Strona 1 z 3

dziwny kolor...oleju?

: wt 13 sty 2009, 20:20
autor: Alnitak
Kumpel kupił horneta, rocznik 2006, przebieg 19 tys. km udokumentowany w ks. serwisowej. po odkreceniu korka wlewu oleju na samym korku oraz w srodku "miski olejowej" jest widoczna warstwa nalotu koloru kawy z mlekiem?? :?: Ktoś widział coś podobnego?

: wt 13 sty 2009, 20:29
autor: PETER
taki nalot to efekt krótkich odpalań w okresie zimowym albo przedostanie się płynu chłodzącego do układu smarowania ,stawiałbym na to pierwsze jeżeli niema innych objawów powinno zniknąć jeśli moto sie nagrzeje ,tzn powinno pochodzić az się ze dwa razy włączy wentylator a najlepiej by było termometr założyć żeby sprawdził temp. oleju powinien dojść do jakiś 110-120 stopni jak macie jakąś podstawkę to pojeździć na postoju aż się rozgrzeje

: wt 13 sty 2009, 20:57
autor: Yaco
Ja bym wcześniej wymienił olej i filtr, i dopiero obserwował. Uważnie...

Płyn chłodniczy w normie?

: wt 13 sty 2009, 21:34
autor: Gacol
w samochdah takowy objaw to uszczelka pod klawiturą(pokrywą zaworów).w moto ze względu na korek w innym miejscu chyba o odpada

: wt 13 sty 2009, 21:41
autor: PETER
wymiana oleju chyba trochę bez sensu bo to kawowe zostaje na ściankach silnika jest sporo gęstsze od oleju nawet rozgrzane do temp pokojowej jak chcesz wymieniać olej to pozwól najpierw odparować temu co odłożyło się na ściankach,a potem wymień olej w miarę chodzenia silnika możesz sprawdzać ile tego jeszcze jest jak będą jakieś niewielkie ilości to można próbować toto spuścić ale jeżeli dobrze nagrzejesz to samo zniknie im cieplej na zewnątrz {garaż ogrzewany } tym szybciej zniknie dwa razy wiecej masz na pokrywie zaworów ale tego nie widać

: wt 13 sty 2009, 21:43
autor: grizzly
PETER pisze:taki nalot to efekt krótkich odpalań w okresie zimowym albo przedostanie się płynu chłodzącego do układu smarowania ,stawiałbym na to pierwsze jeżeli niema innych objawów powinno zniknąć jeśli moto sie nagrzeje ,tzn powinno pochodzić az się ze dwa razy włączy wentylator a najlepiej by było termometr założyć żeby sprawdził temp. oleju powinien dojść do jakiś 110-120 stopni jak macie jakąś podstawkę to pojeździć na postoju aż się rozgrzeje
Dokładnie tak, innej opcji nie ma.

: śr 14 sty 2009, 07:06
autor: Alnitak
Dzieki wszystkim za rade! Faktycznie moto w ta zime bylo odpalane sporadycznie i na krotko, a stoi w garazu ale nie ogrzewanym. temperatury jakie byly kazdy wie!! sprobujemy dobrze rozgrzac moto i dam cynk... Dziekulski

: śr 14 sty 2009, 07:57
autor: Yaco
Ja bym nie ryzykował zassania tego z dna miski przez smok. Ale każden robi jak uważa :mrgreen:

: śr 14 sty 2009, 11:49
autor: KolczyK
miske zdejmij i do sucha :twisted:

: śr 14 sty 2009, 17:23
autor: rafi
Gacol pisze:w samochdah takowy objaw to uszczelka pod klawiturą(pokrywą zaworów).w moto ze względu na korek w innym miejscu chyba o odpada
sugerujesz uszkodzoną uszczelke i wypływ oleju na zewnątrz? co to ma do koloru oleju ?? :eek

: śr 14 sty 2009, 17:31
autor: Michał
jest to nie dogrzany silnik sprzęt mało był jeżdżony bynajmniej tak jest w autach lub w aucie może być trafiona uszczelka pod głowicą a co do moto nie jestem pewien

: śr 14 sty 2009, 19:08
autor: Shoov
rafi pisze:
Gacol pisze:w samochdah takowy objaw to uszczelka pod klawiturą(pokrywą zaworów).w moto ze względu na korek w innym miejscu chyba o odpada
sugerujesz uszkodzoną uszczelke i wypływ oleju na zewnątrz? co to ma do koloru oleju ?? :eek
nie oleju na zewnatrz tylko płynu z układy chłodzenia do wewnątrz, tam gdzie zapierd... olej razem z nim popierd.. płyn z chłodnicy tak jest w autach jak j.b.n. uszczelka.

: śr 14 sty 2009, 19:13
autor: Yaco
Ale chyba nie pod pokrywą zaworów tylko uszczelka pod głowicą?
Tam przecież nie ma kanałów olejowych ani płynu chłodzącego...

: śr 14 sty 2009, 19:13
autor: Shoov
w motocyklu zapewne jest tak samo :mrgreen:
tak pod głowicą pod tą druga faktycznie może nie być kanałów, a wogóle to może być pęknięty blok silnika nawet itd, najpierww trzeba sprawdzic czy nie ubyło płynu z układu chłodzenia jak nie ubyło to prawdopodobnie wina odpalania na krótki okres przy niskiej temp. ja ubyło płynu to już trzeba kombinować.

: śr 14 sty 2009, 20:00
autor: Alnitak
Ludziska troche nastraszyliscie tym wyciekiem plynu chlodniczego do silnika a moj kolo to po nocy nie bedzie spal :???: W sobote sprawdzamy czy jest stan plynu. W sumie moto pewne od 1 wlasciciela, bez przeszlosci... ale kto wie?!