Strona 1 z 2

Jak wam wchodzi jedynka na zimnym silniku?

: pn 19 cze 2006, 11:46
autor: cieply81
S?uchajcie, lubi? je?dzi? na moto ale nie znam sie na nich dobrze wi?c prosze o rady.

Jak moja VFRa jest zimna to przy wrzucaniu jedynki jest do?? g?o?ne ?upni?cie w momencie za??czania biegu. "G?o?ne"... niby dla ka?dego g?o?ne mo?e to by? inny poziom dzwi?ku ale napewno jak maszyna jest rozgrzana to jest zupe?nie inaczej.
Wcze?niej nie zwraca?em na to uwagi ale ostatnio przejecha?em si? braca CBRk? i tam wchodzi cichutko. St?d moje przemyslenia.

Czy mo?e na to wp?ywa? olej? Musze ju? wymieni? ale czekam na jaki? przyp?yw got?wki bo cienko ostatnio stoj? :sad:

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi!

: pn 19 cze 2006, 13:53
autor: olo
Generalnie to jest standart - w zimnym silniku tarcze sprz?g?owe si? sklejaj? i przy w??czaniu biegu brutalnie je rozdzielasz, st?d ten stuk. W jednych modelach s?ycha? to g?o?niej, w innych znacznie ciszej. A co do oleju - je?li stosujesz specyfik o takich parametrach jak zaleca fabryka - no c??, chyba nic wi?cej nie da si? zrobi?.
P.S. Na zimno troch? pomaga rozklejenie sprz?g?a - silnik zgaszony, jedyneczka, sprz?g?o wci?ni?te i bujasz maszyn? w prz?d i w ty? a? si? rozklei...

: pn 19 cze 2006, 14:31
autor: Wilson
Spoko, ja mam to samo. Rocznik 2001, a w mojej Maximie z '85 ciszej biegi wskakiwa?y. Jedynka to czasem wchodzi z takim dupni?ciem, ?e mam wra?enie, ?e si? na ?wiat?ach kierowcy a? obracaj? ;) Inne biegi te? czasem troch? stukaj?, a przyznam, ?e staram si? je zmienia? prawid?owo. Ten typ chyba po prostu tak ma.

: pn 19 cze 2006, 16:28
autor: RAFAL
Ja te? tak mam.

: wt 20 cze 2006, 20:43
autor: seba_VF750FR
Tak samo ,zimna bez rozklejania ostro ?upie ,po rozklejeniu i nagrzaniu no problem lekko slycha? .

: śr 21 cze 2006, 08:03
autor: Vlaad
Pawel wymieni? tarcze sprz?g?a zostawiaj?c stare spr??yny, kt?re mia?y wymiary w normie. Pono? biegi wchodz? jak marzenie (chocia? i tak wchodzi?y baaardzo ?adnie i bez stukni??). Pewnie zrobi? tak samo. Dodatkowo wymieni? olej na 10W50 (pe?ny syntetyk). Zobaczymy jaki b?dzie efekt.

: pt 23 cze 2006, 07:25
autor: cieply81
Dzi?ki za odpowiedzi, troch? mnie uspokoili?cie. :smile:

Pozdr Ciep?y

: pn 24 lip 2006, 10:24
autor: Vlaad
Jak wiecie zmieni?em olej z p??syntetyka 10W40 na pe?ny syntetyk 10W50. Je?d?? du?o po mie?cie i w panuj?cych upa?ach 10W40 nie dawa? rady. Po rozgrzaniu skrzynia ?omota?a przy wrzucaniu bieg?w, najprawdopodobniej z powodu utraty smarowalno?ci oleju (rzedni?cie oleju). Ju? pierwsze kilometry (500) pokaza?y przewag? syntetyka. Skrzynia pracuje ciszej, biegi wchodz? precyzyjnie i z mniejszym cha?asem a szarpni?cie przy wrzucaniu "1" jest s?absze. ?atwiejszy rozruch rozgrzanego silnika te? jest zauwa?alny (zreszt? zimnego te?). Rozszczelnienie silnika? (niekt?rzy strasz? tak? mo?liwo?ci? przy zmianie na syntetyk, zw?aszcza w starszych motocyklach). Jakie rozszczelnienie, skoro silnik jest szczelny? :razz: . Moim zdaniem same zalety.

aVe vfr

: pn 24 lip 2006, 11:36
autor: seba_VF750FR
Ja w takie co? wog?le nie wierzy?em ,sam rozkr?ca?em silnik od VFy i nie moge sobie wyobrazic ,jak olej moze wp?yn?c na tak? fabryczn? uszczelke w postaci silikonu znajduj?c? si? mi?dzy idealnie spasowanymi powierzchniami .poza tym ja juz od dawna mam syntetyk shella :)

: ndz 06 sie 2006, 11:53
autor: Yaco
Krąży obiegowa opinia, że syntetyk nie tyle rozszczelni silnik (i coś zacznie kapać) ale wypłucze więcej zabrudzeń z silnika i może to prowadzić do.. no właśnie czego? Zwiększą się luzy na pierścieniach czy co? Wg. producentów syntetyki mają lepsze właściwości myjące.
Jak w każdej obiegowej opinii i legendzie/bajce (niepotrzebne skreślić) może być ziarnko prawdy. Ja w każdym razie przy następnej wymianie wzorem Vlaad'a leje syntetyk. :biggrin

: ndz 06 sie 2006, 14:19
autor: seba_VF750FR
nawet jak wypłucze Ci syfy z silnika to i tak zanim dostaną sie do obiegu i kanałów olejowych, to muszą pokonać drogę z olejem poprzez filtr oleju,a co wieksze (w co wątpie ze wogóle są) zatrzymają się na sitku smoka olejowego ,moze dla własnego spokoju zalej tzw płukacz do silnika,sam zalałem, ale przed zmianą silnika misa była odkręcana i wszystko wewnątrz wypucowane na błysk,więc jakoś szczególnie wielkich brudów nie widziałem .

: śr 09 sie 2006, 21:55
autor: Arczi
Wracając do wrzucania jedynki na zimnym silniku, zawsze można wrzucić 1 na zgaszonym silniku i odpalić na sprzęgle - jest to sposób Pawła (gościa ostatniego zlotu VFR-o-c), ja już z niego korzystam i jest spoko.

: śr 09 sie 2006, 23:31
autor: seba_VF750FR
ale jak tarcze są sklejone to moto Ci i tak troche pojedzie .... lekka katorga dla rozrusznika .

: czw 10 sie 2006, 11:24
autor: Pawel
Yaco pisze:wymianie wzorem Vlaad'a leje syntetyk.
Ten z wielkiej białej beczki, co u mnie pod warsztatem stoi ????

Pawel

PS. Sorry za spam, ale nie mogłem się powstrzymać.

: czw 10 sie 2006, 11:54
autor: Lucek
czasami pomaga tez przed wrzuceniem 1 na odpalonym moto kilkakrotne wcisniecie sprzegla