Strona 1 z 2

olej w lagach roczniki 90` rc36I

: śr 29 lis 2006, 15:44
autor: Shoov
Kto mi powie ile oleju wlać do lagi bo juz całkiem zgłupiałem

Fork oil capacity (U.S. and Calif. L-M) 383cc

Fork oil capacity (Canada L-M) 394cc

Fork oil capacity (U.S., Calif. and Canada N-P) 386cc

skad moge się dowiedzieć jaki mam typ?

: śr 29 lis 2006, 16:25
autor: seba_VF750FR
ja tu bym zastosował średnią :P 1163/3 = 387,6ml ehhehehhee

: śr 29 lis 2006, 21:06
autor: Pawel
394, tyle podaje Autodata do wszystkich wersji z Europy. Wlej olej 15W, dobrze się on sprawuje w VFR, nawet nie wiem czy w przyszlości nie dam do swojej 20W. Dobrze się sprawje też dystans o grubości około 10 mm. W taki oto prosty sposób zastepuje się regulację napięcia wstepnego sprężyny, która w mojej jest wkręcona prawie do oporu.

Pawel

Re: olej w lagach roczniki 90` rc36I

: śr 29 lis 2006, 21:21
autor: Klarkson
shoovfr750 pisze:Kto mi powie ile oleju wlać do lagi bo juz całkiem zgłupiałem
Nie patrz na ilośc oleju w ladze jaki masz wlac, tylko na poziom do ktorego olej powinien siegnac zeby zawiecha zaczela normalnie funkcjonowac ;-)

Fork oil level: `90 = 175 mm

To znaczy: wykrecasz lage, wyciagasz bebechy, czyscisz, wkrecasz czysty amortyzator bez sprezyny, opuszczasz rure nosna na full do dolu, wkrecasz wszystkie sruby spustowe na dole i wlewasz olej tak, zeby poduszka powietrzna do gornej krawedzi spuszczonej na maxa rury nosnej w goleni siegnela 175 mm.

Proste ? Ale za to skuteczne ;-)

: śr 29 lis 2006, 23:00
autor: Ketchup
Vtka, podaj nr ramy i silnika - może być na PW, i myślę, ze damy radę wersję odczytać - bez względu z jakimi papierami znalazła się w Polsce :razz

: śr 29 lis 2006, 23:22
autor: Hendrix
Polecam MOTUL FORK OIL! Jest naprawde OK:)

: czw 30 lis 2006, 11:37
autor: Shoov
Pawel pisze:394, tyle podaje Autodata do wszystkich wersji z Europy. Wlej olej 15W, dobrze się on sprawuje w VFR, nawet nie wiem czy w przyszlości nie dam do swojej 20W. Dobrze się sprawje też dystans o grubości około 10 mm. W taki oto prosty sposób zastepuje się regulację napięcia wstepnego sprężyny, która w mojej jest wkręcona prawie do oporu.
Pawel
właśnie na 15W motula się zdecydowałem, z dystansem jeszcze poczekam do sezonu zobacze jak sie jezdzi bez niego.
Klarkson pisze: Fork oil level: `90 = 175 mm
Klarkson
ale ten poziom tez jest różny dla każdej wersji.
Ketchup pisze: Vtka, podaj nr ramy i silnika - może być na PW, i myślę, ze damy radę wersję odczytać - bez względu z jakimi papierami znalazła się w Polsce
Ketchuo
rama to rc36-2006863
silnik rc36E-2007978

z tego cy wyszperałem to rodowity austriak. ale dalej nie wiem co z tego wynika w kwesti oleju :)

[ Dodano: 2006-11-30, 11:46 ]
no może nie austriak ale na pewno europejczyk... tylko co z tego.

: czw 30 lis 2006, 21:38
autor: Ketchup
wg Haynesa jest to UK'90
po 394 cm3 na lagę
poziom oleju 175mm

proponuję nie bawić się w mierzenie poziomu - po rozebraniu i wyczyszczeniu wszystkiego (czasem niezły szlamik tam jest :razz2 ) - i złożeniu , wlewanie na tzw poziom może dać przekłamanie, ponieważ pewna ( ta na rysunku) część się jakby zapowietrza

: czw 30 lis 2006, 23:27
autor: Shoov
Oks, dzieki wam za pomoc, co do szlamiku to u mnie go nie ma bo wszystko rozbebeszylem na kawalki przy wymianie, stare mam tylko golenie i tłoczyszcza wszystko sobie ladnie wyczyściłem, zalałem motulem 15W.
Teraz tylko ośka od Yaaro, prostowanie felgi i moto w końcu stanie na własne nogi :biggrin

: ndz 17 gru 2006, 00:53
autor: luk from wawa
Cześć może wy mi pomożecie . jakie powinno być ciśnienie w lagach w 24,nigdy się tym nie zajmowałem widziałem tylko zaworki .napewno większość wie. dzięki.

: ndz 17 gru 2006, 10:46
autor: Ketchup
luk from wawa pisze:Cześć może wy mi pomożecie . jakie powinno być ciśnienie w lagach w 24,nigdy się tym nie zajmowałem widziałem tylko zaworki .napewno większość wie. dzięki.
standardowo 0-6PSI (0-0,04 Bara)
różnica maxymalna między lagami 1,5 PSI, (0.01Bara)
Ciśnienie mierzymy na motocyklu stojącym na kołach, jakiś czas po jeździe nie bezpośrednio!, aby jak pisze instrikcja zawieszeni było zimne :twisted:

pees mam Owner's manula do modelu z 86
pzdr

: ndz 17 gru 2006, 11:17
autor: Klarkson
Ketchup pisze: wlewanie na tzw poziom może dać przekłamanie, ponieważ pewna ( ta na rysunku) część się jakby zapowietrza
Wymieniałes kiedys olej w zawieszeniu czy tylko teoretyzujesz ?

"Pewna czesc na rysunku" to amortyzator, ktory pracuje zasysajac olej i wypluwajac. I ona się "tak jakby" nie zapowietrza, tylko po wyjeciu trzeba z niej celowo wypierdzielic caly stechly olej w celu zassania swiezego.

Kazdy robi jak mu pasuje, ale czy tak czy tak, jakies pojecie o tym trzeba miec.

: ndz 17 gru 2006, 11:25
autor: seba_VF750FR
Klarkson pisze: Wymieniałes kiedys olej w zawieszeniu czy tylko teoretyzujesz ?
ketchup na 10000% robił to sam ,spójrz na jego sprzęta - sam ją przerobił

: ndz 17 gru 2006, 13:47
autor: Ketchup
Klarkson pisze:
Wymieniałes kiedys olej w zawieszeniu czy tylko teoretyzujesz ?

"Pewna czesc na rysunku" to amortyzator, ktory pracuje zasysajac olej i wypluwajac. I ona się "tak jakby" nie zapowietrza, tylko po wyjeciu trzeba z niej celowo wypierdzielic caly stechly olej w celu zassania swiezego.

Kazdy robi jak mu pasuje, ale czy tak czy tak, jakies pojecie o tym trzeba miec.
zostawmy kwestię nazewnictwa, celowo zapodałem fotkę - czy jak bym już tego nie robił kilka razy wyssał bym to z palca :?: , a jeżeli mi zarzucacasz plagiat to podaj żródło - bo za bardzo nie wiem o co chosi

pzdr

: ndz 17 gru 2006, 17:23
autor: Klarkson
Ketchup pisze: bo za bardzo nie wiem o co chosi
Chozzzii o to, ze skoro masz zawieche w jednym palcu, to dziwie sie, ze moze Ci sie w jakis sposob "zapowietrzyc" amor ?!

PS. A z tym "plagiatem" to chyba "największym fizjonomom sie nie snilo" (c) by Waldek K. :lol: