Strona 1 z 1
Padnięty silnik????pomocy
: śr 11 cze 2008, 00:54
autor: daro
Witam
Mam poważny problem z RC36I a mianowicie zaczeło się od tego że poszedłem odpalić swoją VFR po prawie dwu miesięcznym postoju a tu nic rozrusznik nie kręci wiec myśle aku padnięte, naładowałem dalej nic, kable rozruchowe bezpośrednio pod rozrusznik z aku samochodowego też nic nie pomogły więc diagnostyka rozrusznika, okazało się ze są luzy wiec zakupiłem drugi rozrusznik w stanie idealnym i to samo, kable z aku samochodowego bezpośrednio pod rozrusznik i raz przekręca wałem i stoji. Moto na popych zapala bez problemu. Czyżby przytarty silnik?
: śr 11 cze 2008, 07:07
autor: wasyl
daro,
Moim zdaniem masz aku słabe naładuj je.
Kable nawet jak podłączysz z samochodu,niczego nie zmienią podładuj aku.
Może też byc że ono jest padnięte.
Miałaem tak kilka razy w swojej.( 36II)
: śr 11 cze 2008, 07:48
autor: Buła
witam,wydaje mi sie ze jakbys miał przytarty silnik to na pych też by nie zapalił,zreszta jak ostatnio jezdziłes moto to tez były takie objawy.sprawdz dokładnie wszystkie połaczenia elektrycznemoze masz gdzies zwarcie lub przekaznik rozrusznika.
: śr 11 cze 2008, 08:39
autor: daro
Akumlator już ładowałem i nic, a samochodowy podpinałem bezpośrednio na rozrucznik omijając całą instalację, po to żeby zobaczyć czy rozrusznik kręci silnikiem, i niestety nie ma siły
[ Dodano: 2008-06-11, 08:47 ]
Jednak myśle że coś w silniku bo na wykręconych świecach wał obraca się z dużym oporem chodz trudno jest mi ocenic z jaki prawidłowym oporem powinien się obracać
[ Dodano: 2008-06-11, 12:48 ]
Wydaje mi się że mam przegrzany silnik i będe musiał poszukać drugiego, a właśnie może ktoś taki posiada?
: śr 11 cze 2008, 18:11
autor: Fabiq
wasyl ma
: pn 16 cze 2008, 11:47
autor: Fabiq
czekaj niech jak zalozy opisze zmiany itp
zatem temat pozostaje otwarty i czekamy na relacje 
: pn 16 cze 2008, 20:20
autor: usmoł
daro , przerabiam ten temat w swojej 36I, jeśli tak sie dzieje przy odpalaniu to prawie na pewno akumulator. Z tego co zauważyłem to jak podłączasz kable rozruchowe z auta w którym silnik nie pracuje a akumulator w motocyklu jest padniety to na 100% nie odpalisz, nie wiem dlaczego tak jest ale jest. Też myślałem że jak akumulator samochodowy ma większy prąd rozładowania to ruszy, ale nie rusza i jest to sprawdzone na VFR- ce i CB 500. Więc musisz próbować podłączać kable rozruchowe gdy silnik w aucie pracuje. Druga sprawa, jaki masz akumulator, jeśli masz zwykły elektrolitowy to sprawdź poziom elektrolitu, akumulator jest w takim miejscu że bardzo szybko odparowuje i jest bardzo podatny na zasiarczenie, a wtedy to du....pa. To tyle co do akumulatora. Co do rozrusznika to może byc problem w samym rozruszniku, takie objawy są gdy rozrusznik ma przytarte tulejki. Generalnie jak możesz przy wyciągnietym rozruszniku ręką obrócić komutator ( chyba tak sie to nazywa ) to jest ok. jeśli nie to przytarte są tulejki i akumulator Ci nie obróci.
: śr 18 cze 2008, 21:03
autor: daro
Witam. W końcu problem rozwiązany, okazało się że poszła kupa kasy przez padnięty akumlator i przez za słabe kable rozruchowe. Dodam że te kable mam już kilku lat i dużo razy odpalałem za pomocą nich samochód a nigdy nie odpalałem VFR i na to wychodzi że rozrusznik w VFR potrzebuje większego prądu rozruchowego niż samochodowy. A dlatego poszła kupa kasy ponieważ kupiłem silnik od Wasyla i po zamontowaniu okazał się ten sam problem (mój silnik też dobry).Jestem w szoku że winą wszystkiego są "sprawdzone" kable rozruchowe.
Dziękuje wszystkim za rady i pozdrawiam.
: śr 18 cze 2008, 23:41
autor: KolczyK
daro jak widzisz zostałeś Naszym dość pożadnie ptraktowanym portfelem testerem. problem rozwiązany i cóż. inni wezmą poprawkę na VFR i powiedzą na samnajwpierw

sprawdzamy całą elektrykę, będziesz jeździł do końca jej dni i o jeden dzień dłużej, 2 silniki to nie jeden

grunt, że tak właściwie wszystko jest cacy i śpisz spokojniej. a kasa to nie wszystko

ale bez kasy to ch

: pt 20 cze 2008, 21:21
autor: Fabiq
ale juz wiemy ze silnik pasuje
