Strona 1 z 2
Tarcze.
: śr 15 gru 2010, 21:51
autor: jm31
Wyczytałem kiedyś, że kilku z nas w vfr 800Fi miało bardziej zużytą prawą tarczę hamulcową od lewej. Osobiście mam podobnie, zauważyłem to również u kolegi w cbr 600F4. Tłoczki chodzą lekko. Jaka może być przyczyna ?
: śr 15 gru 2010, 22:20
autor: SOWA
Najprostsza to taka, że motek przydzwonił i wymieniono na inną, z większym przebiegiem.
: śr 15 gru 2010, 22:58
autor: jm31
SOWA pisze:Najprostsza to taka, że motek przydzwonił i wymieniono na inną, z większym przebiegiem.
A jeżeli nie przydzwonił ? Różnica 0,2 mm.
: czw 16 gru 2010, 00:20
autor: Damo 88
Jakiś czas temu przy ściągniętym przednik kole sprawdzałem stan ogólny zacisków , przyłożyłem rękę aby sprawdzić czy tłoczki działają . Jedną ręką na klamce a drugą na klockach , Pamiętam że lewa strona ( siedząc ) jakby mniej reagowała na klamkę . Może to jest przyczyną
Nie wnikałem do końca bo wszystko działało a mogło dojść do zapowietrzenia układu co morze się zdarzyć przy ściąganiu koła ..

: czw 16 gru 2010, 09:19
autor: SOWA
Nie wnikałem do końca bo wszystko działało a mogło dojść do zapowietrzenia układu co morze się zdarzyć przy ściąganiu koła ..

Zapowietrzenie układu h. przy zdejmowaniu koła nie jest możliwe. Poza tym zapowietrzenie odczuwalne jest na klamce h. i wtedy nie wszystko jest OK.
jm31 pisze:A jeżeli nie przydzwonił ? Różnica 0,2 mm.
Dwie dychy na tarczy to niemała różnica. Progi biorą się z tarcia, a tarcie na tarczy to hamowanie. Większe lub mniejsze, ale zawsze hamowanie. Powinno być odczuwalne choćby przy przetaczaniu motka.
Mógł też, choć to by było dziwne latać na różnych klockach na lewej i prawej.
A jaki nalot ma sprzęcik?
: czw 16 gru 2010, 09:27
autor: WiktorVFR
jm31 pisze:Jaka może być przyczyna ?
a czy wyczuwasz jakies nieprawidłowosci podczas jazdy?
: czw 16 gru 2010, 10:09
autor: Piotrek82
Polecam coś o DUAL CBS
http://www.varaderoclub.pl/new/articles.php?id=29
Co prawda to na przykładzie varadero ale myślę, że zasada i system identyczny.
Piotrek.
: czw 16 gru 2010, 10:23
autor: eater
Hm, a który zacisk przedniego hamulca jest pierwszy w drodze od pompy?
Wydaje mi się, że prawy - to tłumaczyłoby większe zużycie prawej tarczy - prawy zacisk pierwswzy "łapie".
Z drugiej jednak strony... u siebie nie zaobserwowałem większego zużycia prawej tarczy.
: czw 16 gru 2010, 15:50
autor: elco
eater pisze:Hm, a który zacisk przedniego hamulca jest pierwszy w drodze od pompy?
Wydaje mi się, że prawy - to tłumaczyłoby większe zużycie prawej tarczy - prawy zacisk pierwswzy "łapie".
Z drugiej jednak strony... u siebie nie zaobserwowałem większego zużycia prawej tarczy.
Jak wymienialem pod koniec sezonu klocki hamulcowe, to wyciagnete z prawego zacisku charakteryzowaly sie nieco wiekszym zuzyciem. To samo mial kolega w V-tecu. Wiec jest to jakies uzasadnienie tego stwierdzenia.
: czw 16 gru 2010, 16:19
autor: Arnold
eater pisze:Hm, a który zacisk przedniego hamulca jest pierwszy w drodze od pompy?
Wydaje mi się, że prawy - to tłumaczyłoby większe zużycie prawej tarczy - prawy zacisk pierwswzy "łapie".
To prawda. Tak samo jest w samochodzie. Pompa jest zazwyczaj nad nogami i ma bliżej do lewego hamulca. I zazwyczaj lewa tarcza jest bardziej zużyta. U nas we wszystkich samochodach tak było, jest i pewnie będzie. Mimo że to płyn który jest PRAWIE nieściśliwy i powinien przenosić siłę praktycznie w każdym położeniu w przewodzie, zacisku, rozgałęzieniu itp. tak samo, to jednak to prawie robi różnicę.

: czw 16 gru 2010, 17:56
autor: jm31
SOWA pisze:Nie wnikałem do końca bo wszystko działało a mogło dojść do zapowietrzenia układu co morze się zdarzyć przy ściąganiu koła ..

Zapowietrzenie układu h. przy zdejmowaniu koła nie jest możliwe. Poza tym zapowietrzenie odczuwalne jest na klamce h. i wtedy nie wszystko jest OK.
jm31 pisze:A jeżeli nie przydzwonił ? Różnica 0,2 mm.
Dwie dychy na tarczy to niemała różnica. Progi biorą się z tarcia, a tarcie na tarczy to hamowanie. Większe lub mniejsze, ale zawsze hamowanie. Powinno być odczuwalne choćby przy przetaczaniu motka.
Mógł też, choć to by było dziwne latać na różnych klockach na lewej i prawej.
A jaki nalot ma sprzęcik?
Licznikowy przelot to 44.000. Lewa tarcza ma 4,5mm, ale prawa 4,3 . Koło można obracać ręką, chociaż w pewnych momentach czuć lekki opór.
[ Dodano: |16 Gru 2010|, o 18:00 ]
WiktorVFR pisze:jm31 pisze:Jaka może być przyczyna ?
a czy wyczuwasz jakies nieprawidłowosci podczas jazdy?
Żadnych nieprawidłowości. Prowadzenie jak najbardziej pozytywne.
: czw 16 gru 2010, 19:55
autor: SOWA
eater pisze:Hm, a który zacisk przedniego hamulca jest pierwszy w drodze od pompy?
Niestety
eaterku podobnie jak inni koledzy idący tym samym torem jesteś w błędzie. Żaden z zacisków nie jest pierwszy po drodze od pompy. A żeby być bardziej precyzyjnym żaden nie jest przed innym. Pomiędzy pompą a zaciskami znajduje się magistrala hamulcowa elementem której zawsze jest trójnik (rozdzielacz), który gwarantuje że tak na lewy jak i prawy zacisk emitowany jest płyn ham. w identycznej ilości. (I od razu zaznaczę, że różnica długości przewodów ma tu znaczenie takie jaki wpływ ma płeć laureata festiwalu "Kołobrzeg 78" na współczesne prefefencje muzyczne organizatora tegorocznego motozlotu "Biała 2010".) Przy jednakowych średnicach cylindrów ham. po obu stronach (a w Hondach na ogół są przynajmniej podobne

) ciśnienie na tłokach powinno mieścić się przynajmniej na tej samej skali. A już poważnie mówiąc musi być identyczne. Kto ma inaczej nie przechodzi przeglądu okresowego.
Nieco inna sytuacja ma miejsce, gdy zacisk h. wyposażony jest w tłoki po jednej stronie tarczy. Wówczas klocek od strony tłoka rzeczywiście jest wyzyskiwany i pracuje dłużej (ale nie ciężej). Jednak ta sytuacja dotyczy klocków tej samej tarczy, a nie różnych tarcz.
[ Dodano: |16 Gru 2010|, o 20:01 ]
jm31 pisze:Koło można obracać ręką, chociaż w pewnych momentach czuć lekki opór.
Tu może być przyczyna. Zależy jak lekki/ciężki jest ten opór. Jeśli jest cięższy niż bardzo lekki to świadczyć może o skrzywieniu tarczy. Prawdopodobieństwo że to jest przyczyną jest zależne od siły tego oporu. Tarcza prosta nie powinna ocierać o klocki przy zwolnionej klamce hamulca.
: czw 16 gru 2010, 22:50
autor: eater
Przekonałeś mnie Pierzasty Macieju... to ma sens.
W takiej sytuacji jm31, powinieneś przekonserwować zaciski... bo to wskazuje na fakt, że prawy po prostu do końca nie odbija.
: czw 16 gru 2010, 23:16
autor: Arnold
SOWA pisze:I od razu zaznaczę, że różnica długości przewodów ma tu znaczenie takie jaki wpływ ma płeć laureata festiwalu "Kołobrzeg 78" na współczesne prefefencje muzyczne organizatora tegorocznego motozlotu "Biała 2010".
Nie zgadzam się. Jest różnica.
: czw 16 gru 2010, 23:56
autor: SOWA
A'rtino pisze:SOWA pisze:I od razu zaznaczę, że różnica długości przewodów ma tu znaczenie takie jaki wpływ ma płeć laureata festiwalu "Kołobrzeg 78" na współczesne prefefencje muzyczne organizatora tegorocznego motozlotu "Biała 2010".
Nie zgadzam się. Jest różnica.
Zatem doprecyzuj swą niezgodę.