Strona 1 z 1

Czemu moto skacze

: czw 28 lut 2008, 19:08
autor: cichy
Witam
Ostatnio udało mi się wyjechać.....było nieźle.
Dziś postanowiłe wyjechać i sprawdzić jak jeździ się wieczorem.....podjechałem na stacje paliw, po tankowaniu wyjechałem poza miasto....na prostej, ładnej drodze było nieźle, niesety kiedy wjechałem na droge gdzie pełno było poprzecznych nierówności moto zaczeło dziwnie podskakiwać i to już przy prędkości 80km/h na kolejnym odcinku przyspieszyłem do 90-100km/h moto tak podskoczyło, że mój tyłek oderwał się od siedzenia....
Motocykl podskakiwał na przenian tył przód.
Czy przyczyną tego może być zbyt twardo ustawione zawieszenie :?:



Tak by nie robić kolejnych tematów chciałem zapytać czy normalne jest że moto gdy jade na 6tys obr/min i zamykam gaz moto lekko strzela (prycha) z tłumika :?:

: czw 28 lut 2008, 22:11
autor: WiktorVFR
stawiam na twarde zawieszenie odebralem dopiero motocykl z serwisu zazyczylem sobie lwasnie twarde...to był blad bede robil bardziej posrednio

: czw 28 lut 2008, 22:38
autor: GaBaS
Też tak myślę, to zależy też od wagi kierowcy.

: pt 29 lut 2008, 12:29
autor: Pepe VFR
Za twardu zawias ja tak cały czas mam bo twardy jestem i mam zajebiście śilną psychike :lol :lol :lol :lol więc jeżdze na twardo :lol
A tak na poważnie to odpuść zawias bedzie dobrze albo weś pasażera :bye

: śr 05 mar 2008, 03:08
autor: Radek
Na Youtubie jest kilka filmików gdzie profesjonaliści objaśniają jak prawidłowo ustawić odbicie ,dobicie i napiecie wstepne sprezyny w tylnym jak i przednim zawieszeniu. Jak dobrze pamiętam wpisywałem suspension adjustment albo suspension setup . Jak będę miał czas to znajdę i podeślę.

: sob 12 kwie 2008, 20:22
autor: robsonic
Siemka!
Kupiłem moto z niemiec i strach tym jezdzic po naszych drogach!
Mam zawias tak twardy że w zakręty ciężko wejśc po ( piszę o polskich drogach ;-) )
Muszę regulowac ale najpierw podpatrzę u kumpla jak jest u niego. Jego VFR-ką jezdzi mi się o wiele mniej nerwowo :lol: Pozdro!

: sob 12 kwie 2008, 22:39
autor: Maciej
Dwie rzeczy , jak już kupujemy moto to pierwsze rzeczy poza wymianą elementów bezpieczeństwa o ile nie były wymienione to płyny i to wszystkie, nigdy nie macie pewności na czym to jeździ więc robi się to dla proformy aby później nie było niespodzianek szczególnie tych bijących po kieszeni.

Do wyregulowania masz zawiechę nie mniej jeśli masz nalany gęsty olej w amorach to ta regulacja na wiele się nie zda, masz 4klasy twardości od 5W do 20W , ja osobiście preferuje 10W i 15W i tu jest przedział komfortowy gdzie zawiecha ładnie pracuje na obu olejach
W lagę wchodzi 457 ml więc spokojnie 1L ci na obie starczy. Wymień olej w lagach i dopiero reguluj.

: wt 15 kwie 2008, 12:23
autor: maciek
RC46 ma niewiele możliwości regulacji:
- z przodu napięcie wstępne
- z tyłu napięcie wstępne i tłumienie odbicia

Do tego można zmieniać tłumienie przodu przez zalanie odpowiedniego oleju.
O ile pamiętam standardowe ustawienia napięcia wstępnego to 4 widoczne pierścienie w śrubach regulacyjnych z przodu i drugi ząbek z tyłu. Nie pamiętam natomiast tłumienia odbicia z tyłu (regulacja bezstopniowa, śruba na śrubokręt płaski po lewej stronie na dole amortyzatora). Dobrze jest ustawić najpierw wartości standardowe i zmieniać je w miarę potrzeb.

Napięciem wstępnym NIE regulujemy twardości zawieszenia, a jedynie jego wstępne ugięcie. Prawidłowo ustawione powinno dać taki efekt, że razem z kierowcą zawieszenie "ugina się" o ok 4 cm (w stosunku do całkowicie odciążonego motocykla - koło w górze).
To pozwoli na pracę zawieszenia w odpowiednim zakresie, co zapobiegnie zrywaniu przyczepności.


cichy, najprawdopodobniej masz zbyt duże napięcie wstępne ustawione - odpuść je trochę, a będzie lepiej :)