jak jest wyskalowany wskaźnik paliwa ?

tomhagen
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 68
Rejestracja: ndz 15 lis 2009, 18:15
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnowo Podgórne

jak jest wyskalowany wskaźnik paliwa ?

Post autor: tomhagen » sob 28 sie 2010, 21:18

jak w temacie. śmigałem dzisiaj troszkę i jako że paliwo już się powoli kończyło wskazówka opuszczała już czerwony kwadracik to pomyślałem że będę drałował w pobliżu stacji aż się zapali kontrolka rezerwy i wtedy zostanie 3,5l - zaleje ileś tam i kiedy znowu się zapali to obliczę sobie spalanie przy pałowaniu. no i zrobiłem tak ponad 20km a tu nic się nie zapaliło. dobra, mówię, chrzanię to i zalewam za 50zł czyli lekko ponad 10l a wskazówka podnosi się na dokładnie 3/4 zakresu :shock: zgłupiałem kompletnie bo wynika z tego że: 3.5l rezerwy + 10l + 2.5l (1/4 z 10) to daje 16l ??? albo wskazówka bardzo mocno schodzi na dół do rezerwy... czy ja coś źle kombinuje ??

Awatar użytkownika
skybogus
bywalec
bywalec
Posty: 44
Rejestracja: wt 19 maja 2009, 21:21
Imię: Boguslaw
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Krakow PMK-GT

Post autor: skybogus » ndz 29 sie 2010, 01:00

skalowanie w tym modelu jest mocno umowne
najlepiej --zatankuj do PELNA!!!!!!!!
i jezdzac --- obserwuj wskazania
mnie wchodzi ok 19 l jak rezerwa swieci
a nie zuzylem nigdy do konca paliwa wiec nie wiem na 100%
ile jest paliwa zuzywalnego w zbiorniku - moja tankuje srednio
co 300 km ok 18-19l
a ze wskaznikiem u mnie jest tak ze -
na poczatku dluuugo pokazuje pelny -- a pozniej zjazd jest baaardzoo szybki
a chwile pozniej rezerwa -- dlatego ja uzywam licznika dziennego
pozdrawiam
tel 0601 49 49 00

Awatar użytkownika
Kajzer
teksciarz
teksciarz
Posty: 188
Rejestracja: wt 08 cze 2010, 21:08
Imię: Jarek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kajzer » ndz 29 sie 2010, 06:59

Ja mam RC36/1 i jest podobnie. Najpierw wskazówka stoi w miejscu,a gdy przejadę jakieś 70 km rusza w dół. przy wypalonych 10l pokazuje 1/3 baku. Teraz najlepsze, jak się dobrze zadomowi na polu rezerwy[praktycznie wykazuje zero]to mam jeszcze 6l. Jak ją kupowałem wskazówka 0parta była o ogranicznik , a i tak do stacji dojechałem 12km[oczywiście pokrętło w pozycji rezerwy]. :mrgreen:

Awatar użytkownika
WąskiVFR
pisarz
pisarz
Posty: 329
Rejestracja: pn 19 kwie 2010, 20:27
Imię: Andrzej
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kozy

Post autor: WąskiVFR » ndz 29 sie 2010, 11:00

U mnie tak samo. Pełny bak pokazuje mi do jakichś 80- 90 km. A później to leci na łeb i szyję, żeby zwolnić w okolicy czerwonego pola.
A z pomiarem spalania, to tankuję zawsze do pełna i wiem ile spaliła.
Pan Wąski jest DEBEŚCIAK i jego Mafia też :D

Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2639
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Post autor: figaro » ndz 29 sie 2010, 12:14

Od momentu zapalenia sie kontrolki rezerwy na stałe zrobiłem 40 km jadąc spokojnie /obroty do max. 5 tys/min/. :spioch
Na stacji przed zalaniem paliwa coś jeszcze chlupotało w baku. :lol
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

tomhagen
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 68
Rejestracja: ndz 15 lis 2009, 18:15
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnowo Podgórne

Post autor: tomhagen » ndz 29 sie 2010, 12:19

"na stałe" - czyli że na początku miga tak?

Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2639
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Post autor: figaro » ndz 29 sie 2010, 12:34

Dokładnie, żaży się, zapala się na chwilę przy np: hamowaniu, oparciu na bocznej stopce, w końcu zapala się na stałe /bez względu na położenie motocykla/.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » ndz 29 sie 2010, 21:54

Dodam, że mam samochód CRX Del Sol i w nim jest identycznie jak w VFR'ce, więc to chyba cecha Hondy (nie wiem jak w innych moto/samochodach, bo miałem wszystkie tylko Hondy :D). W aucie w trasie nawet do 200km stoi na full, by potem spadać jak cholera. Gdy zapaliła mi się rezerwa, przejechałem na niej jakieś 50km, pojechałem na stacje i zalałem tylko 40l (bak mam 45l i to pewne, bo jak kupowałem wlałem 43l, a wskazówka leżała). W VFR RC36I nie mam diody rezerwy, ale nawet jak wskazówka już leżała głęboko od dawna to wlałem 17l, a bak ma 19l. Z drugiej strony jak przejechałem 200km przy codziennej jeździe moto nagle zgasło z braku paliwa mimo, że wskazówka dopiero co zlazła na zero. Dobrze, że dojechałem na sprzęgle do stacji siłą rozpędu ^^. Także w VFR wskaźnik chodzi jak mu się podoba.
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
slimak
klepacz
klepacz
Posty: 1135
Rejestracja: pn 05 sty 2009, 19:25
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: ROBUŃ okolice Kołobrzegu

Post autor: slimak » ndz 29 sie 2010, 22:01

cieszcie się że wogóle jest wskaźnik bo irytujące jest stawać odkręcać korek i sprawdzać na oko ile jest. Jak ktoś sporo lata to wie w jakich warunkach i przy jakim odkręcaniu manety sprzęt łyknie 8)
ZKL

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości