Sportowy filrt . czy jest sens cz. 2

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2508
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » ndz 06 gru 2009, 12:04

Fabiq pisze:Jeśli filtr takiej budowy jak K&N byłby faktycznie długowiecznym i optymalnym rozwiązaniem to dlaczego nie stosuje się takiego fabrycznie?
z tego samego względu dlaczego nie montuje się stalowych przewodów ham , grzanych manetek itp w serii :)- producent musi zarabiac na swoich częściach - zresztą jak handlowiec sam to pewnie wiesz :).

Odobiście sam jeżdze na k&n i nic złego nie zaobserwowałem - co prawda po wyglądzie filtra widać ze 8-10 kkm to juz pora na pranie dla niego. Osobiście wybrałem k&n z jednego powodu- oszczędność- co roku nie musze nabywać nowego filtra tylko myje sówj i tyle. :mrgreen:

Awatar użytkownika
musieli
pisarz
pisarz
Posty: 309
Rejestracja: pt 11 maja 2007, 15:37
Imię: Dariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wawa zone

Post autor: musieli » ndz 06 gru 2009, 23:23

Fabiq pisze:robilem wiele motocykli gdzie siedzial K&N, to strasznie brudny filtr, radze czesto do niego zagladac co 1500 km, czyscic i porzadnie nasaczac olejem bo bedzie bida
Tak jeszcze odniosę się do tego - jeśli będziesz czyścił KNa co 1500km jednocześnie porządnie go nasączał to efekt będzie taki jak piszesz w kolejnych postach. Będziesz coraz częściej spotykał załamanych klientów których motocykle palą niewiadomo ile i nie chcą chodzić na wolnych obrotach. Poprostu ich WYSOKOPRZEPUSTOWE filtry zamieniasz w plastry miodu, a przez takowe powietrze nie przechodzi zbyt chętnie (nie wspominając o wysokoprzepustowości).

Jak nie potrafisz czyścić takiego filtra to proponuję lekturę jego instrukcji użytkowania :-)
Marcin32 pisze:wniosek. na przyszlosc ... poniewaz te posty czyta sporo osob niekoniecznie wtajemniczonych w arkana motoryzacji:/ ...sugeruje wiekszy dystans w wyrazaniu pewnych skrajnych teorii:/
Marcino, no stres - miał być banan bez zmiany motocykla na większy - i chyba jest? A więc o co kaman :-)
Ekskluzywne akcesoria motocyklowe marki RIZOMA

Awatar użytkownika
Fabiq
klepacz
klepacz
Posty: 1371
Rejestracja: sob 16 wrz 2006, 22:33
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Fabiq » pn 07 gru 2009, 08:38

niestety nie przekonuje mnie instrukcja, a doswiadczenie z tym filtrem a raczej stan motocykli ktore mialem okazje serwisowac, zdanie moje jest jakie jest i nie musi sie z nim nikt zgadzac

w dalszym ciagu twierdze ze to dupny filtr a jego dlugotrwale stosowanie prowadzi do raka i chorob serca...
potrzeba cos?! dzwon 509 870 769

Marcin32
teksciarz
teksciarz
Posty: 111
Rejestracja: czw 26 lut 2009, 15:07
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marcin32 » pn 07 gru 2009, 16:07

nie no relax. w sumie macie racje. jedni wola ogorki drudzy ogrodnika corki. i na tym polega demokracja. jak to mowi Musieli

Peace.

Awatar użytkownika
michał RC 46
pisarz
pisarz
Posty: 498
Rejestracja: pn 16 lut 2009, 20:08
Imię: Michał
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Post autor: michał RC 46 » ndz 10 sty 2010, 15:46

kiedyś w ŚM był opisywany test fazera 600 na dystansie 50 tyś.km i m.in przy 25 tyś.był wymieniony filtr na K&N po pierwszym tyś.zauważono spadek zużycia paliwa o 0.3-0.5 l/100km po kolejnych 25 tyś nie zauważono żadnych negatywnych zmian w parametrach silnika,tak więc uważam,że to nie w filtrze jest problem zajeżdżania silników tylko w kulturze traktowania owych maszyn przez ich właścicieli ;)
Ostatnio zmieniony ndz 07 mar 2010, 08:35 przez michał RC 46, łącznie zmieniany 1 raz.
Czerwone najszybsze !

Awatar użytkownika
Ketchup
klepacz
klepacz
Posty: 571
Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chocicz

Post autor: Ketchup » ndz 10 sty 2010, 20:20

Tak czytam i myślę, że się wypowiem jak to było w mojej RC36II:

- najpierw była zmiana wydechu na przeletowego Hurrica ; fajny gang, wygląd i chyba coś tam lepiej :mrgreen: ;

- potem K&N i tu wyraźnie dół zrobił się mocniejszy.

Nie wiem jak to się przełożyło przy dużych prędkościach, bo nie o to przy wymianach chodziło.

Po około 5kkm z ciekawości zajrzałem pod K&N no i żadnych anomalii nie zobaczyłem.

Teraz mam na nim przejechane ponad 15kkm i o ile od góry już widać ślady użytkowania to pod nim bez zmian.

A propos oryginalnych filtrów i tych niby oryginalnych, regulowałem ostatnio naszą kuzynkę Magnę VF750 z 94, oryginalny filtr po przejechaniu ok. 20kkm PO DROGACH tak się zatkał, że silnik sobie poradził z zasilaniem w powietrze w ten sposób, że wessał tzw SUB AIR CLEANER; w VFR też coś takiego istnieje; rezultat był taki, że z pominięciem filtra powietrza, wciągał sobie na bogato wszystko na co miał ochotę :twisted: .

A tak wyglądały gaźniki przed i po czyszczeniu
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Post autor: Buła » pn 11 sty 2010, 20:46

Ketchup pisze:A propos oryginalnych filtrów i tych niby oryginalnych, regulowałem ostatnio naszą kuzynkę Magnę VF750 z 94, oryginalny filtr po przejechaniu ok. 20kkm PO DROGACH tak się zatkał, że silnik sobie poradził z zasilaniem w powietrze w ten sposób, że wessał tzw SUB AIR CLEANER; w VFR też coś takiego istnieje; rezultat był taki, że z pominięciem filtra powietrza, wciągał sobie na bogato wszystko na co miał ochotę :twisted: .

Witam,a nie jest czasem tak ze filtr powietrza,chodzi mi o zwykły zmienia się co 12 tys km :?: ,bo chyba tak zaleca instrukcja i ja tak robię,bo te 20 tys to chyba za dużo także nie ma sie co dziwić.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

Awatar użytkownika
Ketchup
klepacz
klepacz
Posty: 571
Rejestracja: śr 25 paź 2006, 20:05
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Chocicz

Post autor: Ketchup » pn 11 sty 2010, 21:25

Buła pisze:
Ketchup pisze:A propos oryginalnych filtrów i tych niby oryginalnych, regulowałem ostatnio naszą kuzynkę Magnę VF750 z 94, oryginalny filtr po przejechaniu ok. 20kkm PO DROGACH tak się zatkał, że silnik sobie poradził z zasilaniem w powietrze w ten sposób, że wessał tzw SUB AIR CLEANER; w VFR też coś takiego istnieje; rezultat był taki, że z pominięciem filtra powietrza, wciągał sobie na bogato wszystko na co miał ochotę :twisted: .

Witam,a nie jest czasem tak ze filtr powietrza,chodzi mi o zwykły zmienia się co 12 tys km :?: ,bo chyba tak zaleca instrukcja i ja tak robię,bo te 20 tys to chyba za dużo także nie ma sie co dziwić.
wg SM do VF750 Magny'94 filtr powietrza wymienia się co 12kmil, lub 19kkm ;-)
pozdro
Jak do baku to tylko nitroglicerynometanol

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości