Jak założyć łańcuch rozrządu?

Awatar użytkownika
Daniel
klepacz
klepacz
Posty: 506
Rejestracja: czw 27 gru 2007, 19:11
Imię: Daniel
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Jak założyć łańcuch rozrządu?

Post autor: Daniel » śr 16 cze 2010, 17:49

Witam. Z góry proszę o wyrozumiałość. Wiem że popełniłem kilka błędów. Podczasa regulacji rozrządu spadł mi łańcuch z koła napędzającego u dołu. Ale od początku. Nie jestem zawodowym mechanikiem. Kolega poprosił mnie o pomoc bo on nie ma czasu... Wcześniej regulowałem już zawory ale głównie w mojej VFR a tam nie ma łańcuchów... Do rzeczy. Zaznaczyłem sobie położenie łańcucha względęm kół zębatych na wałkach tylnego cylindra. Wał napędowy ustawiony jest w jakimś konkretnym punkcie oznaczonym chyba F. No i pilnując aby łańcuch nie przeskoczył na dolnym napędzającym kole (blokując sobie łańcuch) Mogłem ściągać wałki, zrobić rególację o wkładać je w odpowiednim ułożeniu luzując napinacz. Tym razem jednak łańcuch przeskoczył u dołu i nie mam pojęcia jak to złożyć Proszę o pomoc doświadczonych mechaników. Jak to ustawić w fachowy sposób? Przedni cylinder jest złożony jak trzeba. Wiem że na kołach są znaki i na wale ale jak z nich skorzystać?? Chodzi o gaźnikowe Varadero 1000 99 rok. Jeśli coś jest niejasne to pytajcie.
Try before you die!

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2508
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » śr 16 cze 2010, 18:37

to teraz postepuj jakbyś chcial ustawic zawory- skoro przedni jest ustawiony to teraz obrót wałem aby tylni był w GMP i wtedy ustawiasz wałki na znakach :)

Awatar użytkownika
olo
klepacz
klepacz
Posty: 1519
Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
Imię: Olek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: olo » śr 16 cze 2010, 20:22

Daniel pisze:Przedni cylinder jest złożony jak trzeba
ściągnij łańcuch z tylnego gara, ustaw ten drugi tak jak ma być, "odczytaj" położenie znaków w tym cylindrze i już masz odpowiedź...
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section :-)

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » śr 16 cze 2010, 20:42

proponuje zajrzeć do serwisówki będzie dobrze i szybko :lol:
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
Daniel
klepacz
klepacz
Posty: 506
Rejestracja: czw 27 gru 2007, 19:11
Imię: Daniel
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Daniel » czw 17 cze 2010, 01:05

Serwisówka. ale chyba tylko w języku polskim.... gdzie jej szukać?
Try before you die!

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » czw 17 cze 2010, 08:51

"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
Daniel
klepacz
klepacz
Posty: 506
Rejestracja: czw 27 gru 2007, 19:11
Imię: Daniel
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Daniel » czw 17 cze 2010, 20:37

Dzięki za pomoc!!!
Niestety ciężko u mnie z angielskim technicznym językiem i nie wiem czy dobrze rozumiem.

Str. 8-25

Turn the crankshaft counterclockwise and align 'FT' mark on the flywheel with the index mark on the left crankcase cover.

Check the timing marks ('F.I' for intake and 'F.E' for exhaust) on the front cylinder cam sprockets.

If the timing marks are facing outward, turn the crankshaft counterclickwise 3/4 turn (270 ') and align the 'RT' mark with the index mark.

If the timing marks are facing inward, turn.....


Czyli ustawiam wał korbowy na znaku 'FT' i sprawdzam znaki na kołach zębatych przedniego cylindra. Jeśli są zwrócone na zewnątrz (na równi z płaszczyzną głowicy) to obracam wałem o 270 stopni w kierunku odwrotnym do wskazówek zegara i ustawiam wał na znaku 'RT' Sprawdzam znaki na kołach zębatych tylnego cylindra i te mają być zwrócone do wewnątrz w płaszczyźnie głowicy. I to wszystko? Dalej już o składaniu reszty....
Ehhh ale sobie pasztetu

[ Dodano: 2010-06-18, 17:38 ]
Coś jest nie tak. Moto odpaliło i to nawet na jednym tylnim cylindrze ale nie pracuje tak jak trzeba. Macie jakieś pomysły? Jeśli odpala to chyba coś jest przestawione jedynie o jeden ząbek... Może ktoś zweryfikować moje tłumaczenie manuala powyżej?
Try before you die!

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości