Exhaust air inject solenoid valve

Awatar użytkownika
marmot
pisarz
pisarz
Posty: 346
Rejestracja: pt 04 lip 2008, 13:21
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Racibórz

Exhaust air inject solenoid valve

Post autor: marmot » ndz 08 mar 2009, 19:22

Witam! Kolega ma problem z solenoidowym zaworem wydechowym (wtrysk świeżego powietrza do spalin )a konkretnie chodzi o to kiedy owy zawór ma się zamknąć.Przy wyłączonym silniku normalnie jest otwarty aby udrożniony był wlot do airboxa w celu wtrysku powietrza do spalin.Problem w tym że się nie zamyka podczas pracy silnika i odgłos z airboxa jest taki jakby tłok kompresora zasysał powietrze (efekt bulgotania). zawór ten jest podłączony do centralnego sterowania wtryskiem czarno białym kablem pod pin B8 i pomarańczowo czarnym pod A19 ECM (Elektronicznego sterowania zapłonu i wtrysku)czarno biały ma + a pomarańczowo czarny powinien mieć -którego nie ma.Tak dla porównania u mnie jest ok ale nie czuję cyknięcia cewki zaworu ani podczas włączenia zapłonu ani podczas zapalenia silnika. ?

Trochę edytowałem tego posta ponieważ zawór ma trochę inny cel swojej pracy ,ma wtryskiwać świeże powietrze do spalin po to by katalizator prędzej się nagrzał i sonda lambda zaczęła pracować a nie odpowietrzać komorę silnika jak wcześniej napisałem.Być może sonda lambda jest nie sprawna i dlatego taki efekt.

Awatar użytkownika
rafwoj
Posty: 19
Rejestracja: śr 08 lis 2006, 16:29
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: rafwoj » sob 19 cze 2010, 18:06

Cześć. Mam podobny problem z zaworem, klapką w air boksie. Czyli zawór ciągle jest otwarty (klapka w dole) nie reaguje na obroty. co myślisz? Nie mam katalizatora i sond. Acha ma wężyku nie ma podciśnienia.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość