Strona 2 z 4
: czw 01 kwie 2010, 00:56
autor: Damo 88
: czw 01 kwie 2010, 09:00
autor: Vermilion
Dzisiaj jadę do mechanika z tym... Peter masz dużo racji, z tym, że moje zarobki są bardzo ograniczone. 19 lat, praca dorywcza + robię ludziom strony internetowe. Każde 10zł jakby się liczy, bo albo narzeczona ma urodziny, albo trzeba wlać do baku
Wolę dołożyć parę zł na dobrą część czy lepszy płyn hamulcowy niż dać tą kasę mechanikowi
Jak miałem NSR'ke 125 to ta baba nie protestowała, rozbierałem ją na części pierwsze, składałem, hamulce robiłem, silnik rozbierałem, łożyska sam wymieniałem, a VFR bardzo lubi mi psuć humor.
: czw 01 kwie 2010, 09:05
autor: PETER
rozumiem każdy z nas ma jakieś ograniczone fundusze na moto ale czasem taniej wychodzi jak naprawi fachowiec a nie jak poprawia fachowiec oczywiście mogę się mylić
: czw 01 kwie 2010, 09:41
autor: Vermilion
I tak przede mną trochę wydatków u mechanika i nie tylko. Muszę wymienic termostat, przeczyścić układ chłodzenia, regulacja zaworów, czyszczenie i synchro gaźników, czyszczenie chłodnicy oleju, wymiana oleju, filtra, świec, filtr paliwa, płyn chłodniczy, sprawdzenie elektryki. W zeszłym sezonie też sporo porobiłem w tym G. Myślałem, że chociaż hamulce sobie zrobię bo mam w tym doświadczenie, ale VFR to strasznie niewdzięczna zabawka. Jeżeli po tygodniu moto wróci od mechanika i będzie trzeba jeszcze w nią jakieś duże pieniądze ładować to poważnie się zastanowię nad Kawą KLX 650...
: czw 01 kwie 2010, 11:04
autor: Klarkson
a tak zapytam ...
tłoczki wyczysciłes, a czy prowadnice tez ?
jesli tłoczki w tylnym zacisku nie odpuszczają to masz dwie opcje, albo są to dwa skrajne i wtedy pompa przy dzwigni nożnej. Albo centralny tłoczek i wtedy pompa na lewej ladze.
Z autopsji, najtrudniej jest się cofnąc centralnemu tłoczkowi, wiec wypchnij go pare razy przesmaruj i wepchnij z powrotem. Wypycha się go z zacisku przez docisniecie całego ramienia wraz z pompą na lewej ladze do samej lagi.
Dual nie jest łatwy i może rzeczywiście lepiej jak oddasz sprzet komuś kumatemu.
: czw 01 kwie 2010, 11:17
autor: suniok
Rozumiem, że u Ciebie w domu sprząta sprzątaczka, ubrania oddajesz do pralni itp, itd...
Ja zawsze najpierw staram się zrobić co mogę sam, a dopiero jak nie wychodzi udaje się do specjalisty, przy czym liczę się z tym, że mogę coś sknocić i ktoś będzie musiał po mnie poprawiać. Oczywiście są rzeczy, których się nie dotykam
Idąc Twoim tokiem myślenia, nie powinien istnieć dział Mechanika tego forum, bo z tego co zauważyłem, tam ludzie sobie podpowiadają jak usunąć/naprawić usterki we własnym zakresie...
Sorry za OT.
: czw 01 kwie 2010, 13:05
autor: Vermilion
Klarkson w RC36I nie ma Duala
Z tyłu mam 2 tłoczki, prowadnica jest wyczyszczone i przesmarowana
VFR już u mechanika. Za tydzień moto powinno być jak nowe... albo trzeba będzie kupić sto innych częśći
: czw 01 kwie 2010, 14:20
autor: Klarkson
Vermilion pisze:Klarkson w RC36I nie ma Duala
Z tyłu mam 2 tłoczki, prowadnica jest wyczyszczone i przesmarowana
Sorry, jakoś podświadomie myślałem o RC46.
W swojej starej RC36 zawsze przed zamknięciem pojemniczka na płyn, wciskałem palcem tą gumę pod deklem pojemniczka, bo ona wytwarza podcisnienie dla łatwiejszego cofania się płynu do zbiorniczka.
: czw 01 kwie 2010, 14:24
autor: Vermilion
Teoretycznie nie wciśnięta też powinna wytwarzać podniśnienie, chyba, że się mylę
Mechanik stwierdził, że przednie tarcze to normalne, po prostu w taki kosmiczny sposób się docierają klocki do tarczy, po przejechaniu 5km sytuacja się poprawiła i zaczął lepiej hamować. Powstaje tylko pytanie. Ile zostanie mi z nowych klocków po tym docieraniu?
: pt 02 kwie 2010, 09:58
autor: Klarkson
Vermilion pisze:Teoretycznie nie wciśnięta też powinna wytwarzać podniśnienie, chyba, że się mylę
No niezbyt. Jak ją zamkniesz dociskajac jeszcze powietrze z nad tafli plynu to wytworzysz tam cisnienie, a nie podcisnienie. Zamiast guma ciagnac, bedzie dopychac płyn.
Zreszta nie wazne, dałeś do mechanika, da rade to złożyć jak należy.
: czw 22 kwie 2010, 22:15
autor: Vermilion
Dobra, moto wróciło po gruntownym remoncie, jeździ jakby miało z 20KM więcej
Problem dalej w tylnym hamulcu (z przodu klocki się ułożyły i tarcza wróciła niemal w całości do normalności). Nie odbija na tyle mocno jak powinien, nie blokuje koła, ale lekko trze i powoduje niesamowite grzanie się tarczy oraz problemy z dynamiczną jazdą (czuć obciążenie na silniku). Chwilowo tłoczki są odciągnięte i jeżdżę bez tylnego hebla, w zasadzie i tak go nigdy nie używam poza deszczem.
Więc tak, mechanik próbował wyrównać klocki, odpowietrzyć układ, rozruszać tłoczki. Patrzył na popychacz w pompie, wszystko wygląda ok. Problem jest taki. Gdy pompujesz parę razy tłoczek rusza się o minimetr, ale za którymś razem wystrzeliwuje jak głupi. Tłoczki bym odrzucił w tym przypadku chociaż pewnie wymiany uszczelniaczy nie ominę. Brać się za wymianę pompy? Może to być jej wina??
Czy pompa hamulcowa z VFR 800 z 99r. będzie pasować??
: pt 23 kwie 2010, 00:57
autor: PETER
jak dla mnie tłoczki do wyjęcia i cały zacisk doczyszczenie być może [czyt.raczej na pewno] do wymiany gumki w zacisku blokują tłoczek
: pt 23 kwie 2010, 10:51
autor: Yaco
Mi to wygląda na zwykłe zapowietrzenie. Charakterystyczna jest potrzeba kilkukrotnego "napompowania" hamulców aby zaczęły działać. Powietrze spręża się do pewnego momentu i tłoczek wystrzeliwuje. Oczyszczenie tłoczków na pewno pomoże, natomiast moim zdaniem masz cały czas powietrze w układzie. I to chyba w znacznej ilości.
: sob 24 kwie 2010, 00:04
autor: Vermilion
Padłem dzisiaj z wrażenia... Tym razem przedni hamulec. Klocki miękkie Ferrodo. W momencie kiedy tarcza już się ładnie dotarła... usłyszałem podczas hamowania metaliczny dźwięk, jadę do garażu, patrzę na tarcze a ta już totalnie jak papier ścierny, klocki straciły całe okładziny (po przebiegu 200km!!!!!!)
Kur... a moto wcześniej jeździło na twardych i tańszych ferrodo platinum to kur. mi się zachciało wykosztować, to teraz mam do zmiany nowiutkie klocki i tarcze
Wszystko zmontowane profesjonalnie przez mechanika... mam dość tego gówna. Poważnie rozważam sprzedaż tego badziewia...
Idzie gdzieś gumki/uszczelki do zacisków/tłoczków dostać taniej niż w motorista?
Czy jak założę twarde klocki to tarcza się znowu zeszkli? Ma jeszcze sporo nadwymiaru do wymiany.
: sob 24 kwie 2010, 01:27
autor: Damo 88
Co do sklepu zerknij tu
http://www.davidsilverspares.co.uk/parts
Do wyciągnięcia polecam Igłę nie śrubokręta , przy montażu przesmaruj uszczelki np: Dot 4
.Gdy będziesz montował to wciskaj tłoczki do końca ja tego nie zrobiłem i miałem problem z odpowietrzeniem i musiałem ponownie docisnąć . Obejrzyj Tłoczki czy nie są uszkodzone i czy nie mają śladów zatarć . ślady zatarcia na będą szybciej wycierały oszczelkę w danym miejscu i mogą mieć problemy z pracą