wymiana tarcz ze śrubami czy bez

Awatar użytkownika
su4beusz
pisarz
pisarz
Posty: 215
Rejestracja: pn 18 sie 2008, 20:22
Imię: Mateusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Krk
Kontakt:

wymiana tarcz ze śrubami czy bez

Post autor: su4beusz » pn 01 lut 2010, 12:10

Jak w temacie. zamierzam wymienić tarcze w moim vtecu i słyszałem, że powinno sie to robić wraz z wymianą śrub na nowe (oryginalne, bo innych nie ma)

czy szanowne gremium wie coś na ten temat? czy bezpiecznie jest przełożyć stare śruby?

pozdr i dziękuję z góry
if my calculations are correct, when this baby hits 80mph we're gonna see some seriuos SHIT :D
http://www.bikepics.com/members/su4beusz/

Awatar użytkownika
wasyl
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3148
Rejestracja: pn 12 lut 2007, 21:19
Imię: Daniel
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: wasyl » pn 01 lut 2010, 12:23

su4beusz,
Jest to bezpieczne - ale kłania się serwisówka, klucz dynanometryczny, klej do gwintów.

Ot cała filozofia.
Jestem skromnym człowiekiem-a o swojej skromności mogę godzinami napierd.....

Nigdy nie jeździj szybciej, niż potrafi latać Twój anioł stróż !!!

waclv
teksciarz
teksciarz
Posty: 128
Rejestracja: pt 19 cze 2009, 17:28
Imię: Piotr
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: waclv » pn 01 lut 2010, 13:37

przed tygodniem sam robiłem taka wymianę i rzeczywiście w serwisówce zaznaczone jest by wymieniać śruby na nowe przy wymianie...
Natomiast u mnie przy odkręcaniu nie było zbyt dużych oporów by je odkręcić i były bez kleju a cały sezon na szczęście bezpiecznie przelatałem po poprzednim właścicielu który z pewnością je odkręcał do malowania felg.
także tak jak ja teraz zrobiłem po swojemu, czyli prawidłowe skręcenie kluczem dynamometrycznym na "krzyż" plus klej do gwintów i można spokojnie skręcić wszystko w całość ;-)

Awatar użytkownika
su4beusz
pisarz
pisarz
Posty: 215
Rejestracja: pn 18 sie 2008, 20:22
Imię: Mateusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Krk
Kontakt:

Post autor: su4beusz » pn 01 lut 2010, 13:49

wiadomo, że sam się za to nei wezmę, bo mechanik ze mnie żaden. mam zaprzyjaźnionego mechanika, który dokładnie wie co robi. z resztą to on, żeby było wszystko jasne, powiedział mi o tych śrubach.

ale czy te zrecyklingowane śrubki będą godne zaufania?
if my calculations are correct, when this baby hits 80mph we're gonna see some seriuos SHIT :D
http://www.bikepics.com/members/su4beusz/

waclv
teksciarz
teksciarz
Posty: 128
Rejestracja: pt 19 cze 2009, 17:28
Imię: Piotr
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: waclv » pn 01 lut 2010, 14:00

to pytanie nie jest takie proste i każdy właściciel powinien sam zdecydować czy woli zaoszczędzić trochę kasy w ten sposób czy jednak postanowi wymienić śruby na nowe...
nie studiowałem materiałoznastwa ale według mnie prędzej puści gwint w feldze ponieważ felga jest ze stopu aluminium niż stalowa śruba która nie jest dokręcana aż tak znacznym momentem który wynosi bodajże 28 Nm ale najlepiej upewnić się w książce serwisowej;-)

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2424
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » pn 01 lut 2010, 14:08

Ja bym zostawił te śruby, ale tak jak wyżej klucz dynamometryczny i klej do gwintów.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
su4beusz
pisarz
pisarz
Posty: 215
Rejestracja: pn 18 sie 2008, 20:22
Imię: Mateusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Krk
Kontakt:

Post autor: su4beusz » pn 01 lut 2010, 14:48

generalnie ponoć nawet koledzy z serwisu hondy nie wymieniąją tych śrub, ale zapytac nie zaszkodzi :D

dzięki i pozdro 800
if my calculations are correct, when this baby hits 80mph we're gonna see some seriuos SHIT :D
http://www.bikepics.com/members/su4beusz/

Awatar użytkownika
elco
klepacz
klepacz
Posty: 911
Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Kontakt:

Post autor: elco » pn 01 lut 2010, 15:28

W serwisowce jest wiele elementow, ktore przy serwisie powinno sie wymieniac jak np. uszczelki pokryw zaworowych, uszczelki srub spustowych, rozne elementy gumowe, plytki zaworowe itd. Z mechanicznego punktu widzenia przy braku takiej wymiany nic zlego nie ma prawa sie stac, chyba ze rzeczywiscie uszczelki sa stare, spekane i nie nadaja sie do ponownego zalozenia. Te dzialania to w polowie dzielo marketingu i zeby wiedziec co wymienic a czego nie trzeba byc doswiadczonym mechanikiem, inzynierem, chemikiem, lekarzem itd.
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.

Awatar użytkownika
wasyl
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3148
Rejestracja: pn 12 lut 2007, 21:19
Imię: Daniel
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: wasyl » pn 01 lut 2010, 15:36

waclv,
Prędzej przyjacielu ukręcisz śrubę Ona nie jest stalowa.
Jest ze stopu bardziej miękkiego niż felga.
Ukręciłem już takową więc wiem co mówię. :)
Jestem skromnym człowiekiem-a o swojej skromności mogę godzinami napierd.....

Nigdy nie jeździj szybciej, niż potrafi latać Twój anioł stróż !!!

waclv
teksciarz
teksciarz
Posty: 128
Rejestracja: pt 19 cze 2009, 17:28
Imię: Piotr
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: waclv » pn 01 lut 2010, 16:28

No chyba że tak, jesli Tobie to sie udalo no to zwracam honor :grin:

ja natomiast uważałem po prostu że sruby sa ze stali, bo oddałem do ocynku i bez problemu w galwanizerii wykonano mi powlokę a robiłem je bo były skorodowane na łbach... (moto z Anglii) ;-)

Awatar użytkownika
wasyl
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3148
Rejestracja: pn 12 lut 2007, 21:19
Imię: Daniel
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: wasyl » pn 01 lut 2010, 16:30

waclv, Nie miałem wtedy klucza dynanometrycznego :)
Jestem skromnym człowiekiem-a o swojej skromności mogę godzinami napierd.....

Nigdy nie jeździj szybciej, niż potrafi latać Twój anioł stróż !!!

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » pn 01 lut 2010, 16:50

skoro byly skorodowane to to tez daje do myslenia na temat materialu, z ktorego sa.

moim zdaniem to zwykla profilaktyka bo przy prawidlowo przykreconej tarczy sruby nie ulegaja zadnemu wypaczeniu ale jesli ktos chce to czemu nie?

Awatar użytkownika
grzegrzol
pisarz
pisarz
Posty: 405
Rejestracja: czw 28 maja 2009, 13:30
Imię: grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: londyn

Post autor: grzegrzol » pn 01 lut 2010, 17:33

Ja na starych śrubach przelatałem 35 tys i nawet nie dawałem żadnego kleju - tylko klucz dynamometryczny. Sprawdzałem w międzyczasie kilka razy i się nie odkręcały. Kiedyś jednak miałem przygodę, że w świeżo kupionym sprzęcie odkręciły się śruby mocujące tylnej tarczy i zaczęły trzeć o wahacz. Poprzedni właściciel jakiś czas wcześniej wymieniał tarczę i widocznie źle dokręcił.
RZEŹNIK ZE SHROPSHIRE

MOTOWIT
bywalec
bywalec
Posty: 40
Rejestracja: śr 15 lip 2009, 19:27
Imię: Wiktor
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MOTOWIT » ndz 07 lut 2010, 22:07

Radze przed odkreceniem dobrze nagrzac felge w miejscu gwintu. mozna zastowawać opolarke, jesli jest oryginalny lakier nic nie powinno sie stac.

Podgrzac trzeba zeby klej odpuscił.
SERWIS MOTOCYKLOWY-MOTOWIT Warszawa ul. Fersta 15 http://WWW.MOTOWIT.COM

Awatar użytkownika
wasyl
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3148
Rejestracja: pn 12 lut 2007, 21:19
Imię: Daniel
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: wasyl » pn 08 lut 2010, 12:53

MOTOWIT,

A ja bym temperatury nie wprowadzał, aby klej odpuścił jest potrzebna dość wysoka co oznaczało by że możesz zmienić strukturę materiału.


Jak chcesz poproś Morsa zrobi wykład w tej sprawie :)
Jestem skromnym człowiekiem-a o swojej skromności mogę godzinami napierd.....

Nigdy nie jeździj szybciej, niż potrafi latać Twój anioł stróż !!!

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości