Strona 1 z 4

Naprawa przedniego zawieszenie po szlifie. Pytanie

: sob 02 paź 2010, 18:16
autor: Pawelr851
W zeszlym roku mialem szlif na moim vitku, jednym z efektow jest to ze lagi delikatnie sie przygiely (moto uderzylo w kraweznik). Przygiecie jest male bo jakies 1.5cm na calej dlugosci i lagi oddaje do prostowania, maja mi to zrobic za 80 euro :)

Ale jest druga sprawa, mianowicie zaraz po zakupie moto zauwazylem ze kierownica byla delikatnie przekrecona w prawa strone jakies 10° teraz gdy rozlozylem caly przod widze ze dolna polka jest delikatnie skrecona w lewo wzgledem gornej. Nie wiem czy sa krzywe ale chyba nie bo lagi wychodzily gladko bez szarpania. Przesuniecie tez jest male bo jakies 7mm

I teraz pytanie jak wycentrować te dwie polki i czy sie da jakimis domowymi srodkami ?? i czy napewno nie sa krzywe bo skoro bedac przesuniete, lagi wychodza gladko to czy po wyprostowaniu polek i lag nie bede mial problemow z wlozeniem ich spowrotem??


P.S. Z moich obserwacji wynika ze moto mialo juz kiedys szlifa albo dzwon poniewaz nie mam oslony kolektorow a mocowania tej ze oslony na prawej owiewce sa pourywanie, lagi mialy opisy porbione kreda ( pewnie byly wymienianie) no i kierownica byla lekko skoszona. Cos sie napewno wydarzylo bo jak kupilem to z peknieta czacha ale gosc dorzucil nowa zebym sobie wymienil.

: sob 02 paź 2010, 21:48
autor: PETER
według mnie do prostowania powinieneś oddać kpl, czyli lagi półki górną i dolną oraz ośkę koła u nas w poland robią to w Bielsku Białej koszt całości to ok250 pln ,

: sob 02 paź 2010, 22:00
autor: Damo 88
Masz po dzwonie ślady od kredy świadczą iż motek był z aukcji możesz sprawdzić hist. motocykla bo jeżeli tam trafiło to właściciel zebrał kasę a takie rzeczy są rejestrowane .

Według mnie Lagi nie do prostowania lecz na złom razem z półkami i wizyta w salonie Honda po nowe części a domowymi sposobami możesz zrobić stojak z lag ;-)

: sob 02 paź 2010, 22:07
autor: MC_Hammer
Damo 88 pisze:Według mnie Lagi nie do prostowania lecz na złom razem z półkami i wizyta w salonie Honda po nowe części a domowymi sposobami możesz zrobić stojak z lag
Jeśli by firma nie dawała gwarancji to by nie istniała, a ci z Bielska Białej całkiem nieźle przędą :lol:
Znam sporo osób które korzystały i jest wszystko jest ok.

No ale każdy musi sam policzyć czy 5000=250 ;-)

Oczywiście to tylko według mnie.

: ndz 03 paź 2010, 05:50
autor: Pawelr851
Damo 88 pisze:Masz po dzwonie ślady od kredy świadczą iż motek był z aukcji możesz sprawdzić hist. motocykla bo jeżeli tam trafiło to właściciel zebrał kasę a takie rzeczy są rejestrowane .
Kolego naprawde wybacz mi ale twoja wypowiedz nie jest do konca zrozumiala dla mnie :/
Damo 88 pisze: Według mnie Lagi nie do prostowania lecz na złom razem z półkami i wizyta w salonie Honda po nowe części a domowymi sposobami możesz zrobić stojak z lag ;-)
Wiesz takie cos nie wchodzi w rachube z reszta jak bys byl na moim miejscu tez bys doszedl do takiego wnisku tym bardziej ze lagi nie sa "pogiete" tylko naprawde lekko skrzywione, na pierwszy rzuta oka wogole nie widac dopiero jak sie przyjzysz "na przestrzal" to widac ze sa lekko zgiete.

Co do polek to nie wygladaja na wygiete tylko przesuniete wzgledem siebie i to doslownie o piczy kłaczek a gdzies na forum ktos cos wspominal ze je sie ustawia i jak chcial bym wiedziec jak.

POzdrawiam.

P.S. Ośke wymienilem na nowa wiec nie trzeba prostować.

: ndz 03 paź 2010, 10:23
autor: Fankas
Ceny napraw zawieszeń kszałtują się następująco:
- naprawa półek 80 zł netto (jeżeli jest konieczna wymiana sztycy należy doliczyć dodatkowo 100 zł netto)
- prostowanie rury teleskopu 40 zł netto/1 sztuka
- montaż/demontaż amortyzatora 25 zł netto/1 sztuka
- montaż/demontaż amortyzatora typu up side down 40 zł netto/1 sztuka
- laserowe pomiary ram od 50 zł netto do 100 zł netto (w przypadku motocykli napędzanych kardanem cena może wzrosnąć o 100 zł netto)

jest to cennik bezposrednio tych gosci z bielska.

http://tecrol.bielsko.pl/html/ tu masz adres do nich

znajomy kiedys prostowal tam wlasnie lagi- zlego slowa nie powie
co wiecej, maja duzo lag u siebie na miejscu w razie "W"

: ndz 03 paź 2010, 19:52
autor: SOWA
Tecrol polecam. Robiłem u nich wszystko i zawsze pozytywnie.

Zawiecha prosta sama się ustawia, a jeśli nie to należy zluzować "uściski" na obu półkach, osi, wstawić koło "między sztachety" i nastawić. Pościskać szrałberki i sprawdzić. Ewentualnie poprawić, a potem autostradą szczęścia pędzić do szaleństwa poprzez kolorowy świat. 8)

: ndz 03 paź 2010, 22:59
autor: Damo 88
NP:

Obrazek

[ Dodano: 2010-10-03, 23:00 ]


Motocykl z ubezpieczalni gleba z prawej strony :confused

: pn 04 paź 2010, 01:32
autor: Pawelr851
Damo 88 pisze:Masz po dzwonie
Nie wiem czy byl po dzwonie to są moje przypuszczenia
ślady od kredy świadczą iż motek był z aukcji

A dlaczego z aukcji?? Kupilem go od znajomka a on go sciagal z angli a slady kredy na lagach moga oznaczac ze byly wymieniane tylko lagi
możesz sprawdzić hist. motocykla

gdzie i jak??
bo jeżeli tam trafiło to właściciel zebrał kasę a takie rzeczy są rejestrowane.
Co gdzie trafilo i jaka kase i zaco wlasciciel zebral, gdzie i co jest rejestrowane??

Przepraszam ale nie kumam.

: pn 04 paź 2010, 02:00
autor: Damo 88
W wyszukiwarce uk wpisz sprawdzanie historie motocykla lub na autotrader uk tam w dziale motocykle są takie ogłoszenia ( sprawdzanie hist. jest płatne)
Co do całej tej hist. to jest jeden gwóźdź ponieważ rejestrowane wypadki są tylko te w których właściciel pojazdu otrzymał pieniądze z ubezpieczalni , jeżeli zaś uczestniczyłeś w wypadku i ubezpieczalnia nie wypłaci tobie odszkodowania hist. będziesz miał czystą , na przykład ubezpieczalnia sprawdziła twoje wpisy przy rejestrowaniu i okaże się że przechowywanie pojazdu jest w nieistniejącym garażu nie podlegasz żadnej wypłacie odszkodowania i jeszcze masz do zapłaty karę za podanie błędnych inform.

Piszesz ślady na lagach mogą oznaczać wymianę tylko lagi skoro masz krzywe to nie zostały wymienione na skrzywione Przednie amortyzatory

: pn 04 paź 2010, 11:03
autor: Pawelr851
Damo 88 dzieki za wyjasnienie, napewno sprawdze hist. moto

co do
Damo 88 pisze:Piszesz ślady na lagach mogą oznaczać wymianę tylko lagi skoro masz krzywe to nie zostały wymienione na skrzywione Przednie amortyzatory
Pewnie ze nie zostaly wymienione na skrzywione 8) , ja je szkrzywilem :???: bo mialem slizg jak juz wpsomnialem na samym poczatku, ale nie oznacza to ze motorek jest z aukcji jak wspomniales wczesniej.

Ale dzieki za wyjasnienie.

jeszcze tylko chcial bym wiedziec jak nastawic polki wzgledem siebie bo ktos wspominal ze je sie ustawia jakos>> :shock:

: pn 04 paź 2010, 13:19
autor: PETER
półek nie ustawiasz -jeżeli lagi są proste i półki są proste to po złożeniu wszystko powinno być ok ,jeżeli są jakieś minimalne odchyłki to po złożeniu skręcasz lekko śruby ściskające lagi w półkach najlepiej mieć coś o co można zablokować przednie koło lub kogoś , i ustawiasz kiere tak jak w rowerze a potem skręcasz tak jak powinno być skręcone, na koniec warto sprawdzić czy w obie strony jest tak samo skrecasz do oporu i sprawdzasz odległości manetek od zbiornika lub od ramy powinny byc takie same , jest mała regulacja na klipo-nach :lol:

: pn 04 paź 2010, 19:52
autor: Fankas
PETER pisze: skrecasz do oporu i sprawdzasz odległości manetek od zbiornika
peter mi pokazal naocznie jak sie to sprawdza- nie ostrzegl zebym schowal kciuk trzymajac lape na manetce :D

: pn 04 paź 2010, 20:20
autor: PETER
Fankas jeszcze raz przepraszam :sad: ale będziesz wiedział o co chodzi do końca życia :lol:

: pn 04 paź 2010, 20:54
autor: Fankas
przeciez smieje sie Peter :) z wazeliny nie jestem :P