Strona 1 z 1

Zatarty silnik VFR 800FI 2001r

: pn 16 maja 2016, 19:35
autor: WacoMeister
Witam,

Wiem, że to ponoć niemożliwe ale mój brat zajechał silnik od VFR, zaczeła stukać panewka, rozebrał silnik, okazało sie, że sie praktycznie obróciła, jest luz na wale i są zmielone opiłki.

Pytanie co może być przyczyną ? Nie jeździł w okół komina, tylko dalsze trasy, choć dostawała ostro w palnik.
Przebieg tylko 76tyś.

Jego 2 najwieksze błędy
-wymiana oleju silnika po parunastu tyś km(sie zagapił) Motul 5100
-Konkretnie dostała w dupe na upalnej wyprawie do Rumunii itp, nie raz przegrzana do 120 paru stopni.

Czy to są główne i prawdopodobne powody ?

Pytamy głównie z ciekawośći.

Teraz ostro szuka kompletnego i sprawnego silnika, on ma model 2001r, ale np z 98,99r podejdzie bez problemu ?

Dzieki i Pozdrawiam.

Re: Zatarty silnik VFR 800FI 2001r

: pn 16 maja 2016, 20:37
autor: jareckiz
Współczuję, olej w silniku był? Filtr oleju puszczał olej, czy był czymś zawalony, typu silikon lub inne preparaty zastępujące uszczelki? To jedyny powód jaki znam zatarcia silnika.

Re: Zatarty silnik VFR 800FI 2001r

: pn 16 maja 2016, 21:59
autor: WacoMeister
Dzięki,
Olej był w poziomie miedzy min a max, nic nie wskazuje zeby był przytkany.

Dla świętego spokoju ja będe u siebie zmieniał olej i filtr co 6tyś, bo ile ludzi tyle opini co ile sie powinno...

:|

Re: Zatarty silnik VFR 800FI 2001r

: wt 17 maja 2016, 00:13
autor: emil
Serwisówka mówi co 12kkm, więc po co częściej? To na pewno nie było przyczyną zatarcia.

Re: Zatarty silnik VFR 800FI 2001r

: wt 17 maja 2016, 20:26
autor: WacoMeister
Własnie wiem, że książkowo jest co 12tyś ale i tak wiekszosc mowi co 5,6, co rok.. sam juz nie wiem.

ja zmieniałem rok temu w maju i mam dopiero 7tyś nawinięte i nie wiem czy zmieniac teraz, czy jeszcze z 5tyś zrobić, a tego roku na pewno jeszcze z 8 wpadnie.

Re: Zatarty silnik VFR 800FI 2001r

: wt 17 maja 2016, 23:42
autor: emil
Ja w vfrce zmieniałem ze 6 razy olej, zawsze co 12 kkm, bez zbędnych szczegółów o 200km w te czy w te, ale tej dwunastki starałem się pilnować. To nie suzuka czy kawas, żeby zmieniać olej co 2kkm :P

Re: Zatarty silnik VFR 800FI 2001r

: śr 18 maja 2016, 10:42
autor: Niron
ja wyczytałem, że panewki mogą paść jak się jeździ poniżej 3 tyś/obr , ktoś tu na forum pisał, że te silniki tego nie lubią

Re: Zatarty silnik VFR 800FI 2001r

: śr 18 maja 2016, 19:34
autor: WacoMeister
Niron pisze:ja wyczytałem, że panewki mogą paść jak się jeździ poniżej 3 tyś/obr , ktoś tu na forum pisał, że te silniki tego nie lubią
Możliwe, ale w tym przypadku to akurat na pewno nie to, bo zawsze trzymamy na obrotach nie mniejszych niz 3.5-4tyś i raczej dostawała w palnik w drugą strone z obrotami, ale wiadomo, zawsze na rozgrzanym silniku.

Re: Zatarty silnik VFR 800FI 2001r

: śr 25 maja 2016, 20:59
autor: WacoMeister
Czy mogło to być od stawiania na koło ? zbyt słabe/ brak smarowania ?
mój brat mało jeździł, ale poprzedni właściciel czesto gumował..

Re: Zatarty silnik VFR 800FI 2001r

: śr 25 maja 2016, 23:25
autor: kiki
oczywiscie - jak oleju brakowało to proces się rozpoczął i powoli postepował. Do gumy olej zawsze w maksie!.
Zresztą ja zawsze leje pod max!

Re: Zatarty silnik VFR 800FI 2001r

: czw 26 maja 2016, 09:08
autor: dixon
No jak gumował ktoś dużo, a nie lał właśnie oleju na maxa jak mówi kiki, no to temat jest wyjaśniony. W taki to sposób w zeszłym roku pękła tuleja w silniku cbr 600rr znajomego. Skończyło się na zakupie drugie silnika za prawie 3 tysie;)

Re: Zatarty silnik VFR 800FI 2001r

: czw 26 maja 2016, 16:23
autor: ZioLek-82-
kiki pisze:oczywiscie - jak oleju brakowało to proces się rozpoczął i powoli postepował. Do gumy olej zawsze w maksie!.
Zresztą ja zawsze leje pod max!
:ok