Rozgrzewanie silnika - ?

Awatar użytkownika
rinas
klepacz
klepacz
Posty: 1246
Rejestracja: pt 30 maja 2008, 21:12
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa Bródno

Rozgrzewanie silnika - ?

Post autor: rinas » czw 22 sty 2009, 15:00

W nowym numerze "Auto-transport", jest napisane takie coś:
,,(...) Dla oszczędności ważne jest również, aby nie rozgrzewać silnika na postoju. Silnik pracujący na biegu jałowym nie osiągnie właściwej temperatury, a spali ok. 3 litry paliwa w ciągu godziny"
Oczywiście jest to o ciężarówkach, i porównanie ich silnika do silnika motocykla to tak jak samolot do statku, ale czy naprawdę powinno się mocno nagrzać moto przed ruszeniem ? Przecież optymalne warunki pracy dla niego, to właśnie jazda. Zawsze jak rano zapalam, to czekam aż zimny silnik się nagrzeje. Każdy mechanik i motocyklista tak powie. ALe teraz zacząłem się zastanawiać, czemu w takim razie w ciężarówce jest inaczej ?

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » czw 22 sty 2009, 15:05

ja nie wiem jak jest dobrze. ale ja nie nagrzewam silnika jakos specjalnie. zapalam na ok minute dwie, az sie ogarne np z kaskiem czy rekawicami. wsiadam i jade spokojnie az nie pokaze sie ok 50-60 stopni (co jest za chwile), a pozniej juz ogien.
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

Awatar użytkownika
marlon
klepacz
klepacz
Posty: 633
Rejestracja: wt 08 kwie 2008, 18:19
Imię: mariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

Post autor: marlon » czw 22 sty 2009, 15:11

chodzi właśnie o pierwsze chwile gdy silnik jest zapalony na zimno to nie wszystkie elementy mają dostateczne smarowanie.i chwilę musi potrwać zanim wszędzie olej dotrze.jak ktoś np odpala i od razu kręci silnik po obrotach to chyba jest największe zarzynanie go jak się tylko da i świadczy o głupocie właściciela.kiedyś czytałem,że rozgrzewanie moto przed jazdą przedłuża mu życie o dobrych kilkanaście procent.jak i nie więcej.niektóre kawasaki są bardzo na to czułe.bo w dostatecznej ilości na zimno nie dostaje głowica oleju i się wałki zacierają.ja odpalam motka i sie ubieram,tzn kominiarkę,kask rękawice,motka z ogródka wypycham i wtedy już na termometrze przeważnie jest 35stopni.a chwilę potem już jest ponad 70 i mogę butować ile się da :mrgreen: bez obawy,że motkowi coś zaszkodzi hehe

Awatar użytkownika
rinas
klepacz
klepacz
Posty: 1246
Rejestracja: pt 30 maja 2008, 21:12
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa Bródno

Post autor: rinas » czw 22 sty 2009, 15:29

marlon pisze:chodzi właśnie o pierwsze chwile gdy silnik jest zapalony na zimno to nie wszystkie elementy mają dostateczne smarowanie.
No to jest najważniejsze, ale to tylko pierwsze 20 sekund, zanim odpowiedni film olejowy się utworzy i olej dojdzie do wszystkich elementów, ale oczywiście nie o takie nagrzewanie mi chodzi :razz:

Wiadomo, że tylko głupek odrazu po odpaleniu katuje i wali na odcine, ale takie sytuacje pomińmy w tych naszych rozważaniach ;-)

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » czw 22 sty 2009, 16:13

pamietajmhy ze ciezarowka to raczej silnik disel'a :)
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

Awatar użytkownika
marlon
klepacz
klepacz
Posty: 633
Rejestracja: wt 08 kwie 2008, 18:19
Imię: mariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

Post autor: marlon » czw 22 sty 2009, 16:14

gorzej jak ktoś kupi po takim łosiu moto i sie potem dziwi,że 20000tys przebiegu a już olej łyka :shock: i już fama o jakimś modelu leci,że szajs :mrgreen:

Awatar użytkownika
rinas
klepacz
klepacz
Posty: 1246
Rejestracja: pt 30 maja 2008, 21:12
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa Bródno

Post autor: rinas » czw 22 sty 2009, 16:21

orzyl, fakt, inaczej się nagrzewa, i moment we spomnianej ciężarówce to, bagatelka, 2500 niutonometrów.

marlon, no masz 101 procent racji. Kupić takie moto to porażka :neutral:

Awatar użytkownika
rinas
klepacz
klepacz
Posty: 1246
Rejestracja: pt 30 maja 2008, 21:12
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa Bródno

Post autor: rinas » czw 22 sty 2009, 16:38

Jakby ktos był zainteresowany, to wrzuciłem cały art.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Alnitak
pisarz
pisarz
Posty: 212
Rejestracja: wt 01 lip 2008, 13:13
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: K-lc

Post autor: Alnitak » czw 22 sty 2009, 16:57

Mój ojczulek ma 2 ciezarowki i rzeczywiscie troche trwa zanim wyrusza, ale to tez po to zeby powietrza w uklad napompowac. Ja osobiscie motka zbyt dlugo nie rozgrzewam, doslownie dwie minutki, ale tez nie krece silnika podczas jazdy dopoki sie nie rozgrzeje. Toc to oczywista oczywistosc!
Pablo

Awatar użytkownika
RALF
klepacz
klepacz
Posty: 678
Rejestracja: pn 03 lis 2008, 23:27
Imię: Rafał
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Marki

Post autor: RALF » czw 22 sty 2009, 18:19

Więcej przecież spali jak jest zimny na ssaniu gdu jedziesz niz na postoju na jałowym.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Radio Kolor 103 FM
K&N - Exhaust Delkewic - White Lamp - White Indicators - Polished wheel rims -Carbon Mudguard - Bagster

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » czw 22 sty 2009, 19:00

nigdy nie jezdze na ssaniu. vfr nawet o tej porze roku, radzi sobie genialnie bez ssania. przynajmniej rc46
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

Awatar użytkownika
wasyl
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3148
Rejestracja: pn 12 lut 2007, 21:19
Imię: Daniel
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: wasyl » czw 22 sty 2009, 19:34

orzyl,
Bo moto jest po to aby jeździć nie ssać, od ssania to są inni.
U mnie ssanie wyłącza się dosłownie nie dłużej niż 1 minuta i w trasę bez odkręcania. Chwila rozgrzewki i ogień!
Jestem skromnym człowiekiem-a o swojej skromności mogę godzinami napierd.....

Nigdy nie jeździj szybciej, niż potrafi latać Twój anioł stróż !!!

Awatar użytkownika
RALF
klepacz
klepacz
Posty: 678
Rejestracja: pn 03 lis 2008, 23:27
Imię: Rafał
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Marki

Post autor: RALF » czw 22 sty 2009, 19:45

U mnie też szybko sie wyłącza
Radio Kolor 103 FM
K&N - Exhaust Delkewic - White Lamp - White Indicators - Polished wheel rims -Carbon Mudguard - Bagster

grizzly
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 60
Rejestracja: ndz 02 lis 2008, 11:15
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Post autor: grizzly » czw 22 sty 2009, 22:13

Ssanie mogę wyłączyć zaraz po odpaleniu i moto chodzi równo. Zastanawiałem się nawet, czy to normalne, czy też jest zbyt bogata mieszanka
diesel-naprawa układów wtryskowych, mechanika pojazdowa, wymiana opon, naprawa motocykli, quadów i skuterów-Poznań 519 185 505

SOWA
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3000
Rejestracja: pt 27 paź 2006, 21:31
Płeć: Mężczyzna

Post autor: SOWA » pt 23 sty 2009, 00:38

Silnik tak w benzynie jak i w dieselu jest zaprojektowany do pracy w temp. 80-100 C. Eksploatacja w temp. niższej jest szkodliwa. W interesie zatem tak silnika jak i jego właściciela jest rozsądne doprowadzenie do jak najszybszego osiągnięcia pożądanej temp. pracy. Taki efekt można osiągnąć na dwa sposoby. Rozpocząć jazdę zaraz po uruchomieniu silnika stopniowo zwiększając obciążenie (przyspieszenia) lub rozpalić pod moto ognisko. Ja wybieram ten pierwszy. A stanie obok moto pyrkającego na jałowym jest nieuzasadnione w nijaki sposób, ani techniczny, ani ekonomiczny i na dodatek jest sprzeczne z przepisami kodeksu drogowego.
Co do ciężarówek, to tak jak pisze Alnitak kręcą silnikami na postoju nie po tu by się grzać, a w celu pompowania powietrza, które to po osiągnięciu właściwego ciśnienia zwalnia hamulce.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości