Witam! Kolega ma problem z solenoidowym zaworem wydechowym (wtrysk świeżego powietrza do spalin )a konkretnie chodzi o to kiedy owy zawór ma się zamknąć.Przy wyłączonym silniku normalnie jest otwarty aby udrożniony był wlot do airboxa w celu wtrysku powietrza do spalin.Problem w tym że się nie zamyka podczas pracy silnika i odgłos z airboxa jest taki jakby tłok kompresora zasysał powietrze (efekt bulgotania). zawór ten jest podłączony do centralnego sterowania wtryskiem czarno białym kablem pod pin B8 i pomarańczowo czarnym pod A19 ECM (Elektronicznego sterowania zapłonu i wtrysku)czarno biały ma + a pomarańczowo czarny powinien mieć -którego nie ma.Tak dla porównania u mnie jest ok ale nie czuję cyknięcia cewki zaworu ani podczas włączenia zapłonu ani podczas zapalenia silnika. ?
Trochę edytowałem tego posta ponieważ zawór ma trochę inny cel swojej pracy ,ma wtryskiwać świeże powietrze do spalin po to by katalizator prędzej się nagrzał i sonda lambda zaczęła pracować a nie odpowietrzać komorę silnika jak wcześniej napisałem.Być może sonda lambda jest nie sprawna i dlatego taki efekt.
Exhaust air inject solenoid valve
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość