Strona 1 z 1

VFR 800 FI 2000r. Kłopot po włożeniu aku

: śr 06 mar 2013, 21:36
autor: mash4077
Witam.

Chciałbym uzyskać informację dotyczącą sposobu programowania sterownika silnika po włożeniu akumulatora.
Sprawa polega na tym, iż po zimie włożyłem akumulator, uruchomiłem sprzęt i: motor pracował aż do włączenia wentylatora. Następnie po wychłodzeniu płynu chłodzącego wyłączyłem motor. Wszystko przebiegało poprawnie.
Następne uruchomienie nie było już poprawne, t.zn. w początkowej fazie pracy silnik pracuje przy obrotach ok. 1800-2000 obr/min, jednak wraz ze wzrostem temperatury płynu chłodzącego obroty silnika rosną, co jest bardzo dziwnym zjawiskiem. Nie rozumiem przyczyny takiego zachowania.
Dodam, iż pojawił się wyciek płynu chłodzącego z termostatu, może płyn gdzieś ingeruje powodując dziwne zjawisko, np. leci na jakiś czujnik.
Proszę o poradę, jak należy programować motocykl po włożeniu akumulatora.

Bedę bardzo wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam. Marcin

Re: VFR 800 FI 2000r. Kłopot po włożeniu aku

: śr 06 mar 2013, 21:39
autor: emil
napisz może co jeszcze gmerałeś przy moto, po kolei, przypomnij sobie wszystkie szczegóły i tu opisz.

Re: VFR 800 FI 2000r. Kłopot po włożeniu aku

: śr 06 mar 2013, 21:43
autor: Arnold
Nie ma czegoś takiego jak programowanie motocykla po włożeniu aku. ECU sam się dostraja do tego co dostaje z czujników. Więc przypuszczam że coś jest namotane właśnie z nimi. Zrób zworkę i sprawdź może błędy. Jak zrobić zworkę jest gdzieś na forum.

Re: VFR 800 FI 2000r. Kłopot po włożeniu aku

: śr 06 mar 2013, 22:37
autor: śliniak290
mash4077 pisze:Dodam, iż pojawił się wyciek płynu chłodzącego z termostatu,
zrób tak jak pisz emil, wszystko po kolei opisz.
a obroty rosną jak jest układ chłodzenia zapowietrzony

Re: VFR 800 FI 2000r. Kłopot po włożeniu aku

: śr 06 mar 2013, 22:42
autor: PETER
a jak leci z termostatu to układ sie zapowietrza ,zrób porządek z układem chłodzenia i problem zniknie :?

Re: VFR 800 FI 2000r. Kłopot po włożeniu aku

: śr 06 mar 2013, 22:43
autor: Arnold
Pomotałem. Faktycznie. Zapowietrzony układ będzie dawał błędną temperaturę na czujnik i dlatego obroty będą rosły.

Re: VFR 800 FI 2000r. Kłopot po włożeniu aku

: śr 06 mar 2013, 23:58
autor: emil
a mi nie musisz dziękować :P

Re: VFR 800 FI 2000r. Kłopot po włożeniu aku

: czw 07 mar 2013, 06:45
autor: mash4077
Witam.

Bardzo dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Miło mi, że zechcieliście poświęcić wasz cenny czas.
Wracając do istoty tematu, odpowiedź, że przy zapowietrzającym się układzie chłodzenia obroty rosną, bardzo mnie przekonuje.
Wyciek pojawił się po postoju motocykla, przy pierwszym uruchomieniu w tym roku spostrzegłem uiekający płyn. Dopiero bedę się brał za dostanie się do miejsca pod wtryskami, jednakże, widzę, że sprawa będzie ciężka.
Spryskałem wszystkie opaski od tych kołnierzy, co prowadzą już do cylindra, jednak śruby ani nie drgną, ani ani. Pojadę więc do warsztatu, sam nie dysponuję odpowiednim zapleczem sprzętowym.
Jak tylko zlikwiduję wyciek, sprawdzę, jak sprawy mają się odnośnie obrotów. Jednak tak jak piszecie, problem pojawił się razem z wyciekiem płynu.

Jeszcze raz dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
Pozdrawiam i przyczepności życzę.

Re: VFR 800 FI 2000r. Kłopot po włożeniu aku

: czw 07 mar 2013, 17:14
autor: wydra
to juz wiem dlaczego u mnie w v-tecu było podobne zjawisko, tyle ze u mnie po zgaszeniu moto usłyszałem jk płyn sie przelał , jakby odpowietrzył i już do tej pory chodzi normalnie :)

Re: VFR 800 FI 2000r. Kłopot po włożeniu aku

: wt 19 mar 2013, 15:40
autor: mash4077
Witam,
kłopoty!!!
cybanty stoją jak zespawane, wszystko zapieczone, ani drgnie.
Jak to rozebrać, ma ktoś jakiś patent.