Pytanie o szarpanie :/
: śr 04 lut 2009, 22:32
Witam,
Mam pytania w dalszej części, jednak tytułem wprowadzenia...
Obecnie mam drugą VFRkę, wcześniej miałem 750 z '92 (4 lata), a teraz 800 z '00 (1 rok).
Mam/miałem okazję osobiście obserwować stopnie zużycia łańcuchów napędowych w kilku motocyklach "rzędowych" w podobnym wieku do moich motocykli. Kupowaliśmy ze znajomymi napędy tych samych firm min. ostatnio DID (oryginalny + zębatki).
Dlaczego pomimo dbania o łańcuch, szanowania motocykla (praktycznie brak agresywnych przyspieszeń, spokojna codzienna jazda do pracy i tylko w rozsądnych warunkach pogodowych) moje VFRki tak szybko "rozciągały" łańcuch ? Praktycznie po 4000 km mam już takie jajo, że jak się zsumuje naturalne szarpanie Vki z tym jajem na łańcuchu to człowieka krew zalewa...
Czy wy też macie problem w VFRkach, ze zbyt szybko rozciągającym się łańcuchem ?
Chodzi mi o moment kiedy łańcuch ma jeszcze dużo regulacji, ale robi się z niego upierdliwe "jajo".
Czytałem że powodem tego mogą być zużyte dumper rubbers,
http://www.bikebandit.com/houseofmotorc ... 97sch89601
Part no. 184670-001
Ale żeby mi to szlag trafił i w tamtym i w tym motocyklu ?
Pozatym nie czuje jakiś specjalnych luzów na kole zębatym - względem felgi
Jest sens to wymieniać ? Czy ten tym poprostu tak ma ?
Pozdrawiam,
Jakub.
Mam pytania w dalszej części, jednak tytułem wprowadzenia...
Obecnie mam drugą VFRkę, wcześniej miałem 750 z '92 (4 lata), a teraz 800 z '00 (1 rok).
Mam/miałem okazję osobiście obserwować stopnie zużycia łańcuchów napędowych w kilku motocyklach "rzędowych" w podobnym wieku do moich motocykli. Kupowaliśmy ze znajomymi napędy tych samych firm min. ostatnio DID (oryginalny + zębatki).
Dlaczego pomimo dbania o łańcuch, szanowania motocykla (praktycznie brak agresywnych przyspieszeń, spokojna codzienna jazda do pracy i tylko w rozsądnych warunkach pogodowych) moje VFRki tak szybko "rozciągały" łańcuch ? Praktycznie po 4000 km mam już takie jajo, że jak się zsumuje naturalne szarpanie Vki z tym jajem na łańcuchu to człowieka krew zalewa...

Czy wy też macie problem w VFRkach, ze zbyt szybko rozciągającym się łańcuchem ?
Chodzi mi o moment kiedy łańcuch ma jeszcze dużo regulacji, ale robi się z niego upierdliwe "jajo".
Czytałem że powodem tego mogą być zużyte dumper rubbers,
http://www.bikebandit.com/houseofmotorc ... 97sch89601
Part no. 184670-001
Ale żeby mi to szlag trafił i w tamtym i w tym motocyklu ?

Pozatym nie czuje jakiś specjalnych luzów na kole zębatym - względem felgi

Jest sens to wymieniać ? Czy ten tym poprostu tak ma ?
Pozdrawiam,
Jakub.