Strona 1 z 2

Problem z silnikiem w CBR F3

: śr 04 mar 2009, 16:06
autor: Greg LKR
Witam wszystkich, zwracam się do Was z prośbą o pomoc... U kolegi w F3 wystąpiły dziwne objawy, motorek powyżej 1 biegu nie chce w ogóle jechać, dławi się, tak jakby go zalewało albo gubi zapłon nie wiem... Wygląda to tak że na postoju-bez obciążenia wkręca się jak głupia, problem pojawia się jak przyjdzie jechać... Na 1 biegu prawie nie czuć żeby się coś działo... Za to na 2 silnik przerywa i krztusi się... Na 3 już w ogóle silnik nie ciągnie, potrafi nawet zgasnąć. W moto była zrobiona: wymiana filtra powietrza, przewodów wysokiego napięcia, świec. Czy to może być moduł albo cewki? Będę wdzięczny za wszystkie podpowiedzi.

Dorzucam jeszcze film:
http://www.youtube.com/watch?v=M2TXUn7oBJw

: śr 04 mar 2009, 16:17
autor: Dann
moim skromnym zdaniem jeżeli przed wymiana świec i przewodów wysokiego napiecia tak sie nie działo to w tym tkwi problem... 8)w świecach lub przewodach ja bym wtkrecił swiece sprawdził odstep na swiecy na elektrodzie..

: śr 04 mar 2009, 16:18
autor: Greg LKR
Problem pojawił się w zeszłym sezonie, a przez zimę nasilił się. Więc działo się to przed wymianą tych elementów.

: śr 04 mar 2009, 16:27
autor: Dann
trudny problem :shock: .. :oops: może to zła dawka benzyny...lub tak jak piszesz moguł lub cewki...na 1 miejscu bym wykrecił świece i je obejrzał jaka jest iskra..może byc za słaba i pod obciarzeniem praca....nie daje sobie rady z benzyna w komorze i dławi sie.. :?:

: śr 04 mar 2009, 16:30
autor: Greg LKR
Słuszna uwaga... Spróbujemy i z tym... Mieszankę raczej wykluczam bo w gaźnikach nic nie kręciliśmy, tzn dysze są tak jak były poprzednio.

: śr 04 mar 2009, 18:52
autor: Szozdul
Może być jakiś problem z brakiem dopływu paliwa, na luzie nie wypalasz dużo paliwa nawet wkręcając ją na obroty, a podczas jazdy 1, ogień, 2 tez i na trojce już brakuje paliwa. odepnij od gaźników przewód paliwowy i zobacz czy się leje spokojnym strumieniem.
z cewką itp to raczej jest w porządku bo albo działa albo nie.

Jeśli słabo bedzie sie lało to sprawdź filtr paliwa przedewszystkim.

: śr 04 mar 2009, 20:36
autor: PETER
a ja bym zrobił małe doświadczenie jeśli wymieniałeś filtr powietrza to zrób tak przysłoń cześć wlotu do filtra {air boks} np. kawałkiem przyklejonego papieru ,i sprawdź czy lepiej jedzie,i tak ze dwa razy najpierw przysłoń 1/3 ,potem 1/2 przelotu a na koniec 2/3 przelotu bez grzebania za każdym razem sprawdź podczas JAZDY jak działa i opisz

: śr 04 mar 2009, 20:48
autor: Greg LKR
ok postaram się zrobić jutro to doświadczenie w miarę możliwości... myślałem też żeby może bez filtra spróbować... dodam że poprzedni filtr który wyjęliśmy był w sumie w 2 częściach... bo taka metalowa kratka z jakąś siateczka po prostu się oderwała od reszty i luźno sobie śmigała po airboxie ;)

: śr 04 mar 2009, 20:53
autor: maciek 800
A może membrany w gaźnikach? Albo po prostu regulacja z czyszczeniem?

: śr 04 mar 2009, 21:04
autor: Greg LKR
maciek 800, tez o tym myślałem ale kompletnie nie mam pojęcia jakie sa objawy... może być tak ze na 1 będzie jeszcze ciągnęła a na 3 kompletnie będzie zdychać i wręcz gasnąc ? Bo ja kompletnie nie wiem co to już może być... wszystkie podstawowe przyczyny które mi się wydawały prawdopodobne wyeliminowaliśmy a ona swoje... Dodam że zaczęło się to przy ostatnim wypadzie zeszłego sezonu... Kolega mi mówi że jak już jechał to się to zaczęło, ale wtedy jeszcze nie tak poważnie bo ją tylko czasem przydławiło ale do domu dojechał... a dzisiaj jak obczajałem jakie są efekty naszych prac, odjechałem 200m a później dziadka na skuterku dogonić nie mogłem, bo musiałem na 2 na wolnych obrotach pyrkać...

: śr 04 mar 2009, 22:55
autor: kiki
a przypadkiem nie pomyliliście przewodów wysokiego napięcia-moze nie chodzi na wszystkich garach???swiece mają dobrą iskre???

: czw 05 mar 2009, 08:06
autor: Greg LKR
Nie no... z taki talent nie jestem :D:D:D aczkolwiek dla pewnosci sprawdze iskre...

: czw 05 mar 2009, 08:40
autor: Szozdul
A w ogóle da radę jechać dłuższy czas na 1 lub 2?

: czw 05 mar 2009, 16:29
autor: Greg LKR
Problem wyeliminowany... Doszliśmy... okazało się że nie podłączenie dwóch przewodów od airboxa które są zamontowane w owiewkach (takie małe lejki) powodują duszenie motocykla.... Po prostu wraz ze wzrostem prędkości rośnie ciśnienie w airboxie i dopiero wtedy motocykl jedzie, bez tego ani rusz...

: czw 05 mar 2009, 17:53
autor: Ketchup
Greg LKR pisze:Problem wyeliminowany... Doszliśmy... okazało się że nie podłączenie dwóch przewodów od airboxa które są zamontowane w owiewkach (takie małe lejki) powodują duszenie motocykla.... Po prostu wraz ze wzrostem prędkości rośnie ciśnienie w airboxie i dopiero wtedy motocykl jedzie, bez tego ani rusz...
hm - może się mylę, ale według mnie tam jest jeszcze cosik nie tak z filtrem powietrza - jak duże się robi tam ciśnienie skoro ona nie może się rozbujać na drugim biegu :?: