Strona 1 z 2

ABS do vfr 800 Fi z 1998r... czy da rade?

: pt 30 paź 2015, 20:07
autor: Benio33
Witam.
Wiem, ze były vfr 800 fi z ABS, chociazbyte policyjne białe skosnookich. Jednak zastanawia mnie, bo pewnie w serii nie było abs, czy da rade przełożyc z vfr 800 v-tec? Ktoś posiada wiedze w tym kierunku?

Re: ABS do vfr 800 Fi z 1998r... czy da rade?

: pt 30 paź 2015, 22:23
autor: Arnold
A po co? Jak ABS w VTECu jest sterowany z głównego ECU (a nie wiem jak jest sterowany) to raczej wiele nie zdziałasz. Druga sprawa to gdzie upchać pompę? Według mnie gra nie warta świeczki bo zmarnowany czas przy przeróbce jest nie do odzyskania ani nikt Ci za to nie zapłaci.
Ale zawsze powtarzam że:

Re: ABS do vfr 800 Fi z 1998r... czy da rade?

: pt 30 paź 2015, 23:58
autor: PETER
da rade, tylko nieekonomiczne

Re: ABS do vfr 800 Fi z 1998r... czy da rade?

: sob 31 paź 2015, 21:44
autor: Benio33
Że nieekonomizne domyslam się, interesuje mnie czy ktoś to robił albo ma wiedze na ten temat. Panowie konkrety, a nie domysły. Uważam, ze jest to wykonalne przy dużym nakładzie pracy i pieniedzy.

Re: ABS do vfr 800 Fi z 1998r... czy da rade?

: pn 02 lis 2015, 00:00
autor: bachu
Łatwiej, taniej i szybciej będzie zrobić swap silnika z Fi do Vteca, bo to chyba jedyny element, który w 6 gen. jest na minus. Chyba, że koniecznie chcemy podciągnąć te kilka kg wagi różnicy. Policyjne VFRki sporo różniły się od serii, więc to, że w nich coś było jeszcze o niczym nie świadczy :wink: .

Generalnie systemy ABS nie są aż takie skomplikowane. Głównym problemem jest fabrykacja koła z tarczą ABS + czujnik, żeby chodziło to tak jak powinno. Większość układów ze względów bezpieczeństwa ma własne moduły sterujące niezwiązane specjalnie z resztą moto. Kiedyś czytałem jakąś relację, gdzie gość właśnie przełożył ABS do moto, które go oryginalnie nie miało i ponoć wszystko śmigało.

Aha, dodam jeszcze, że mnie by powstrzymywały ewentualne problemy w razie wypadku. Jakby ktoś zauważył, że masz niefabryczny ABS to zapewne byłyby problemy. Jakby nie patrzeć, system dość kluczowy w razie W.

Re: ABS do vfr 800 Fi z 1998r... czy da rade?

: pn 02 lis 2015, 09:01
autor: klosiewi
Benio33 pisze:Uważam, ze jest to wykonalne przy dużym nakładzie pracy i pieniedzy.
Skoro tak to zrób to i się pochwal tu na forum efektami, po co gdybasz.

Re: ABS do vfr 800 Fi z 1998r... czy da rade?

: pn 02 lis 2015, 11:47
autor: Benio33
Dzieki Bachu za rzeczową odpowiedz.

Re: ABS do vfr 800 Fi z 1998r... czy da rade?

: pn 02 lis 2015, 13:40
autor: bachu
Znalazłem ten temat o swapie. To jednak była prostsza sprawa, bo gość przełożył zawiechę przód z Hayki do Triumpha Sprint ABS. Musiał dorobić mocowanie czujnika ABS tylko.

http://www.svrider.com/forum/showthread ... 507?page=1

Re: ABS do vfr 800 Fi z 1998r... czy da rade?

: pn 02 lis 2015, 17:25
autor: Benio33
A gdyby koła przełozyc od v teca z czujnikami, albo z przodem całym?

Re: ABS do vfr 800 Fi z 1998r... czy da rade?

: pn 02 lis 2015, 17:57
autor: Niron
jak z Hayki do Triumpha ktoś przód przełożył, to z v-tec do fi będzie łatwiej, musisz tylko kupić cały przód od v-teca. lagi, półki, koło tarcze, no chyba że lagi mają taką samą średnice, to półki można by chyba odpuścić, trzeba by zobaczyć i porównać.

Re: ABS do vfr 800 Fi z 1998r... czy da rade?

: pn 02 lis 2015, 18:12
autor: Arnold
Lagi VTECowe mają większą średnicę o 1 albo 2 milimetry.

Re: ABS do vfr 800 Fi z 1998r... czy da rade?

: pn 02 lis 2015, 19:50
autor: Benio33
Tak maja o 2 mm wiekszą srednice lagi, ja myslałem nad przełozeniem całego przodu razem z pólkami.

Re: ABS do vfr 800 Fi z 1998r... czy da rade?

: pn 02 lis 2015, 19:52
autor: Niron
ktoś z forum przełożył cały przód od jakiegoś Kawasaki do FI żeby mieć USD i jeździ więc nie sądzę żeby i w tą stronę się nie dało.

Re: ABS do vfr 800 Fi z 1998r... czy da rade?

: pn 02 lis 2015, 22:05
autor: belkot
A sterownik?

Re: ABS do vfr 800 Fi z 1998r... czy da rade?

: pn 02 lis 2015, 22:37
autor: bachu
Sterownik jest oddzielnie, więc trzeba znaleźć na niego miejsce i podpiąć pod instalację. Ciekawe jak wygląda sprawa rozwiązania tego, że w Hondzie jest C-ABS. Poza tym, dobrze by było gdzieś wstawić kontrolkę od ABS-u, bo przecież Fi takiej nie posiada. Tylne koło od V-teca podchodzi bez problemu?