Strona 1 z 1
VFR750 rc24 hamulce/"antynurek"
: pn 15 lut 2010, 19:03
autor: Alkad
Witam.
Jako, że jestem świeżym posiadaczem VFR750 rc24 z 86 roku mam pytanie czy ten model i rocznik miały tzw. "antynurka" ?
W Vfr-ce mam zapiecznome przednie hamulce, tzn jest tak jakby była troche klamka wciśnieta. Jak sie mam do tego zabrać i co zrobic oczywiście? Interesuje mnie jeszcze jakie macie zdanie na temat tego modelu lub tej wersji VFR-ki ?
Pozdrawiam.
: pn 15 lut 2010, 20:11
autor: Wojtek86
: pn 15 lut 2010, 20:50
autor: Twardy161
masz na mysli ze hamulec nie odpusza do konca i trze pomimo puszczenia klamki?
: pn 15 lut 2010, 21:51
autor: kiki
: pn 15 lut 2010, 22:02
autor: Twardy161
jest tez specjalny smar do zaciskow(taki bialy), kupilem go kiedys, malutka tubeczka za 5zl ale bardzo malo go potrzeba wiec na dlugo mi starczyl.
wyczysc tez i przesmaruj nim sruby-prowadnice klockow a przynajmniej dokladnie wyczysc zeby na zadnym syfie sie nie blokowaly
: pn 15 lut 2010, 22:06
autor: emil
do samych tłoczków to wazelina bezkwasowa

smary do prowadnic klocków w zacisku.
: pn 15 lut 2010, 22:10
autor: kiki
co do smaru na tłoczki to osobiscie odradzam- dlaczego? Przy ścieraniu klocków powstaje pył, do tego syf z drogi co w połączeniu ze smarem stworzy paste scierną która:
a- może zniszczyć tłoczki, oraz uszczelki
b- bedzie powodowała że tłoczek będzie się zasierał
Smary bardziej się sprawdzają w autach gdzie dodatkowa gumowa uszelka-kołmierz chroni tłoczek od warunków zewnętrzych - w motocyklach (przynajmniej większości) tej gumki nie ma

: pn 15 lut 2010, 22:18
autor: Twardy161
co prawda w vfr nie rozbieralem jeszcze zaciskow ale jestem troche zaskoczony, ze tej gumki nie ma,
prawde mowiac ja bym nasmarowal tloczek do polowy tak aby nasmarowana czesc zbytnio nie wychodzila w czasie pracy choc pewnie i bez tego bedzie dzialac,
pytanie tylko co jest lepszym wyjsciem-nie smarowac co moze spowodowac wieksze tarcie tak o gumke jak i o cylinderek czy smarowac i liczyc, ze brzeg gumki zbierze caly zabrudzony smar i w rezultacie zuzycie bedzie wolniejsze niz bez smaru.
: pn 15 lut 2010, 22:30
autor: Gacol
Co do zacisków to prowadnice klocków polecam smar miedziany a do prowadnic zacisków smar biały.Jeśli klamka Ci nie odchodzi to mozliwe że pompa też pada.
P.S. Jesteś tu nowy więc puki co wyrażaj może jakies minimalne okrzesanie ze Swojej strony.Kolega Ci pomaga a Ty juz masz ale??Wiesz u góry forum jest taki napis SZUKAJ!
Szerokości
: wt 16 lut 2010, 14:31
autor: Alkad
Gacol pisze:Co do zacisków to prowadnice klocków polecam smar miedziany a do prowadnic zacisków smar biały.Jeśli klamka Ci nie odchodzi to mozliwe że pompa też pada.
Klamka odchodzi.
Gacol pisze:P.S. Jesteś tu nowy więc puki co wyrażaj może jakies minimalne okrzesanie ze Swojej strony.Kolega Ci pomaga a Ty juz masz ale??Wiesz u góry forum jest taki napis SZUKAJ!
Szerokości
Widać nie zrozumiałem sie z tym kolegą.
Dzięki wielkie wszystkim.
