Strona 1 z 1
Regulacja siły układu CBS
: pn 15 kwie 2013, 15:39
autor: Morrogh
Witam, z racji tego że od sporego czasu jezdzilem głownie VFR 750 , a teraz odniedawna jezdze VFR 800 FI ktora ma CBS, naszla mnie jedna kwestia kiedy zaczałem nia jezdzic. Mianowicie czy da rade zwiekszyc sile dzialania CBS ??
Interesuje mnie zwiekszenie dzialania w obie strony, a przynajmniej kiedy naciskam pedal hamulca zwiekszyc sile hamowania na przód. Jak mialem okazje sie przejechac V-tec'iem to tamte hamulce byly doslownie żyleta w porownaniu do tych z FI. I w Vtec'u i w FI sa klocki Nissina, wymieniony plyn hamulcowy i roznica jest kolosalna. W v-tec dotykasz klamki i odrazu lecisz do przodu, w FI jakos nie specjalnie. Sa lepsze niz w 750 ale nie jest to jakas znaczna roznica.
To jak, jest cos takiego jak regulacja sily hamowania ukladu CBS??
Z góry dzieki za odpowiedz
Pozdr i LwG

Re: Regulacja siły układu CBS
: pn 29 kwie 2013, 15:54
autor: rash1
mniej więcej miedzy zbiornikiem a kanapą jest kranik czy zawór który powinno się odpowietrzyć przy wymianie płynu hamulcowego i nie jestem pewien ale chyba nim tez można regulować siłę hamowania tyłu w stosunku do przodu zwie się to PCV (proportional control valve) ale nie jestem pewien więc niech wypowiedzą się inni
Re: Regulacja siły układu CBS
: pn 29 kwie 2013, 17:20
autor: Piotr_Pan76
A ja proponuję założyć racingowe klocki na przód i tył i od razu ci się polepszy bez regulowania

Re: Regulacja siły układu CBS
: pn 29 kwie 2013, 17:27
autor: emils
Tylko trzeba pamiętać, że te typowo racingowe potrzebują odpowiedniej temp pracy

Można się zdziwić... i nie polecam zakładania do jazdy zwykłej.
Re: Regulacja siły układu CBS
: pn 29 kwie 2013, 17:33
autor: Kolega_PL
Nie ma takiej regulacji.
V-tec ma lepsze hamulce, ale nie powinna być taka różnica jak piszesz.
To, że nowy płyn i klocki to nie znaczy, że powinno być dobrze. Układ trzeba dobrze odpowietrzyć i tłoczki muszą swobodnie się poruszać w zacisku. Regulacja jest trudniejsze niż w zwykłych układach i z mojego doświadczenia wiem, że nie wszyscy mechanicy dobrze to robią.
Pamiętaj, że aby w pełni wykorzystać hamulce musisz użyć obu dźwigni, wówczas działają wszystkie tłoczki, we wszystkich zaciskach i na pewno polecisz wtedy do przodu
emils pisze:Tylko trzeba pamiętać, że te typowo racingowe potrzebują odpowiedniej temp pracy

Można się zdziwić... i nie polecam zakładania do jazdy zwykłej.
Dokładnie. Podobnie jak z oponami.
Re: Regulacja siły układu CBS
: śr 01 maja 2013, 09:47
autor: Morrogh
Dopiero wrocilem z bieszczad i co fakt to fakt - jak mi samochod wyjechal i jeblem po wszystkich heblach to zmienilem zdanie na temat hamulcow

A głownie chodzilo mi o to ze w FI trzeba je dusic mocno. Mimo że smai marowalem klocki na mocowaniach tam gdzie sie ruszaja to i tak trzeba je dusic. W v-tec dotyka sie jednym palcem i lecisz. Jak miałem RC24 z 87 roku i wujek dal mi sie przejechac V-tec'iem to gdy przyszlo hamowac to zahamowalem jak u siebie w RC24.... I mało sobie zębów nie wybilem xD No ale nic.... Nie ma co ruszac. JAk fabryka zrobiła tak ma byc. Mam na przodzie teraz klocki 2H czyli te ktore lepiej w wyzszej temperaturze pracuja. I to było wyraznie w gorach czuc. A z tyłu mam zwykłego nissina (obstawiam organiczny). Dzieki za wypowiedzi.