cos napisze co i jak z zaworami w vitku.

: ndz 15 mar 2009, 19:34
autor: PETER
najlepiej sprawdż w manualu ale nie koniecznie muszą być zawory do regulacji, u mnie zaczął cykać i myślałem że to zawory a okazało się ze tak cyka {zawór} od dodatkowego powietrza do układu wydechowego ,umieszczony w pokrywach zaworów ,brzmi prawie jak zacinający się zawór ten normalny

: ndz 15 mar 2009, 20:31
autor: umberto
No jesli taki jest to mozliwe bo wymienialem wydechy i napewno przelot powietrza rozni sie od oryginalnego. A czy na serwisie usuneli ci to cykanie i zrobili wszystko jak nalezy?

: ndz 15 mar 2009, 21:06
autor: Szozdul
U mnie tez jest podobne cykanie, w warsztacie mówili że zmienia się ciśnienie powietrza i to dlatego czasem cyka!
Jest tak ze czasem jest cisza a czasem cyk cyk...
Moto ma troche ponad 15k km wiec jeszcze troche do regulacji.
Napiszcie jakbyscie rozwiązali problem cykania.

: ndz 15 mar 2009, 21:12
autor: PETER
Widzisz ja z serwisem mam problem bo, nie daje im zarobić sam jestem mechanikiem więc przy moto sam robię , jak chcesz sobie to sprawdzić najprościej , podnieś zbiornik ,za air boksem po lewej stronie jest elektrozawór sterujący dopływem powietrza do układu wydechowego,,od airboxa odchodzi przewód gumowy średnicy kciuka do tego zaworu od zaworu odchodzą dwa takie przewody do przedniej głowicy i do tylnej podczas pracy silnika i właśnie wtedy jak cyka zdejmij najpierw przewód z airboxa i zatkaj powinno przestać cykać w celu zlokalizowania dokładnego wystarczy zatykać przewód od przedniej albo od tylnej głowicy

: ndz 15 mar 2009, 21:45
autor: umberto
O to juz cos, pewnie oddam to na serwis , ale jak znajde troche czasu a termin oddania na serwis bedzie sie przedluzal to sprawdze to tak jak piszesz PETER.

: pn 16 mar 2009, 14:44
autor: Gregory
Szozdul pisze:ponad 15k km
Mój ma 48tyś i jeszcze nikt do silnika nie zaglądał - wiem, bo przy wymianie łańcuchów silnik był oryginalnie złożony ;-)

: pn 16 mar 2009, 15:12
autor: Szozdul
Właśnie! i dlatego tez mi sie wydaje ze te cykanie to nie zawory, zresztą po dokładnym przysłuchaniu się mam wrażenie ze jednak to nie zawory. A ten zaworek od powietrza do wydechu to wymieniamy czy co? On się zacina i dlatego cyka czy tak ma być? co może być przyczyną ze on cyka?

: pn 16 mar 2009, 15:52
autor: dragoo
Gregory pisze:
Szozdul pisze:ponad 15k km
Mój ma 48tyś i jeszcze nikt do silnika nie zaglądał - wiem, bo przy wymianie łańcuchów silnik był oryginalnie złożony ;-)
Ze tak male OT zrobie...

Co ile km trzeba łańcuszki wymieniać ? albo w jakich sytuacjach/objawach ?

: pn 16 mar 2009, 16:24
autor: Gregory
dragoo pisze:Co ile km trzeba łańcuszki wymieniać ? albo w jakich sytuacjach/objawach ?
Według hondy łancuszki wytrzymują ok 60 tyś, ale wymieniać je trzeba po prostu jak je zaczyna być słychać. U mnie to było po 48 tyś :???:

: pn 16 mar 2009, 20:48
autor: marmot
Wiecie coś kiedy ten elektrozawór ma się zamykać bo opisałem podobny a może i ten sam problem w tym temacie viewtopic.php?t=5475&sid=fabd24457da6b4 ... 78176214eb
i z tego co wywnioskowałem wlot powietrza do spalin jest po to aby dopalić niespaloną całkiem mieszankę w zimnych jeszcze spalinach i tym samym rozgrzać prędzej katalizator do 300 *C (ok 25sekundod rozruchu silnika) i mogła działać poprawnie sonda lambda tylko u kumpla zawór się nie załącza. Według mnie powinien właśnie wtedy się zamknąć chyba że się mylę .W moim przypadku to nie Vtec

: pn 16 mar 2009, 21:38
autor: Szozdul
Tylko ze u mnie zaczął cykać ten zawór jak byłem na południu Europy i temp były bardzo wysokie, myslałem nawet ze to przez to! A teraz to po prostu nie ma reguły przy niskich temp i przy wysokich na zewnatrz - jest jedna reguła jak jade do mechanika to nie cyka! W weekend moze uda sie to sprawdze to o czym pisze PETER.

: wt 17 mar 2009, 12:49
autor: umberto
Jak ja pojade do mechanika to raczej bedzie cykalo bo dosc ostro cyka i dlatego mnie to tak wk...ia :roll:

: wt 17 mar 2009, 17:56
autor: Krajan
umberto pisze:mozliwe bo wymienialem wydechy
umberto, ruszałeś kolektory? może masz nieszczelności które ujawniają się cykaniem.

: pt 20 mar 2009, 09:04
autor: umberto
Krajan pisze:umberto, ruszałeś kolektory? może masz nieszczelności które ujawniają się cykaniem
Sory za opoznienie. Tak kolektory byly ruszane ale przy silniku sa napewno szczelne, natomiast w tylnej czesci przy stopce maja delikatny przedmuch, dokladnie te od tylnich cylindrow w miejscu laczenia sie z kolektorem ktory dochodzi do dolnego tlumika, musze to uszczelnic. Ale nie zmienia to faktu ze mi cyka z przedniej lewej strony. Bankowo albo zawor od powietrza albo silnika , przestaje cykac w momencie wlaczenia sie v-teca wiec cos ze strony technicznej