Strona 1 z 2
olej w lagach roczniki 90` rc36I
: śr 29 lis 2006, 15:44
autor: Shoov
Kto mi powie ile oleju wlać do lagi bo juz całkiem zgłupiałem
Fork oil capacity (U.S. and Calif. L-M) 383cc
Fork oil capacity (Canada L-M) 394cc
Fork oil capacity (U.S., Calif. and Canada N-P) 386cc
skad moge się dowiedzieć jaki mam typ?
: śr 29 lis 2006, 16:25
autor: seba_VF750FR
ja tu bym zastosował średnią

1163/3 = 387,6ml ehhehehhee
: śr 29 lis 2006, 21:06
autor: Pawel
394, tyle podaje Autodata do wszystkich wersji z Europy. Wlej olej 15W, dobrze się on sprawuje w VFR, nawet nie wiem czy w przyszlości nie dam do swojej 20W. Dobrze się sprawje też dystans o grubości około 10 mm. W taki oto prosty sposób zastepuje się regulację napięcia wstepnego sprężyny, która w mojej jest wkręcona prawie do oporu.
Pawel
Re: olej w lagach roczniki 90` rc36I
: śr 29 lis 2006, 21:21
autor: Klarkson
shoovfr750 pisze:Kto mi powie ile oleju wlać do lagi bo juz całkiem zgłupiałem
Nie patrz na ilośc oleju w ladze jaki masz wlac, tylko na poziom do ktorego olej powinien siegnac zeby zawiecha zaczela normalnie funkcjonowac
Fork oil level: `90 = 175 mm
To znaczy: wykrecasz lage, wyciagasz bebechy, czyscisz, wkrecasz czysty amortyzator bez sprezyny, opuszczasz rure nosna na full do dolu, wkrecasz wszystkie sruby spustowe na dole i wlewasz olej tak, zeby poduszka powietrzna do gornej krawedzi spuszczonej na maxa rury nosnej w goleni siegnela 175 mm.
Proste ? Ale za to skuteczne

: śr 29 lis 2006, 23:00
autor: Ketchup
Vtka, podaj nr ramy i silnika - może być na PW, i myślę, ze damy radę wersję odczytać - bez względu z jakimi papierami znalazła się w Polsce

: śr 29 lis 2006, 23:22
autor: Hendrix
Polecam MOTUL FORK OIL! Jest naprawde OK:)
: czw 30 lis 2006, 11:37
autor: Shoov
Pawel pisze:394, tyle podaje Autodata do wszystkich wersji z Europy. Wlej olej 15W, dobrze się on sprawuje w VFR, nawet nie wiem czy w przyszlości nie dam do swojej 20W. Dobrze się sprawje też dystans o grubości około 10 mm. W taki oto prosty sposób zastepuje się regulację napięcia wstepnego sprężyny, która w mojej jest wkręcona prawie do oporu.
Pawel
właśnie na 15W motula się zdecydowałem, z dystansem jeszcze poczekam do sezonu zobacze jak sie jezdzi bez niego.
Klarkson pisze:
Fork oil level: `90 = 175 mm
Klarkson
ale ten poziom tez jest różny dla każdej wersji.
Ketchup pisze:
Vtka, podaj nr ramy i silnika - może być na PW, i myślę, ze damy radę wersję odczytać - bez względu z jakimi papierami znalazła się w Polsce
Ketchuo
rama to rc36-2006863
silnik rc36E-2007978
z tego cy wyszperałem to rodowity austriak. ale dalej nie wiem co z tego wynika w kwesti oleju
[ Dodano: 2006-11-30, 11:46 ]
no może nie austriak ale na pewno europejczyk... tylko co z tego.
: czw 30 lis 2006, 21:38
autor: Ketchup
wg Haynesa jest to UK'90
po 394 cm3 na lagę
poziom oleju 175mm
proponuję nie bawić się w mierzenie poziomu - po rozebraniu i wyczyszczeniu wszystkiego (czasem niezły szlamik tam jest

) - i złożeniu , wlewanie na tzw poziom może dać przekłamanie, ponieważ pewna ( ta na rysunku) część się jakby zapowietrza
: czw 30 lis 2006, 23:27
autor: Shoov
Oks, dzieki wam za pomoc, co do szlamiku to u mnie go nie ma bo wszystko rozbebeszylem na kawalki przy wymianie, stare mam tylko golenie i tłoczyszcza wszystko sobie ladnie wyczyściłem, zalałem motulem 15W.
Teraz tylko ośka od Yaaro, prostowanie felgi i moto w końcu stanie na własne nogi

: ndz 17 gru 2006, 00:53
autor: luk from wawa
Cześć może wy mi pomożecie . jakie powinno być ciśnienie w lagach w 24,nigdy się tym nie zajmowałem widziałem tylko zaworki .napewno większość wie. dzięki.
: ndz 17 gru 2006, 10:46
autor: Ketchup
luk from wawa pisze:Cześć może wy mi pomożecie . jakie powinno być ciśnienie w lagach w 24,nigdy się tym nie zajmowałem widziałem tylko zaworki .napewno większość wie. dzięki.
standardowo 0-6PSI (0-0,04 Bara)
różnica maxymalna między lagami 1,5 PSI, (0.01Bara)
Ciśnienie mierzymy na motocyklu stojącym na kołach, jakiś czas po jeździe nie bezpośrednio!, aby jak pisze instrikcja zawieszeni było zimne
pees mam Owner's manula do modelu z 86
pzdr
: ndz 17 gru 2006, 11:17
autor: Klarkson
Ketchup pisze:
wlewanie na tzw poziom może dać przekłamanie, ponieważ pewna ( ta na rysunku) część się jakby zapowietrza
Wymieniałes kiedys olej w zawieszeniu czy tylko teoretyzujesz ?
"Pewna czesc na rysunku" to amortyzator, ktory pracuje zasysajac olej i wypluwajac. I ona się "tak jakby" nie zapowietrza, tylko po wyjeciu trzeba z niej celowo wypierdzielic caly stechly olej w celu zassania swiezego.
Kazdy robi jak mu pasuje, ale czy tak czy tak, jakies pojecie o tym trzeba miec.
: ndz 17 gru 2006, 11:25
autor: seba_VF750FR
Klarkson pisze:
Wymieniałes kiedys olej w zawieszeniu czy tylko teoretyzujesz ?
ketchup na 10000% robił to sam ,spójrz na jego sprzęta - sam ją przerobił
: ndz 17 gru 2006, 13:47
autor: Ketchup
Klarkson pisze:
Wymieniałes kiedys olej w zawieszeniu czy tylko teoretyzujesz ?
"Pewna czesc na rysunku" to amortyzator, ktory pracuje zasysajac olej i wypluwajac. I ona się "tak jakby" nie zapowietrza, tylko po wyjeciu trzeba z niej celowo wypierdzielic caly stechly olej w celu zassania swiezego.
Kazdy robi jak mu pasuje, ale czy tak czy tak, jakies pojecie o tym trzeba miec.
zostawmy kwestię nazewnictwa, celowo zapodałem fotkę - czy jak bym już tego nie robił kilka razy wyssał bym to z palca

, a jeżeli mi zarzucacasz plagiat to podaj żródło - bo za bardzo nie wiem o co chosi
pzdr
: ndz 17 gru 2006, 17:23
autor: Klarkson
Ketchup pisze:
bo za bardzo nie wiem o co chosi
Chozzzii o to, ze skoro masz zawieche w jednym palcu, to dziwie sie, ze moze Ci sie w jakis sposob "zapowietrzyc" amor ?!
PS. A z tym "plagiatem" to chyba "największym fizjonomom sie nie snilo" (c) by Waldek K.
