VFR 800 FI 2000r. Kłopot po włożeniu aku
-
- Posty: 4
- Rejestracja: sob 24 gru 2011, 23:04
- Imię: Marcin
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
VFR 800 FI 2000r. Kłopot po włożeniu aku
Witam.
Chciałbym uzyskać informację dotyczącą sposobu programowania sterownika silnika po włożeniu akumulatora.
Sprawa polega na tym, iż po zimie włożyłem akumulator, uruchomiłem sprzęt i: motor pracował aż do włączenia wentylatora. Następnie po wychłodzeniu płynu chłodzącego wyłączyłem motor. Wszystko przebiegało poprawnie.
Następne uruchomienie nie było już poprawne, t.zn. w początkowej fazie pracy silnik pracuje przy obrotach ok. 1800-2000 obr/min, jednak wraz ze wzrostem temperatury płynu chłodzącego obroty silnika rosną, co jest bardzo dziwnym zjawiskiem. Nie rozumiem przyczyny takiego zachowania.
Dodam, iż pojawił się wyciek płynu chłodzącego z termostatu, może płyn gdzieś ingeruje powodując dziwne zjawisko, np. leci na jakiś czujnik.
Proszę o poradę, jak należy programować motocykl po włożeniu akumulatora.
Bedę bardzo wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam. Marcin
Chciałbym uzyskać informację dotyczącą sposobu programowania sterownika silnika po włożeniu akumulatora.
Sprawa polega na tym, iż po zimie włożyłem akumulator, uruchomiłem sprzęt i: motor pracował aż do włączenia wentylatora. Następnie po wychłodzeniu płynu chłodzącego wyłączyłem motor. Wszystko przebiegało poprawnie.
Następne uruchomienie nie było już poprawne, t.zn. w początkowej fazie pracy silnik pracuje przy obrotach ok. 1800-2000 obr/min, jednak wraz ze wzrostem temperatury płynu chłodzącego obroty silnika rosną, co jest bardzo dziwnym zjawiskiem. Nie rozumiem przyczyny takiego zachowania.
Dodam, iż pojawił się wyciek płynu chłodzącego z termostatu, może płyn gdzieś ingeruje powodując dziwne zjawisko, np. leci na jakiś czujnik.
Proszę o poradę, jak należy programować motocykl po włożeniu akumulatora.
Bedę bardzo wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam. Marcin
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: VFR 800 FI 2000r. Kłopot po włożeniu aku
napisz może co jeszcze gmerałeś przy moto, po kolei, przypomnij sobie wszystkie szczegóły i tu opisz.
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2424
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: VFR 800 FI 2000r. Kłopot po włożeniu aku
Nie ma czegoś takiego jak programowanie motocykla po włożeniu aku. ECU sam się dostraja do tego co dostaje z czujników. Więc przypuszczam że coś jest namotane właśnie z nimi. Zrób zworkę i sprawdź może błędy. Jak zrobić zworkę jest gdzieś na forum.
- śliniak290
- klepacz
- Posty: 1855
- Rejestracja: pn 07 cze 2010, 09:41
- Imię: Wojciech
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa - Jelonki
Re: VFR 800 FI 2000r. Kłopot po włożeniu aku
zrób tak jak pisz emil, wszystko po kolei opisz.mash4077 pisze:Dodam, iż pojawił się wyciek płynu chłodzącego z termostatu,
a obroty rosną jak jest układ chłodzenia zapowietrzony
Najpierw naucz śmiać się z siebie , a potem śmiej się z innych !!!
- PETER
- stary wyjadacz
- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
Re: VFR 800 FI 2000r. Kłopot po włożeniu aku
a jak leci z termostatu to układ sie zapowietrza ,zrób porządek z układem chłodzenia i problem zniknie 

"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2424
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: VFR 800 FI 2000r. Kłopot po włożeniu aku
Pomotałem. Faktycznie. Zapowietrzony układ będzie dawał błędną temperaturę na czujnik i dlatego obroty będą rosły.
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: VFR 800 FI 2000r. Kłopot po włożeniu aku
a mi nie musisz dziękować 

-
- Posty: 4
- Rejestracja: sob 24 gru 2011, 23:04
- Imię: Marcin
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
Re: VFR 800 FI 2000r. Kłopot po włożeniu aku
Witam.
Bardzo dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Miło mi, że zechcieliście poświęcić wasz cenny czas.
Wracając do istoty tematu, odpowiedź, że przy zapowietrzającym się układzie chłodzenia obroty rosną, bardzo mnie przekonuje.
Wyciek pojawił się po postoju motocykla, przy pierwszym uruchomieniu w tym roku spostrzegłem uiekający płyn. Dopiero bedę się brał za dostanie się do miejsca pod wtryskami, jednakże, widzę, że sprawa będzie ciężka.
Spryskałem wszystkie opaski od tych kołnierzy, co prowadzą już do cylindra, jednak śruby ani nie drgną, ani ani. Pojadę więc do warsztatu, sam nie dysponuję odpowiednim zapleczem sprzętowym.
Jak tylko zlikwiduję wyciek, sprawdzę, jak sprawy mają się odnośnie obrotów. Jednak tak jak piszecie, problem pojawił się razem z wyciekiem płynu.
Jeszcze raz dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
Pozdrawiam i przyczepności życzę.
Bardzo dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Miło mi, że zechcieliście poświęcić wasz cenny czas.
Wracając do istoty tematu, odpowiedź, że przy zapowietrzającym się układzie chłodzenia obroty rosną, bardzo mnie przekonuje.
Wyciek pojawił się po postoju motocykla, przy pierwszym uruchomieniu w tym roku spostrzegłem uiekający płyn. Dopiero bedę się brał za dostanie się do miejsca pod wtryskami, jednakże, widzę, że sprawa będzie ciężka.
Spryskałem wszystkie opaski od tych kołnierzy, co prowadzą już do cylindra, jednak śruby ani nie drgną, ani ani. Pojadę więc do warsztatu, sam nie dysponuję odpowiednim zapleczem sprzętowym.
Jak tylko zlikwiduję wyciek, sprawdzę, jak sprawy mają się odnośnie obrotów. Jednak tak jak piszecie, problem pojawił się razem z wyciekiem płynu.
Jeszcze raz dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
Pozdrawiam i przyczepności życzę.
- wydra
- klepacz
- Posty: 517
- Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 09:28
- Imię: Mateusz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Czeladź
Re: VFR 800 FI 2000r. Kłopot po włożeniu aku
to juz wiem dlaczego u mnie w v-tecu było podobne zjawisko, tyle ze u mnie po zgaszeniu moto usłyszałem jk płyn sie przelał , jakby odpowietrzył i już do tej pory chodzi normalnie 

Była CBR F2 600
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"
-
- Posty: 4
- Rejestracja: sob 24 gru 2011, 23:04
- Imię: Marcin
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
Re: VFR 800 FI 2000r. Kłopot po włożeniu aku
Witam,
kłopoty!!!
cybanty stoją jak zespawane, wszystko zapieczone, ani drgnie.
Jak to rozebrać, ma ktoś jakiś patent.
kłopoty!!!
cybanty stoją jak zespawane, wszystko zapieczone, ani drgnie.
Jak to rozebrać, ma ktoś jakiś patent.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości