Strona 1 z 2
wymiana tarcz ze śrubami czy bez
: pn 01 lut 2010, 12:10
autor: su4beusz
Jak w temacie. zamierzam wymienić tarcze w moim vtecu i słyszałem, że powinno sie to robić wraz z wymianą śrub na nowe (oryginalne, bo innych nie ma)
czy szanowne gremium wie coś na ten temat? czy bezpiecznie jest przełożyć stare śruby?
pozdr i dziękuję z góry
: pn 01 lut 2010, 12:23
autor: wasyl
su4beusz,
Jest to bezpieczne - ale kłania się serwisówka, klucz dynanometryczny, klej do gwintów.
Ot cała filozofia.
: pn 01 lut 2010, 13:37
autor: waclv
przed tygodniem sam robiłem taka wymianę i rzeczywiście w serwisówce zaznaczone jest by wymieniać śruby na nowe przy wymianie...
Natomiast u mnie przy odkręcaniu nie było zbyt dużych oporów by je odkręcić i były bez kleju a cały sezon na szczęście bezpiecznie przelatałem po poprzednim właścicielu który z pewnością je odkręcał do malowania felg.
także tak jak ja teraz zrobiłem po swojemu, czyli prawidłowe skręcenie kluczem dynamometrycznym na "krzyż" plus klej do gwintów i można spokojnie skręcić wszystko w całość

: pn 01 lut 2010, 13:49
autor: su4beusz
wiadomo, że sam się za to nei wezmę, bo mechanik ze mnie żaden. mam zaprzyjaźnionego mechanika, który dokładnie wie co robi. z resztą to on, żeby było wszystko jasne, powiedział mi o tych śrubach.
ale czy te zrecyklingowane śrubki będą godne zaufania?
: pn 01 lut 2010, 14:00
autor: waclv
to pytanie nie jest takie proste i każdy właściciel powinien sam zdecydować czy woli zaoszczędzić trochę kasy w ten sposób czy jednak postanowi wymienić śruby na nowe...
nie studiowałem materiałoznastwa ale według mnie prędzej puści gwint w feldze ponieważ felga jest ze stopu aluminium niż stalowa śruba która nie jest dokręcana aż tak znacznym momentem który wynosi bodajże 28 Nm ale najlepiej upewnić się w książce serwisowej;-)
: pn 01 lut 2010, 14:08
autor: Arnold
Ja bym zostawił te śruby, ale tak jak wyżej klucz dynamometryczny i klej do gwintów.
: pn 01 lut 2010, 14:48
autor: su4beusz
generalnie ponoć nawet koledzy z serwisu hondy nie wymieniąją tych śrub, ale zapytac nie zaszkodzi
dzięki i pozdro 800
: pn 01 lut 2010, 15:28
autor: elco
W serwisowce jest wiele elementow, ktore przy serwisie powinno sie wymieniac jak np. uszczelki pokryw zaworowych, uszczelki srub spustowych, rozne elementy gumowe, plytki zaworowe itd. Z mechanicznego punktu widzenia przy braku takiej wymiany nic zlego nie ma prawa sie stac, chyba ze rzeczywiscie uszczelki sa stare, spekane i nie nadaja sie do ponownego zalozenia. Te dzialania to w polowie dzielo marketingu i zeby wiedziec co wymienic a czego nie trzeba byc doswiadczonym mechanikiem, inzynierem, chemikiem, lekarzem itd.
: pn 01 lut 2010, 15:36
autor: wasyl
waclv,
Prędzej przyjacielu ukręcisz śrubę Ona nie jest stalowa.
Jest ze stopu bardziej miękkiego niż felga.
Ukręciłem już takową więc wiem co mówię.

: pn 01 lut 2010, 16:28
autor: waclv
No chyba że tak, jesli Tobie to sie udalo no to zwracam honor
ja natomiast uważałem po prostu że sruby sa ze stali, bo oddałem do ocynku i bez problemu w galwanizerii wykonano mi powlokę a robiłem je bo były skorodowane na łbach... (moto z Anglii)

: pn 01 lut 2010, 16:30
autor: wasyl
waclv, Nie miałem wtedy klucza dynanometrycznego

: pn 01 lut 2010, 16:50
autor: Twardy161
skoro byly skorodowane to to tez daje do myslenia na temat materialu, z ktorego sa.
moim zdaniem to zwykla profilaktyka bo przy prawidlowo przykreconej tarczy sruby nie ulegaja zadnemu wypaczeniu ale jesli ktos chce to czemu nie?
: pn 01 lut 2010, 17:33
autor: grzegrzol
Ja na starych śrubach przelatałem 35 tys i nawet nie dawałem żadnego kleju - tylko klucz dynamometryczny. Sprawdzałem w międzyczasie kilka razy i się nie odkręcały. Kiedyś jednak miałem przygodę, że w świeżo kupionym sprzęcie odkręciły się śruby mocujące tylnej tarczy i zaczęły trzeć o wahacz. Poprzedni właściciel jakiś czas wcześniej wymieniał tarczę i widocznie źle dokręcił.
: ndz 07 lut 2010, 22:07
autor: MOTOWIT
Radze przed odkreceniem dobrze nagrzac felge w miejscu gwintu. mozna zastowawać opolarke, jesli jest oryginalny lakier nic nie powinno sie stac.
Podgrzac trzeba zeby klej odpuscił.
: pn 08 lut 2010, 12:53
autor: wasyl
MOTOWIT,
A ja bym temperatury nie wprowadzał, aby klej odpuścił jest potrzebna dość wysoka co oznaczało by że możesz zmienić strukturę materiału.
Jak chcesz poproś Morsa zrobi wykład w tej sprawie
