Strona 1 z 2

Regulacja zaworów

: pn 05 lis 2007, 22:52
autor: dziki100
Czy do kontroli i reg.zaworów trzeba wyciągać silnik jak piszą w serwisówce? A może ktoś to obszedł inaczej? Chcę sprawdzić zawory bo nie wieżę w te 20 tyś.mojej panienki a licznik na pewno był wymieniany bo nie ma kontrolki HISSa a moto jest z immobilajzerem.

: pn 05 lis 2007, 23:32
autor: Mundek
Oczywiscie nie trzeba wyjmowac silnika, zreszta to tez jest napisane w serwisowce! Trzeba tylko zdjac siedzenie i boczne owiewki :smile: plus zbiornik paliwa. Dostep jest kulawy do przdnich cylindrow, ale nie tragiczny.
Co do licznikow to rzeczywiscie albo masz je wymienione albo dolozony HISS. Z ktorego roku jest twoje moto - HISS zaczeto montowac od 2000 roku....

: śr 07 lis 2007, 20:50
autor: dziki100
Mam 2001 i jest z HISSem bo ma przy kluczyku czytnik no i komp pod siedzeniem jest pod HISS.Wkladałem niezaprogramowany klucz i dupa,nie pali.A licznik nie ma kontrolki z HISSa a więc kombinacja.W ogóle to wg.nr.ramy i silnika moje moto jest z włoch to się zgadza ale ma być niebieskie a mój jest czrny!?No ale cóż...widziały gały co brały.I tak to był najlepszy egzemplaż z wsztstkich tych "zadbanych" i "bezwypadkowych" (ewentualnie mały szlif) które oglądałem.Ogólnie jestem zadowolony.Miałem tylko problem zamontować stelaż pod kufry bo niektóre otwory nie zgadzały się o przeszło pół dziury......!?

: śr 07 lis 2007, 22:18
autor: KolczyK
[ Dodano: 2007-11-07, 22:19 ]
dziki100 pisze:Miałem tylko problem zamontować stelaż pod kufry bo niektóre otwory nie zgadzały się o przeszło pół dziury......!?
:confused :shock: :shock: :shock:

czyżby krzywy stelaż ?? albo bardziej opcja mniej nerwowa.....przy krotkie <dlugie> mocowania

: czw 08 lis 2007, 20:58
autor: dziki100
Bingo Kolczyk.To pierwsze,bo mocowanie kufrów odkupiłem od gościa u którego wszystko pasowało.Ale ponaciągałem, trochę na siłę no i wszystko gra.

: pn 10 mar 2008, 10:10
autor: kiki
zawory u mnie to
1 cylinder
s-0,15 w-0,27
s-0,12 w-0,22

2 cyl
s-0,15 w-0,25
s-0,17 w-0,27

3cyl
s-0,15 w-0,29
s-0,13 w- 0,27

4cyl
s-0,12 w-0,29
s-0,13 w-0,29

Ogólnie żadnych nie musze płytek kupywac- pozamieniałem troche a 4 zeszlifuje i wsadze.
W sumie dobrze ze porozbierałem to wszystko, bo obczyszcze tez troche przepustnice wtrysków itp- bo cholerny makaroniarz jezdził chyba po bagnach- filtr powietrza cały czarny był. Ale juz zamówiony jest K&N i w polowie kwietnia bede miał go u siebie.
Jak to złoze, zresetuje kompa i wedle rady posmigam i dopiero sprawdze jak swieczki wyglądaja.
Pozdro

: pn 10 mar 2008, 10:39
autor: whitespirit
kiki pisze:zawory u mnie to
1 cylinder
s-0,15 w-0,27
s-0,12 w-0,22

2 cyl
s-0,15 w-0,25
s-0,17 w-0,27

3cyl
s-0,15 w-0,29
s-0,13 w- 0,27

4cyl
s-0.12 w-0,29
s-0,13 w-0,29
Kolor czwerwony zawory do regulacji.

Obliczanie nowej podkladki dystansowej:
Zmierzona szczelina 0.13
Grubosc podkladki 0.178
Wymagana szczelina 0.16

0.16-0.13=0.03
0.178-0.03=0.175 nowa podlkadka
itd

W przypadku gdy przerwa jest za duza w rachunku trzba dodawac a nie odejmowac!!!
To bardzo wazne !!!
Tylko w pierwszej linii powyzszego rachunku.

Komputer zostaw w spokoju.

: pn 21 kwie 2008, 12:10
autor: Jashczur
Kto ma jakiegos zaufanego, sprawdzonego i dobrego mechanika z poludnia zeby zrobił w mojej RC-46 regulacje zaworow i przy okazji wymienil plyny w ukl. hamulcowym i sprzegle? :roll:

: pn 21 kwie 2008, 13:23
autor: Gienio
Jashczur juz Ci pisze na PW

: pn 21 kwie 2008, 14:59
autor: Jashczur
Gienio dzieki wielkie juz sie skontaktowalem i jak co to nie wczesniej niz po majowce bede sie decydowac na na regulacje. Nie cieszy mnie tylko cena 420zl plus zostawienie moto na 3 dni i to jeszcze w takim okresie :???:

: pn 21 kwie 2008, 15:33
autor: kiki
o kurde, 420zł?????? troche duzo wg mnie

: pn 21 kwie 2008, 16:22
autor: olo
Ciekawe - a jak się okaże że regulacja nie jest wymagana, wszystkie zawory są w normie, to cena taka sama ???

: pn 21 kwie 2008, 17:22
autor: kiki
a mechanik sie przyzna ze nie regulował??? Jak mu na rece nie patrzysz to niestety .....

: pn 21 kwie 2008, 22:39
autor: Gienio
ja z nim kiedys gadalem o regulacji i z tego co pamietam to gdy wszystko zakonczy sie na skontrolowaniu to cena jest nizsza
kiki pisze:a mechanik sie przyzna ze nie regulował??? Jak mu na rece nie patrzysz to niestety .....
nie podal bym koledze namiarow na patalacha ktory tylko patrzy zeby kase zgarnac, podalem namiar na goscia co kase bierze za to co zrobi i tyle...

Re: Regulacja zaworów

: śr 17 wrz 2014, 21:11
autor: artex67
W sklepie oferują grubości płytek co 0,05 mm. (Larsson) Potrzebując płytki 1,72 i 1,68 jakie płytki byście polecali: 1,70 czy 1,75 oraz 1,65 czy 1,70. Kupujac płytki 1,70 i 1,65 uzyskałbym luz na wydechu 0,32 i 0,33. Gdzieś na forum wyczytałem że luzy mają tendencję bardziej do kasowania się ze względu na wybijanie gniazd zaworowych.Ustawiając luz na 0,32 i 0,33 uzyskuję maksymalny dopuszczalny luz, dając zaworom długi czas na ''uklepanie swoich gniazd" do granicy 0,27. Gorzej jak mi się luz zacznie zwiększać. Co byście radzili ? Poza tym zmierzyłem średnicę moich płytek-7,49. Larsson wg specyfikacji oferuje 7,50. Dedykowane do vfr oczywiście. Bubel jakiś czy luzackie podejście Larssona do norm ?