Strona 1 z 2

zamiana tarcz przednich w RC46

: wt 20 paź 2009, 23:36
autor: adam.ada
mam pytanko czy mogę zamienić przednie tarcze (prawą z lewą) bo zauważyłem , że prawa jest mocniej wytarta więc może po zamianie by się wyrównały , z tego co wyczytałem na forum to prawa pierwsza hamuje czy coś źle zrozumiałem ? Oczywiście DUAL .

: wt 20 paź 2009, 23:59
autor: Damo 88
Raczej Nie patrz strzałki na tarczy , choć osobiście nie doradzam .... :???:

: śr 21 paź 2009, 22:27
autor: Diego
To nic nie da.Tarcze powinny równo się wycierac.Sprawdz czy klocki na lewej są tej samej firmy,(twardości)co na prawej.

: śr 21 paź 2009, 22:45
autor: musieli
Jak by sobie ktoś winszował to mogę zapodać piękne "pogryzione" zamienniki przednich OEMowych tarcz:

RC24 / 36 I - 159 Euro za szt.
RC36 II - 255 Euro za szt.
RC 46 I i II - 255 Euro za szt.

: sob 26 gru 2009, 00:57
autor: Kornik
Kurcze musieli, te tarcze wychodzą drożej niż orginały :( a muszę zakupić komplet na przód przed rozpoczęciem przyszłego sezonu :(

Re: zamiana tarcz przednich w RC46

: sob 26 gru 2009, 11:47
autor: szatan
adam.ada pisze:zauważyłem , że prawa jest mocniej wytarta więc może po zamianie by się wyrównały , z tego co wyczytałem na forum to prawa pierwsza hamuje czy coś źle zrozumiałem ? Oczywiście DUAL .
źle zrozumiałes , przednie hamują tak samo , jak masz nierowno wytarte to masz zapieczony tłoczek na zacisku , ozywiscie na tej bardziej wytartej stronie.

W dualu chodzi o to ze hamujac przednim heblem hamuje rowniez tylne koło i odwrotnie

: sob 26 gru 2009, 12:30
autor: PETER
szatan pisze: W dualu chodzi o to ze hamujac przednim heblem hamuje rowniez tylne koło i odwrotnie
i tu jest pies pogrzebany hamując tylnym, hamuje tylko jedna strona przednich hamulców dlatego jedna tarcza się bardziej zużywa :lol:

: sob 26 gru 2009, 22:03
autor: Kornik
PETER pisze:
szatan pisze: W dualu chodzi o to ze hamujac przednim heblem hamuje rowniez tylne koło i odwrotnie
i tu jest pies pogrzebany hamując tylnym, hamuje tylko jedna strona przednich hamulców dlatego jedna tarcza się bardziej zużywa :lol:
Ciekawa teoria Peter ale muszę się z tobą nie zgodzić, gdyż hamując tylnym hamulcem hamują ci obie strony przednich hamulców, tylko że do tego są wykorzystywane środkowe tłoczki przez co siła hamowania jest dużo mniejsza. Zapraszam do rozdziału 21-32 (strona 553 w PDF) Ty pewnie zaglądałeś do rozdziału 15-10 gdzie jest opisane odpowietrzanie układu hamulcowego i z rysunków może wyjść że jest używana tylko jedna strona. :)

: sob 26 gru 2009, 22:53
autor: PETER
Nie czytałem i nie oglądałem manuala, sprawdzałem organoleptycznie i hamuje tylko jedna tarcza

: ndz 27 gru 2009, 09:04
autor: Kornik
To tylko znaczy tyle że w drugiej nie działa z jakiegoś powodu tłoczek :mrgreen:
Powód to usterka :)

: ndz 27 gru 2009, 13:03
autor: kris2k
:)
http://world.honda.com/motorcycle-techn ... ke/p5.html
Kornik ma racje rzecz jasna :)
Z diagramu prawego wyraznie widac ze w obu przednich zaciskach maja dzialac srodkowe tloczki.

: ndz 27 gru 2009, 17:56
autor: PETER
to mi sie problem rozwiązał w 46 i v-tecu sa różne układy hamulcowe zwracam racje w 46-tce hamują dwa zaciski z przodu a w v-tecu tylko lewy z przodu :lol:

: ndz 27 gru 2009, 20:10
autor: Kornik
niech tylko manual mi w łapy wpadnie to zobaczymy :P jakby tak było Peter to w CBR1100XX też mogłoby tak działać bo układ jest ten sam a z tego co mi wiadomo to tak nie jest :mrgreen:

: ndz 27 gru 2009, 22:15
autor: PETER
w xx jest inaczej działają dwa zaciski układu są PRAWIE takie same

: śr 30 gru 2009, 17:34
autor: szatan
PETER pisze:t w v-tecu tylko lewy z przodu :lol:
Serio ? nie dosc ze ten vtec nie ma ząbkow to jeszcze jedna strona hamuje, oj bidulek , jakis uposledzony czy jok ? :razz: