VFR 800 FI 2000r. Kłopot po włożeniu aku

mash4077
Posty: 4
Rejestracja: sob 24 gru 2011, 23:04
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

VFR 800 FI 2000r. Kłopot po włożeniu aku

Post autor: mash4077 » śr 06 mar 2013, 21:36

Witam.

Chciałbym uzyskać informację dotyczącą sposobu programowania sterownika silnika po włożeniu akumulatora.
Sprawa polega na tym, iż po zimie włożyłem akumulator, uruchomiłem sprzęt i: motor pracował aż do włączenia wentylatora. Następnie po wychłodzeniu płynu chłodzącego wyłączyłem motor. Wszystko przebiegało poprawnie.
Następne uruchomienie nie było już poprawne, t.zn. w początkowej fazie pracy silnik pracuje przy obrotach ok. 1800-2000 obr/min, jednak wraz ze wzrostem temperatury płynu chłodzącego obroty silnika rosną, co jest bardzo dziwnym zjawiskiem. Nie rozumiem przyczyny takiego zachowania.
Dodam, iż pojawił się wyciek płynu chłodzącego z termostatu, może płyn gdzieś ingeruje powodując dziwne zjawisko, np. leci na jakiś czujnik.
Proszę o poradę, jak należy programować motocykl po włożeniu akumulatora.

Bedę bardzo wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam. Marcin

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4215
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: VFR 800 FI 2000r. Kłopot po włożeniu aku

Post autor: emil » śr 06 mar 2013, 21:39

napisz może co jeszcze gmerałeś przy moto, po kolei, przypomnij sobie wszystkie szczegóły i tu opisz.

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2424
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: VFR 800 FI 2000r. Kłopot po włożeniu aku

Post autor: Arnold » śr 06 mar 2013, 21:43

Nie ma czegoś takiego jak programowanie motocykla po włożeniu aku. ECU sam się dostraja do tego co dostaje z czujników. Więc przypuszczam że coś jest namotane właśnie z nimi. Zrób zworkę i sprawdź może błędy. Jak zrobić zworkę jest gdzieś na forum.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
śliniak290
klepacz
klepacz
Posty: 1855
Rejestracja: pn 07 cze 2010, 09:41
Imię: Wojciech
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa - Jelonki

Re: VFR 800 FI 2000r. Kłopot po włożeniu aku

Post autor: śliniak290 » śr 06 mar 2013, 22:37

mash4077 pisze:Dodam, iż pojawił się wyciek płynu chłodzącego z termostatu,
zrób tak jak pisz emil, wszystko po kolei opisz.
a obroty rosną jak jest układ chłodzenia zapowietrzony
Najpierw naucz śmiać się z siebie , a potem śmiej się z innych !!!

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Re: VFR 800 FI 2000r. Kłopot po włożeniu aku

Post autor: PETER » śr 06 mar 2013, 22:42

a jak leci z termostatu to układ sie zapowietrza ,zrób porządek z układem chłodzenia i problem zniknie :?
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2424
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: VFR 800 FI 2000r. Kłopot po włożeniu aku

Post autor: Arnold » śr 06 mar 2013, 22:43

Pomotałem. Faktycznie. Zapowietrzony układ będzie dawał błędną temperaturę na czujnik i dlatego obroty będą rosły.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4215
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: VFR 800 FI 2000r. Kłopot po włożeniu aku

Post autor: emil » śr 06 mar 2013, 23:58

a mi nie musisz dziękować :P

mash4077
Posty: 4
Rejestracja: sob 24 gru 2011, 23:04
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: VFR 800 FI 2000r. Kłopot po włożeniu aku

Post autor: mash4077 » czw 07 mar 2013, 06:45

Witam.

Bardzo dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Miło mi, że zechcieliście poświęcić wasz cenny czas.
Wracając do istoty tematu, odpowiedź, że przy zapowietrzającym się układzie chłodzenia obroty rosną, bardzo mnie przekonuje.
Wyciek pojawił się po postoju motocykla, przy pierwszym uruchomieniu w tym roku spostrzegłem uiekający płyn. Dopiero bedę się brał za dostanie się do miejsca pod wtryskami, jednakże, widzę, że sprawa będzie ciężka.
Spryskałem wszystkie opaski od tych kołnierzy, co prowadzą już do cylindra, jednak śruby ani nie drgną, ani ani. Pojadę więc do warsztatu, sam nie dysponuję odpowiednim zapleczem sprzętowym.
Jak tylko zlikwiduję wyciek, sprawdzę, jak sprawy mają się odnośnie obrotów. Jednak tak jak piszecie, problem pojawił się razem z wyciekiem płynu.

Jeszcze raz dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
Pozdrawiam i przyczepności życzę.

Awatar użytkownika
wydra
klepacz
klepacz
Posty: 517
Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 09:28
Imię: Mateusz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czeladź

Re: VFR 800 FI 2000r. Kłopot po włożeniu aku

Post autor: wydra » czw 07 mar 2013, 17:14

to juz wiem dlaczego u mnie w v-tecu było podobne zjawisko, tyle ze u mnie po zgaszeniu moto usłyszałem jk płyn sie przelał , jakby odpowietrzył i już do tej pory chodzi normalnie :)
Była CBR F2 600
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"

mash4077
Posty: 4
Rejestracja: sob 24 gru 2011, 23:04
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: VFR 800 FI 2000r. Kłopot po włożeniu aku

Post autor: mash4077 » wt 19 mar 2013, 15:40

Witam,
kłopoty!!!
cybanty stoją jak zespawane, wszystko zapieczone, ani drgnie.
Jak to rozebrać, ma ktoś jakiś patent.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości