Strona 1 z 2

Przednie koło stawia opór

: czw 01 kwie 2010, 21:05
autor: mitny
Witam,
Jestem właśnie po wymianie klocków. Przy okazji rozebrałem zaciski przeczyściłem itp. Po złożeniu tłoczki na pewno nie stawiały większych oporów. Po zalaniu i odpowietrzeniu całego układu zauważyłem, że przednie koło stawia opór przy kręceniu. Odrobinę to bym zrozumiał ale tutaj jest dość wyraźny - z tyłu jest tylko delikatne szorowanie.
W związku z tym pytanie co mogłem zrobić nie tak? A może ten opór zniknie jak ruszę w drogę?

P.S. Maszyna jeszcze nie złożona więc sprawdzałem tylko w garażu.

: czw 01 kwie 2010, 21:26
autor: emil
nie wiem jakie klocki wsadziłeś, ale u mojej małej po wymianie na ferodo platinium piszczą przy wolnej jezdzie france i kolo tez ciezko sie kręci, a zrobiła już ponad 200km. Zaciski sprawdzone, tłoczki mozna palcami wcisnąć, ale drazniące uczucie :|
może po prostu za grube klocki robią, i muszą sie troche zetrzec, zanim dobrze będą sie tłoczki cofać. Nic innego mi nie przychodzi do głowy.
pozdro

: czw 01 kwie 2010, 21:44
autor: mitny
Ja mam oryginalne Nissiny. Mam nadzieję, że jak ruszę w drogę to będzie git.

: czw 01 kwie 2010, 22:34
autor: Damo 88
Przejedz się ale kontroluj temp. tarczy .

: pt 02 kwie 2010, 00:37
autor: mlody55
:smile:

: pt 02 kwie 2010, 01:07
autor: Damo 88
Mlody 55 o co chodzi ?

A
Co do temp. tarczy to żeby w pewnym momencie nie spuchła na tyle że zblokuje na winklu .

: pt 02 kwie 2010, 07:19
autor: mitny
Dzięki za info tylko jak mam kontrolować tą temperaturę? Jak ciepła powinna być tarcza?

: pt 02 kwie 2010, 16:03
autor: marmot
Może cylinderki są zabrudzone lub zapieczone . Na starych klockach chodziły tłoczki w innym miejscu ( bardziej wysunięte ) teraz są głębiej

: pt 02 kwie 2010, 17:20
autor: mitny
Cylinderki miałem wyjęte i wszystko wyczyszczone. Chodziło dobrze przed złożeniem.
Przy okazji może mi ktoś jeszcze powie jak odpowietrzyć przedni hamulec - czyli w sumie tylko 2 przednie zaciski. Tył wraz z całym obwodem udało mi się odpowietrzyć znakomicie natomiast z przodem mam problem. Górna klamka ciągle trochę miękka (albo gumowa) - a przy odpowietrzaniu nie ma bąbelków.

: pt 02 kwie 2010, 17:59
autor: PETER
przejedz ze 100km po mieście i wszystko wróci do normy jak nie ma powietrza to już odpowietrzone :roll:

: pt 02 kwie 2010, 21:34
autor: Damo 88
Co do tej Temp. to żebyś mógł utrzymać dłoń na tarczy . Przejedz dystans po wiosce bez specjalnego duszenia klamki , jeżeli tarcz będzie gorąca to coś jest nie tak .

Co do odpowietrzenia przodu to jest taka niekonwencjonalna metoda czasem pęcherzyk Powietrza przylegnie do ścianki , Popukaj TYLKO drewienkiem Lekko w zacisk .

: pt 02 kwie 2010, 21:38
autor: piotrex6
klocki sie dotra i wszystko wroci do normy, czasem trwa to krocej a czasem dlozej, wszystko zalezy od jakosci czesci.
Damo 88 pisze:Popukaj TYLKO drewienkiem Lekko w zacisk .
mozna obstukac delikatnie caly uklad i dodatkowo zostawic moto na noc z odkreconym dekielkiem od pompki, z kiera skrecona w prawo.

: pt 02 kwie 2010, 22:17
autor: mitny
Dzięki za rady. Będę próbować i dam znać jak poszło.

: wt 06 kwie 2010, 20:22
autor: MCHN
U mnie też na nowych klockach mam lekkie szorowanie na przodzie. Tzn. jak przetaczam moto w garażu to słychać szorowanie, ale oporów znacznych nie ma.
Koledzy powyżej piszą, że też tak mają. Ciekawe czy to tak ma być. Coś czytałem, że nowe klocki muszą się trochę wytrzeć.
Piszcie czy tak macie, bo to ciekawe czy tak ma być - nie bardzo można to szorowanie zlikwidować, czyli chyba tak musi być.

: wt 06 kwie 2010, 20:35
autor: lukaszn82
Witam.Mam to samo tez klocki słychac i koło kreci sie z oporem.jesli chodzi o klocki to niwiem czy sa wymieniane gdyz niedawno sprzeta kupiłem.