Strona 1 z 7
Czyżby to było sprzęgło?
: pn 25 sie 2008, 09:54
autor: Argail
No więc mam takowy problem
Od wczoraj jak wracałem z pasażerem przy zmianie biegu na wysokich obrotach ze sprzęgłem dzieją się dziwne rzeczy
Mianowicie mam te powiedzmy 10 tys obr
Zejście z gazu, sprzęgło, bieg i rura
Powinien jak zawsze zejść z obrotów i średnio o 1000 przy tej samej prędkości się ustawić nie? (tak mniej więcej)
Przynajmniej tak było
Teraz jest tak
10tys obr
zejście z gazu, sprzęgło, bieg, rura
i obrotomierz wskakuje na 11 tys, potem schodzi do 8 by ustawić się na 10
Odczuwalne jest to przy jeździe bo nie ma szarpnięcia tylko jest chwilowe zamulenie i mniejsze odejście
Przy jedynce i dwójce nie zauważyłem takich objawów, dopiero przy wyższych prędkościach
No i kolejna ciekawostka, co prawda elektryczna ale już nie będę mnożył tematów
Jak stoję na biegu i sprzęgle wciśniętym na max to mi co chwila jakby się załączał jakiś stycznik, takie charakterystyczne przeskakiwanie/iskrzenie sie styczników
Dźwięk dochodzi jakby z przedniej lampy, pod kierownicą
Nic się nie dzieje mechanicznie, nie mruga, nie gaśnie tylko wkurza tym "trzaskaniem"
Jak wcisnę delikatnie sprzęgło to jest ok...
Nic z tego nie rozumiem...
ktoś potrafi wyjaśnić?
: pn 25 sie 2008, 10:06
autor: Fabiq
obajwy ktore podales mowia o tym ze sprzeglo nalezy wymienic, byc moze same przekladki, byc moze okladziny cierne a byc moze sprezyny, pomierzyc musisz sprezyny i przekladki , jesli wymieniales niedawno olej to moze to minac
: pn 25 sie 2008, 10:08
autor: C_L_K
Co do pierwszego tematu, to nie będę się mądrzył, bo nie wiem. Natomiast to przeskakiwanie przy puszczaniu sprzęgła to klapka w airboxie. Zdrowy objaw. Tak powinno być

: pn 25 sie 2008, 16:25
autor: Ketchup
przekładki sprzęgłowe się wygły, pewnie ostatnio sprzęgło przypaliłeś

, na początek proponuję zapodać nowe sprężyny sprzęgłowe tzw twardsze, są dostepne w Larssonie - jakieś 36PLN, jeżeli to nie pomoże to przekładki do wymiany
pzdr
: pn 25 sie 2008, 17:18
autor: Daniel
C_L_K pisze:Co do pierwszego tematu, to nie będę się mądrzył, bo nie wiem. Natomiast to przeskakiwanie przy puszczaniu sprzęgła to klapka w airboxie. Zdrowy objaw. Tak powinno być

Mam to samo. To takie jakby skrzypienie słyszę na postoju gdy mam wciśnięte sprzęgło. Wie ktoś jak to dokładnie działa? Przy jakich obrotach czy prędkości ta klapka się otwiera? Jak jest otwierana no i czy inni też słyszą te odgłosy?
: pn 25 sie 2008, 20:47
autor: Argail
C_L_K pisze:Co do pierwszego tematu, to nie będę się mądrzył, bo nie wiem. Natomiast to przeskakiwanie przy puszczaniu sprzęgła to klapka w airboxie. Zdrowy objaw. Tak powinno być

Ale wczesniej tylko czasem sie pojawiło a teraz non stop, i głośne to i wkurzające
jako elektryk mogę dźwięk porównać do iskrzącej sie instalacji, a to raczej nie wskazuje na cos co być powinno

: pn 25 sie 2008, 21:06
autor: Fazer72
W temacie 2 zdejmij kable z mikrowyłącznika przy klamce sprzęgła , - jeśli przestanie --------jak koledzy wcześniej pisali , klapka w airboxie
: pn 25 sie 2008, 21:06
autor: Argail
hmmm no z tym przypaleniem to kurcze niby niebardzo, bo nie szaleję ale kto wie, może było na wykończeniu a ja pomogłem

Life is brutal
Czeka mnie wymiana oleju więc od razu machnę te sprężyny
Ktoś wie jakie koszty ewentualnej wymiany przekladek?
No i zasadnicze pytanie
Jawy kiedyś na części pierwsze rozbierałem, mzety pod blokiem montowalem ale do Japonii zawsze do mechanika jeździłem, jakoś ta magia dokladności mnie stresowała
Jako, że VFR to jakoś mi najbliższa i najbardziej ja kocham - dam rade samemu w garażu to machnąć czy lepiej do mechanika odstawić?
Ktoś rozezna koszty?
: pn 25 sie 2008, 21:18
autor: C_L_K
Argail pisze:a to raczej nie wskazuje na cos co być powinno

100% klapka. Jak wyjmiesz filtr powietrza, to zobaczysz to co spędza Ci sen z powiek

: pn 25 sie 2008, 22:03
autor: Fabiq
Argail pisze:Ktoś wie jakie koszty ewentualnej wymiany przekladek?
wszystko do sprzegla mam, jak chcesz to pusc mi pw z zapytaniem bo tak to ja zapomne a w domu teraz jestem
: pn 08 wrz 2008, 00:18
autor: Maciej
Argail pisze:hmmm no z tym przypaleniem to kurcze niby niebardzo, bo nie szaleję ale kto wie, może było na wykończeniu a ja pomogłem

Life is brutal
Czeka mnie wymiana oleju więc od razu machnę te sprężyny
Ktoś wie jakie koszty ewentualnej wymiany przekladek?
No i zasadnicze pytanie
Jawy kiedyś na części pierwsze rozbierałem, mzety pod blokiem montowalem ale do Japonii zawsze do mechanika jeździłem, jakoś ta magia dokladności mnie stresowała
Jako, że VFR to jakoś mi najbliższa i najbardziej ja kocham - dam rade samemu w garażu to machnąć czy lepiej do mechanika odstawić?
Ktoś rozezna koszty?
Przekładki szczerze wątpię aby były do wymiany , są najbardziej żywotne z całego sprzęgła, wymień sprężyny i nie bierz zamienników typu EBC , oczywiście są twardsze ale... pompa sprzęgłowa w dupę dostaje , sprężyny tylko orginał , z zamiennikami to możesz kombinować tarcze i przekładki (tylko).
Jeśli masz wersję z 98 99 roku to na końcowej przekładce będziesz miał wżer od spężyny wibrującej która jest w głębi końcu kosza osadzona, wtedy ostatnią przekładkę wysraczy obrócić na drugą stronę. Co bardzo ważne przed założeniem przekładek musisz je zmatowić pamierem wodnym 800 albo 600 , nie mają być gładkie !. Tarcze sprzęgłowe w VFR żadko idą do wymiany ale to co należy wymienić to na bank sprężyny, z ciekawostki ci powiem że tarcze sprzęgłowe stare z mojej maszyny a nowe które kupiłem i niepotrzebnie miały identyko wymiany (przebieg ponad 76000) natomiast spężyny w stanie spoczynku były krótsze od nowych o niecałe 2 mm a to dużo.
: ndz 14 gru 2008, 18:06
autor: KolczyK
Kutwa Fa panowie mam problema jak nic,
wg mnie to ewidentnie sprzęgło, żaden olej, żaden zimny silnik, tylko i już:
- jadę jedynka nagłe odkrecenie i wskazowka obrotow na max.....predkosci nabiera jak automat ;| 2 ka to samo 3 to samo 4 to samo, kazdy bieg.......
- sprężyny czy zamawiać co wiecej ? olej wymienie nowy przy wymianie podzespołów. jutro dzownie do hondy ile komplet tarcz, przekaldek i sprezyn. Kochane moto mikołaje ku....a

w takich sprawach zamienniki mnie chyba nie kręcą.....po VW jakoś mi zostało, oryginał to oryginał
: pn 15 gru 2008, 00:46
autor: PETER
jak czytam to wydaje mi się że mylone sa pojęcia jeżeli "ciągnie " to znaczy ze stoimy włączamy 1 i moto chce jechać mimo że klamka jest wciśnięta a jeżeli podczas jazdy po odkręceniu gazu obroty wzrastają a prędkość nie lub wzrasta powoli niewspółmiernie do wzrostu obrotów to sprzęgło "ślizga się" a to zupełnie różne usterki mimo ze ten sam mechanizm i w tym wypadku rozważać trzeba różne uszkodzenia więc lepiej dokładnie określić objawy np: zużycie sprężyn nie będzie powodowało ciągnięcia sprzęgła
: pn 15 gru 2008, 11:04
autor: Fabiq
KolczyK, jakby cie koszta oryginalu przerosly to zapraszam do mnie
jak na moj gust musisz wymienic caly komplet, tarcze sprezyny przekladki
: pn 15 gru 2008, 22:59
autor: KolczyK
jasne Fabiq, nie dzowniłem jakoś czasu brakowało dzisiaj, jutro na statek wiec bedzie go w wolnej chwili wiecej

dowiem sie co i jak jesli chodzi o Honde. pzdr jak masz Lucasa to spoko, ebc slyszalem zle opinie. w koncu jakies normy musi to spelniac, jednak ciagle obstawaim oryginaly, jelsi cena rzeczywiscie bedzie z nieba to oczywista ze lece do Cie
Fabiq