Strona 1 z 2

Rc36I problem z gaźnikami itd

: pn 06 lip 2015, 03:24
autor: dzi-es
Panowie mam problem, rozebralem poczyściłem i poskladalem gaźniki w RC36I, ustawiłem mieszanke na 2 i 3/4 obr. i zrobiłem synchro. Poskladalem wszystko i teraz tak :
1. na wolnych obrotach moto strasznie młuci tzn chodzi tak bardziej stukowo jak V2.
2. Przy schodzeniu z obrotów jest takie jakby brumienie i wolniej schodzi z obrotów, tak jakby go chyba przylewalo za bardzo i obroty dlatego ciężko schodzą?
3. Nie moge za cholere ustawic dobrze wolnych obrotów, moto albo ma za niskie albo za wysokie i przy ruszaniu w normalny sposób potrafi zgasnąć... w ogóle trudniej odpalic a jak juz sie odpali to tez potrafi odrazu zgasnąć. Trzeba ruszac z troche większą dawką gazu. Ogólnie przyspiesza chyba jak trzeba tylko dziwnie schodzi z obrotów jakby chcial a nie mógł no i to ruszanie itd. Dodatkowo wcześniej na odcinie walił średnie marchewki, to dzisiaj na próbe chcialem sprawdzić czy w ogóle strzeli itd to walnął taki konkret strzał, że nic tylko spierd...lać :D więc to by wskazywalo chyba, że za dużo wachy jest i nie wyrabia z dopalaniem tego?

Kolejna sprawa tu poziom pływaków jest jakos regulowany czy coś? Poskładałem wszystko raczej dobrze. Moto zbiera sie ok, na koło da rade poderwac z gazu itd takze moc raczej jest albo taka jak trzeba albo bliska jej.

Re: Rc36I problem z gaźnikami itd

: pn 06 lip 2015, 05:08
autor: Fakir
dzi-es pisze:Kolejna sprawa tu poziom pływaków jest jakos regulowany czy coś?
Poziom paliwa nie jest regulowany, pozostaje jedynie wymienić pływaki :confused

Zaworki ssania trzymają? linka ssania nie przycina się?
jaki kolor świec po dłuższej jeździe z manetką otwartą maxymalnie do 1/4 pozycji (czyli spokojna jazda) ?

Wolne opadanie z obrotów, to wina ubogiej mieszanki (za mało paliwa, za dużo powietrza)
Z kolei problem z wkręceniem się na obroty będzie wtedy kiedy jest za bogata mieszanka.
ale nie jest to regułą...

Jakieś nieszczelności w dolocie? spryskaj wd40 albo łatwopalnym deodorantem okolice króćców ssących podczas pracy silnika, jeśli obroty wzrosną to masz nieszczelność.
Tłumik jaki? przelot? pusta puszka?
oj za mało napisałeś

Re: Rc36I problem z gaźnikami itd

: pn 06 lip 2015, 05:24
autor: dzi-es
Wiesz, przed moim dłubaniem w gaźnikach było wszystko ok, ale np po wlanięciu odciny motocykl chwile jakby się przycinał i dopiero schodził z obrotów, zaczął troche nierówno pracować i dlatego postanowilem ze zajrze do gaźników. Co najlepsze teraz wali też kosz sprzęgłowy a wcześniej go nie bylo slychac wcale :D takie czary.. czyli to prawda honda jak stoi to sie psuje!

Wcześniej bez rozbierania gaźników itd dałem mu 2,5 i jechał jakby mu moc obcieli. Także dziwi mnie to ze na 2,75 jest kiepsko... czy problem może leżeć w synchronizacji garów? Bo troche się z tym pierdzieliłem i w końcu ustawiłem nie do końca dobrze,ale duzego rozstrzału też nie ma między garami. (na wakuometrze robione) Co mogłem zepsuć w takim razie? :D Świece przy ustawieniu 3 obrotów były ciut za ciemne dlatego wziąłem sie za skład... moglem nie ruszac hehe.

komin krótka rurka czyli mega przelot zaraz za tą dużą puchą centralną pod silnikiem.

Re: Rc36I problem z gaźnikami itd

: pn 06 lip 2015, 15:06
autor: Arnold
Fakir pisze: Poziom paliwa nie jest regulowany, pozostaje jedynie wymienić pływaki :confused
Poziom jest regulowany, serwisówka określa poziom paliwa. Tyle że nie ma do tego żadnej śrubki, trza naginać blaszki. ;)

Re: Rc36I problem z gaźnikami itd

: pn 06 lip 2015, 15:31
autor: olo
a może taki banał-po synchronizacji nie założyłeś jednej zaślepki na króciec...

Re: Rc36I problem z gaźnikami itd

: pn 06 lip 2015, 18:18
autor: Fakir
Arnold pisze:
Fakir pisze: Poziom paliwa nie jest regulowany, pozostaje jedynie wymienić pływaki :confused
Poziom jest regulowany, serwisówka określa poziom paliwa. Tyle że nie ma do tego żadnej śrubki, trza naginać blaszki. ;)
Faktycznie, masz racje. W RC36 są blaszki na pływakach do regulacji, a w RC36a nie ma ich.

Re: Rc36I problem z gaźnikami itd

: wt 07 lip 2015, 15:52
autor: dzi-es
Jeszcze się przyjrze czy coś przeoczyłem. Moto jeździ prawie ok tzn czuć, że już blisko do dobrego ustawienia jest. Aby to schodzenie i wolne obroty.

Re: Rc36I problem z gaźnikami itd

: wt 14 lip 2015, 09:45
autor: dzi-es
no i wuj nie moge dojść z tym do ładu... wczoraj w ogóle ide odpalic a tam sam wchodzi na obroty, jak dalem gazu to sie zaciął :evil: :evil: bede jeszcze cos dlubal, bo szkoda mi do mechanika pchać jak mam wszystkie przyrządy do tego tylko czasu i miejsca nie bardzo dlubac.

Re: Rc36I problem z gaźnikami itd

: wt 14 lip 2015, 09:57
autor: kiki
fałszywego powietrza nie łapie?

Re: Rc36I problem z gaźnikami itd

: wt 14 lip 2015, 17:13
autor: dzi-es
niby nie powinien bo wszystko pozakladalem jak bylo ,podokrecalem obejmy itd. chyba ze wezyk jakis. w kazdym.razie zrzuce mieszanke z 2 i 3/4 na 2,5 i sprawdze.. bo w druga strone chyba nie?

Re: Rc36I problem z gaźnikami itd

: wt 14 lip 2015, 17:49
autor: Fakir
Ja bym sprawdził poziom paliwa w komorach pływakowych

Re: Rc36I problem z gaźnikami itd

: śr 15 lip 2015, 01:19
autor: dzi-es
Powiem szczerze,że nic tam nie przestawialem a wczesniej bylo w miare ok więc chyba nic nie zje... ale jak nie ustawie wkoncu to rozbiore gaźniki jeszcze raz. Dam znac na weekendzie co i jak.

Re: Rc36I problem z gaźnikami itd

: czw 16 lip 2015, 22:29
autor: GrześT
Wydaje mi się kolego że coś pogmatwałeś przy synchronizacji gaźników.
Posprawdzaj czy wszystko dobrze podłączyłeś i czy podczas rozbierania i składania gaźników czegoś nie pominąłeś lub źle złożyłeś.
Położenie linek itp.
Ja jak zabieram się za takie rzeczy to robię zdjęcia i notatki.
Pomaga mi to przy późniejszym składaniu.

Re: Rc36I problem z gaźnikami itd

: pt 17 lip 2015, 12:51
autor: dzi-es
Już, synchro poszło, skład na 2,5 i jest ok. Zostal jeden problem, chyba sie ktorys gaźnik zawiesza.. bo czasem odpale, dam gaz i sie zacina mimo ze manetka i linka wraca. Wiec czeka mnie rozebranie i tak kurr...

Re: Rc36I problem z gaźnikami itd

: pn 20 lip 2015, 22:11
autor: GrześT
I co rozkręciłeś?
Może membrana ci się zawiesza?
Ja coś takiego miałem w CBR.