Strona 1 z 2

Wyciek oleju

: czw 24 mar 2011, 20:37
autor: Gordon
Witam!
Dzisiaj przymierzyłem się do zmiany oleju w motorze VFR 800 RC46. Po odkręceniu owiewek zwróciłem uwage ze troche byly mokre od oleju. Przygladnąlem sie bliżej , silnik w niektorych miejscach jest tłusty ale w żadnym miejscu konkretny wyciek. Natomiast znalazłem małą kroplę która wisiała pod dżwignią zmiany biegów. Teraz pytanie czy tam są jakieś uszczelki do wymiany ? Czy ktos moze mi coś podpowiedzieć.

Z góry dzięki

: czw 24 mar 2011, 20:40
autor: PETER
no jest tam trochę miejsc z których może wyciekać olej warto sobie popatrzeć w manuala

: czw 24 mar 2011, 20:42
autor: Arnold
Hmm, sprawdź czy nie wali smarem z łańcucha, bo u mnie to miejsce jest ZAWSZE brudne od smaru właśnie z napędu. Ale nie wykluczone że uszczelnienie przy dźwigni jest uszkodzone. A co do pocenia się silnika to się nie wypowiem za dużo bo u mnie też wszystko jest spocone i w sumie to się mogę podłączyć do pytania. :/

: czw 24 mar 2011, 20:49
autor: Gordon
Wiesz nie wygląda to na smar raczej taka wyrażna kropla oleju . Patrzyłem w manualu to tam przynajmniej ja tak widze jest cały wałek dżwigni zmiany biegów a uszczelek to tam nie widze żadnych wiec moze to całe trzeba wymienic ??

: czw 24 mar 2011, 21:06
autor: PETER
nie ma co gdybać najpierw dokładnie wymyj to miejsce potem odtłuść i po odpaleniu powinno wyjść gdzie wycieka a najprawdopodobniej może być zimering uszczelniający wałek zmiany biegów

: czw 24 mar 2011, 21:50
autor: slimak
sprawdź pod pompą cieczy mi padł oring i leciało na zdjęciu z nr 25
http://www.ronayers.com/Fiche/TypeID/26 ... CASE_COVER

: pt 25 mar 2011, 09:11
autor: Panasonix82
dokładnie, obstawiam, że moto stało przez zimę w niskiej temperaturze.
Wyciek na 90 % jest z pompy wody. Odpal motka i niech się zagrzeje, wtedy sprawdzisz jak sprawa wyglada.

: pt 25 mar 2011, 09:28
autor: Gordon
Dokładnie motor stał cała zimę w nieogrzewanym garażu. Teraz cały weekend pracuje więc nic przy nim nie pogrzebię ale w poniedziałek go umyję i dam znać co i jak.
Na razie dziękuję za zainteresowanie i za sugestie

[ Dodano: |3 Kwi 2011|, o 19:44 ]
Wczoraj umyłem silnik no i teraz wyraznie widać skąd sie leje. Może ktoś mi podpowie jak się za to wziąść i czy sobie z tym sam poradze??

: wt 19 kwie 2011, 23:04
autor: DaXmAn
Dołączę się do posta z podobnym problemem, albo i nie problemem... jeszcze się okaże, mianowicie w miejscach zaznaczonych strzałkami pojawia mi się olej... ale... czy powodem tego może być nadmierne smarowanie łańcucha Scottoiler'em? Okolice tego miejsca były całe w oleju, wyczyściłem wszystko dookoła, żeby zlokalizować źródło wycieku. Zmniejszyłem dozowanie ze Scottoiler'a na maxa, z reszta i tak chyba skończył się już olej w zbiorniczku... (to było wczoraj) i dziś dalej pojawił się tam olej... łańcuch też jakiś "mokry"...

: wt 19 kwie 2011, 23:22
autor: elco
DaXman, w ktorym to dokladnie jest miejscu ?

: wt 19 kwie 2011, 23:41
autor: DaXmAn
Lewa strona, pomiędzy dźwignią biegów a zębatką zdawczą...
Dorzucam zdjęcie z mniejszej ogniskowej...

: śr 20 kwie 2011, 00:57
autor: elco
Jest duze prawdopodobienstwo, ze to olej ze scottoilera. Pod pokyrwa przedniej zebatki zawsze gromadzi sie sporo smaru lub oleju. Sciagnij pokrywe, wyczysc dokladnie wszystko i zwroc uwage na wejscie walka zdawczego zebatki i pierscien simmera. Byc moze tam pojawily sie nieszczelnosci.

: śr 20 kwie 2011, 01:46
autor: Damo 88
DaXmAn,

Zapewne to olej , smar że Scotta. U mnie było podobnie gdy wymieniłem łańcuch na nowy ,
z nie samowitą ilością smaru który usunąłem szmatą . Mimo to gdy silnik był zimny nie kapało , natomiast po rozgrzaniu tak . Nasącz szmatkę w nafcie i drewnianym cienkim elementem ...... .

Gordon,

już ta strona była otwierana domyślam się że oring jest po przejściach który uszczelnia wałek zmiany biegów i jest reanimowany silikonem :shock: .

Musisz zlać płyn chłodniczy , ściągnąć Pompę wody tu zaopatrz się w dwie nowe uszczelki. zdjąć wysprzęglik kolejna uszczelka ;-) , osłonę i pokrywę i tu kolejna . A jeszcze oring do wałka zmiany biegów .

Silikon ściągniesz kartą plastikową , telefoniczną ..

: śr 20 kwie 2011, 21:45
autor: elco
Damo 88 pisze:
już ta strona była otwierana domyślam się że oring jest po przejściach który uszczelnia wałek zmiany biegów i jest reanimowany silikonem :shock: .

Musisz zlać płyn chłodniczy , ściągnąć Pompę wody tu zaopatrz się w dwie nowe uszczelki. zdjąć wysprzęglik kolejna uszczelka ;-) , osłonę i pokrywę i tu kolejna . A jeszcze oring do wałka zmiany biegów .
Dla sprostowania to jest pierscien simmera potocznie nazywany simmeringiem. Rzeczywiscie widac na nim slady silikonu i amatorskich napraw. Takie elementy sie od razu powinno wymieniac. Uszczelka karteru walka, ktora takze jest zastapiona silikonem powinna zostac zmieniona na klingierytowa. Oczywiscie mozna uszczelniac takie elementy silikonem, ale mysle, ze koszt nowych uszczelek jest tak niewielki, ze mozna sie zdecydowac na nowa.

: śr 20 kwie 2011, 23:33
autor: Damo 88
Tak simmering . ;-)