Strona 1 z 3

Cykanie, hałas dobiegający z głowic

: sob 19 cze 2010, 13:10
autor: Ketchup
Vtam, szperałem na płytach i znalazłem coś takiego, wprawdzie to jest do VF750C, ale ktoś zrobił adnotację do VFR

miłego czytania

: sob 19 cze 2010, 13:30
autor: Diego
Może to ktoś przetłumaczyć?

: sob 19 cze 2010, 13:39
autor: Vermilion
Trochę ryzykowne wiercenie takiej dziurki w tym miejscu :|

: sob 19 cze 2010, 15:47
autor: Buła
Podejrzewam że chodziło poprawe smarowania wałków w VF bo one się chyba zacierały czy coś takiego,jak dla mnie to cykanie wcale nie pszeszkadza i nie ma powodu do jakiej kolwiek przeróbki.

: sob 19 cze 2010, 19:01
autor: Ketchup
Buła pisze:Podejrzewam że chodziło poprawe smarowania wałków w VF bo one się chyba zacierały czy coś takiego
silniki od tych VF jest prawie identyczny jak w RC36, poza łańcuchem rozrządu, małych zmian w gaźniku, wale - wykorbienia, skrzyni biegów - przełożenia i "ożebrowania głowicy - a to wiem, bo taką regulowałem :razz:


zapodałem ten skan, żeby wywołać jakąś dyskusję - może ktoś się już z czymś spotkał - a nie po to by ktoś zaraz "usprawniał" cokolwiek :twisted:

jak się okazuje Honda dla jaj takich rzeczy nie podaje, w SM do VF znalazłem, o takiej "operacji" też wzmiankę

KONIA Z RZĘDU TEMU KTO ROZWIKŁA ZAGADKĘ - O CO CHOSSI

ja mam silnik z '94, być może ktoś kto ma młodszy i ta modyfikacja już jest tam zrobiona

: sob 19 cze 2010, 22:38
autor: Damo 88
Co do cykania to podejrzewam że wałki są blisko otworów olejowych ( smarnych ) i wtłaczane pod ciśnieniem wydają taki odgłos .

Zapodaje jak jest w V-Tec'u

Obrazek
Obrazek

: ndz 20 cze 2010, 10:48
autor: olo
Temat ciekawy, niedawno na forum poruszany 8)
viewtopic.php?t=40
Kusi mnie trochę taka modyfikacja bo szczerze mówiąc to cykanie mnie wnerwia ale boje się o ewentualny spadek ciśnienia oleju choć po pierwsze-wydatek pompy jest tak duży że nie powinno być z tym problemu (wszak po przekroczeniu pewnych obrotów zawór regulujący stale "upuszcza" część ciśnienia które wyprodukuje pompa) a po drugie-to PRODUCENT sugeruje taką przeróbkę a podejrzewam że COŚ o tym wiedzą chłopaki z Hondy....

: ndz 20 cze 2010, 10:56
autor: Buła
Ketchup pisze:zapodałem ten skan, żeby wywołać jakąś dyskusję - może ktoś się już z czymś spotkał - a nie po to by ktoś zaraz "usprawniał" cokolwiek :twisted:
Nie no luz,po to jest forum aby dyskutować,a temat jest ciekawy.

: wt 22 cze 2010, 14:57
autor: Vermilion
Czyli, że jak mam RC36 z 90r. i mi cyka to takie dziurki by mi się też przydały? ^^

: wt 22 cze 2010, 17:12
autor: Ketchup
Kolega forumowy Gacek, podesłał mi fotki mostka z silnika z 95, i wygląda na to, że Honda nie poprawiła w RC36 tego kanału olejowego.

hm :blink

: wt 22 cze 2010, 19:35
autor: Vermilion
Ketchup, może wykryli problem znacznie później, lub załatwili go w inny sposób niż wiercenie dziurki?

: wt 22 cze 2010, 20:10
autor: Damo 88
Ciekawe na fotce widać wyraźne ślady zatarcia tak jakby olej nie dokładnie zalegał na całej powierzchni może kanały jak na mojej fotce by się sprawdziły :roll:

: wt 22 cze 2010, 20:32
autor: olo
Damo 88, to są normalne ślady zużycia po pewnym przebiegu
Ketchup, fabryka na pewno tego nie poprawiła, ciekawe dlaczego... Ciekawe też jest po co wiercić otwory w mostkach od tej strony koła zębatego, po której jest ono "zamknięte" bo jeśli dobrze rozumiem to chodzi o zalewanie olejem wnętrza koła i całego mechanizmu kasującego luz międzyzębny...czy źle kombinuję?

: wt 22 cze 2010, 20:38
autor: Ketchup
Damo 88 pisze:Ciekawe na fotce widać wyraźne ślady zatarcia
myślę, że to jest raczej "złudzenie optyczne", w tych miejscach mostek jest wypolerowany na lustro

Damo 88 pisze: może kanały jak na mojej fotce by się sprawdziły :roll:
ten dodatkowy otwór nie spowoduje zwiększenia smarowania w miejscu styku z wałka z mostkiem, a może raczej coś na zasadzie "odpowietrzenia" kanału olejowego w mostku :confused - sam już nie wiem :sad:

[ Dodano: 2010-06-22, 20:42 ]
olo pisze:jeśli dobrze rozumiem to chodzi o zalewanie olejem wnętrza koła i całego mechanizmu kasującego luz międzyzębny...czy źle kombinuję?
cała rzecz dotyczy VF750F z '93-94, potem już Honda to poprawiła, - a chossi o tą notatkę, którą ktoś zrobił na oryginalnej broszurze - że niby dotyczy to też RC36

: wt 22 cze 2010, 23:00
autor: Yaco
Na początku istnienia tego forum założyłem podobny temat. Dorwałem wtedy w sieci biuletyn hondy odnośnie RC36. Napisali w nim, że w sytuacjach gdy klient skarży się na hałasy z rozrządu należy nawiercić otwory w mostkach. Wniosek, że nie wpływało to na trwałość silnika tylko kulturę pracy. Fiszka była ewidentnie pod VFR'ki z początku lat 90.