Strona 1 z 1
Sprzęgło.
: wt 16 lis 2010, 08:27
autor: jm31
Witam. Mam taki problem. Sprzęgło bierze przy samej końcówce, jak puszczę klamkę do połowy moto jeszcze nie rusza, a w silniku słychać jak się coś obraca, tym szybciej im większe obroty. Myślałem, że może coś przy napędzie, gdyż odzywa się to przy ruszaniu. Biegi wchodzą ładnie, nie zauważyłem ślizgania sie podczas jazdy. Rozebrałem sprzęgło i grubość tarcz to 2,7mm (wiem, że min to 2,5mm, a nowe 3mm), przekładki dziurkowane, ładne nie przypalone, sprężyny 45mm (wiem, że min to 42,6mm). Olej wymieniany przez poprzedniego właściciela nie wiadomo jaki i kiedy. Na tarczach napisy KA3 12, 10. Czy szukać winy w starym oleju, w uszkodzonej pompie lub siłowniku sprzęgła ? Chcę to zrobić raz, a dobrze. Czy może wymienić tarcze na nowe Vesrah i oryginalne sprężyny + Motul 10W40 i to załatwi sprawę ? Przekładki fabryczne są gładkie, czy dziurkowane. Proszę o poradę.
: wt 16 lis 2010, 10:39
autor: emil
wiesz co, u mnie też wymiary były ok, a tarcze były czarne i wyślizgane, tyle że u mnie czasem sie potrafiło ślizgać, ale to sporadycznie, wymiana tarcz i sprezyn na lucasa pomogla.

: wt 16 lis 2010, 19:58
autor: Arnold
A ja się podłączam pod temat i mam pytanie czy jeśli przekładki są przegrzane czyli zrobiły się kolorowe to czy mają one wpływ na uślizg sprzęgła i czy trzeba je wymieniać czy nie?
: wt 16 lis 2010, 20:03
autor: jm31
No więc chyba nie ma co gdybać. Wymienię tarcze i sprężyny na w/w. Jesli nie pomoże będę szukał dalej. A jak sprawa wygląda z przekładkami, które są fabryczne, gładkie czy kropkowane ?
: wt 16 lis 2010, 20:40
autor: Jarecki2102
nie zapomnij najpierw nowych tarcz w oleju namoczyć i te pierwsze kilometry bez szaleństw bo spalisz w moment nowe tarcze.
: wt 16 lis 2010, 21:24
autor: emil
przekładki zostawiłem, nie miały przebarwień, wymiarowo ok, kropki miały, gladkie były (choć nie lustro tylko po prostu gładkie), ale za to tarcze były coś jakby przypalone (choć to nie moja sprawka)

sprężyn w zasadzie też mogłem nie zmieniać, nowe były ok 3mm dłuższe niż stare, a stare były w połowie normy, ale wymieniłem i z głowy. Nie zapomnij o nowej uszczelce na dekiel i jak wyżej, zamocz tarcze w oleum

pozdro
: śr 17 lis 2010, 07:12
autor: jm31
Zamoczę, wymienię i do przodu. Strzałka.
: śr 17 lis 2010, 10:18
autor: VFRKrzysztof
No to ja też się podłączę do tematu. Ostatnio od czasu do czasu (nie zawsze) sprzęgło "bierze" bardzo gwałtownie. Puszczam sprzęgło przy ruszaniu i nagle szarpie tak, że o mało mi kiery z rąk nie wyrwie. Co to może być?
: śr 17 lis 2010, 20:23
autor: Damo 88
Co do dziurkowanych tarcz to mają takie być im mniejsze lub częściowo starte dziurki zbliżają je do wymiany ponieważ w nich osadza się olej i prawdopodobnie powodują mniejsze sklejanie się tarcz ze sobą .
Co do przebarwień to chyba był temat

kolorowe przekładki ( Przebarwione , Spalone )
Należy wymienić . Przebarwione jeżeli są jeszcze w miarę proste będą miały skłonność do szybszego wykrzywiania się .
VFRKrzysztof prawdopodobnie koniec sprzęgła zerknij przez korek wlewu i wstępnie oceń
: wt 19 kwie 2011, 23:11
autor: DaXmAn
Tez tak mam, że przy maksymalnie wciśniętym sprzęgle jak odpuszczam to bierze dopiero praktycznie na samym końcu i "branie" jest krótkie... przez co zdarza mi się szarpnąć przy zmianie biegów jak dodam za mało gazu albo za szybko puszcze sprzęgło... to ma tak być? Wydaje mi się, że moment uślizgu powinien być dłuższy...
Re: Sprzęgło.
: wt 23 sie 2011, 10:34
autor: kiler80
podłącze się pod temat może ktoś podpowie w czym szukać problemu...
sprawa wygląda tak, że sprzęgło bierze od dołu klamki, nie ciągnie, nie ślizga, czyli teoretycznie wszystko ok, ale czasem przy ruszaniu niezależnie od obrotów i temperatury silnika występuje szarpnięcie sprzęgła - tak jakbym je szybciej odpuścił na klamce mimo że fizycznie tego nie robię i tym samym moto chce wyjechać spod dupy więc klamkę wciskam spowrotem i proces ruszania zaczynam od nowa. Sprawa ta zdarza się naprawdę sporadycznie. Ktoś ma jakieś sugestie co może być przyczyną takich JAJ ??
Re: Sprzęgło.
: wt 23 sie 2011, 10:43
autor: maliq85
zmień płyn na nowy i dobrze odpowietrz