Klocki hamulcowe
Klocki hamulcowe
Zastanawiam się nad wymianą klocków,i tu jest pytanie na jakie.Podzielcie się waszymi spostrzeżeniami i uwagami,na jakich wy jeździcie.Mają być do turystycznej jazdy i zeby tarcz nie zbierały.Z góry dzięki.Ps co powiecie o tych ? http://moto.allegro.pl/item152170570_kl ... enowa.html
VFR750 RC24 r.pr87
- Lucek
- stary wyjadacz
- Posty: 3481
- Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
- Imię: LUCYna/fer
- województwo: łódzkie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: EP
najzwyklejsze najpopularniejsze co nie znaczy ze najgorsze to EBC.do zwyklej jazdy bdea ok.
poszukaj na alle sa tez nissin ja bym te polecil
poszukaj na alle sa tez nissin ja bym te polecil
Ostatnio zmieniony pt 29 gru 2006, 13:12 przez Lucek, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie ma boga, jest Mmmmotór!
-
- klepacz
- Posty: 901
- Rejestracja: ndz 19 mar 2006, 22:14
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bartoszyce
- Kontakt:
Nissin robi dobre klocki , ale jest to jakoś tak urządzone,
że najlepsze nissiny są dostępne tylko jako oryginalne w salonie.
Żadne inne nie mają jednocześnie tak dobrej skuteczności i trwałości.
Tanio oryginały ma np p.Bogusławski ,choć tego źródła jescze nie sprawdzałem w praktyce:
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... id=3311602
może ktoś u niego kupował??
Poza tym dobry jest SBS, ale to kosztuje.
Jeśli już EBC to tylko HH, standardowe dobre są tylko do skuterków
że najlepsze nissiny są dostępne tylko jako oryginalne w salonie.
Żadne inne nie mają jednocześnie tak dobrej skuteczności i trwałości.
Tanio oryginały ma np p.Bogusławski ,choć tego źródła jescze nie sprawdzałem w praktyce:
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... id=3311602
może ktoś u niego kupował??
Poza tym dobry jest SBS, ale to kosztuje.
Jeśli już EBC to tylko HH, standardowe dobre są tylko do skuterków
- rommi
- ostry klepacz
- Posty: 2358
- Rejestracja: śr 30 lis 2005, 16:34
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Józefosław k/Piaseczna
- Kontakt:
Kiedyś ja też sie zastanawiałem jakie klocki wybrać, kupiłem nissin'y i jestem zadowolony.
Jeśli chodzi o "Bogusławskiego" to mój brat chciał kupić od niego nowy motocykl. Przez telefon wszystko było super itp. ale jak brat wybrał się po sprzęta to już inna bajka. W końcu do tranzakcji nie doszło, bo była jakaś ściema z gwarancją - nie znam szczegułów.
Jeśli chodzi o "Bogusławskiego" to mój brat chciał kupić od niego nowy motocykl. Przez telefon wszystko było super itp. ale jak brat wybrał się po sprzęta to już inna bajka. W końcu do tranzakcji nie doszło, bo była jakaś ściema z gwarancją - nie znam szczegułów.
- Pawel
- pisarz
- Posty: 349
- Rejestracja: pn 15 maja 2006, 08:28
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Jakie? FA czy HH ??Gacek pisze:To do dupy!!!! Właśnie miałem sie chwalić że na gwiazdke dostałem komplet EBC na przód-MOŻE CHCĄ SIE MNIE POZBYĆ??????
EBC są dobre, ale złote typu HH (sintermetal). Pozstawowe typu FA, kevlarowe co prawda nie niszczą tarcz, ale nie są skuteczne. Co do Gold Fren - nie wiem, ale moim zdaniem opinie o zjadaniu tarcz sie nie potwierdziły, kumpej zjechał komplet w Bandicie i nic takiego nie nastąpiło. Chociaż faktem jest, ze słyszałem takie opinie, że szybko zużywają tarcze, wiec jest tu znak zapytania. Cieszy cena 70 zł za komplet na tarcze i dobra skuteczność! Jak Nissiny, to tez tylko złote, niebieskie są mało wydajne. Ferrodo przereklamowane i potrafią piszczeć. Ja teraz przetestuje Lucasa, dostałem z motocyklem komplet HH na przód i zwykłe na tył. Jak na razie moje typy to EBC HH i Nissin też typu HH. Sprawdzone w wielu motocyklach i pod tymi dwoma produktami jestem w stanie sie podpisać. Acha, zapomniałem. Jest jeszcze firma Carbone Lorraine, z modelem SBK5 do ulicznych sprzętów sportowych lub bardziej turystyczne S4.
Jedno co moge powiedzieć, kierując sie wyborem klocków nie sugerujcie sie tylko firmą, ale też modelem (przeznaczeniem) klocków. Różnice potrafią być bardzo wyczuwalne.
Pawel
Gwiaza rocka, czarny koń wyścigów motocyklowych, kwiat polskiego dziennikarstwa, mistrz obiektywu - ot zwykły skromny chłopak ...
- Klarkson
- pisarz
- Posty: 366
- Rejestracja: pn 06 lis 2006, 17:00
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Czestochowa
- Kontakt:
Re: Klocki hamulcowe
Ja smigam na Ferodo Sinter Metal. Ale chciałem w tym temacie wkleic tekst jednego z lepszych mechanikow na Ślasku:RAFAŁ pisze:Zastanawiam się nad wymianą klocków,i tu jest pytanie na jakie.Podzielcie się waszymi spostrzeżeniami i uwagami,na jakich wy jeździcie.
"Zasada jest taka - kazdy producent motocykli wyposaza swoje
pojazdy drogowe w klocki semi-sintered (semi-metallic) lub sintered i tylko
takie
klocki spelniaja normy do ktorych zbudowany zostal uklad hamulcowy.
Zastosowanie klockow organicznych typu (carbon/kevlar) jest oslabieniem
jednego z podzespolow ukladu hamulcowego.
Ich odpornosc na zuzycie
podczas intensywnego uzytkowania - nie spelnia zadnych minimalnych
norm, zadnego motocykla drogowego /vide wykruszenie sie okladzin po
pokonaniu
Alp w Transalpie/.
Ich odpornosc
na zuzycie w wysokiej temperaturze - jest zadna /vide - odklejenie calej
okladziny
po jednym b. intensywnym hamowaniu w FJ1200 - i zmiana konsystencji
w innych klockach na tak krucha iz mozna bylo ja zdrapac paznokciem/.
Ich przewodnosc termiczna
jest nieprzewidywalna /vide nagle znikniecie hamulca w CBR900 po kolejnym
ekstremalnym hamowaniu - wrzenie plynu/.
Jakiej marki beda to klocki to sprawa drugiej kategorii.
Byleby conajmniej semi-sintered (semi-metallic).
Zawsze beda jednak tacy, ktorzy beda jezdzic na jakis tanich Saito,
Premierach
czy EBC i twierdzic, ze im wystarczaja....
Az przyjdzie moment, w ktorym wine za to co sie stanie zwala na "pecha"
nie kojarzac nawet ze swoim tandetnym podejsciem do swojego motocykla,
bezpieczenstwa..... ukladu hamulcowego...
©Damiano "D-T"
Klarkson
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości