Strona 1 z 1
naciąg łańcucha - niestabilność?
: śr 21 lip 2010, 15:10
autor: zomb
VTEC 2003
ostatnio zauważyłem że po szybkich łukach jeździ mi się gorzej.
czy tego powodem może być fakt że kończy mi się napęd i juz kilka razy podciągałem łańcuch.
wyjaśniam:
przy naciągu zmienia się geometria - koło idzie do tyłu a dupa moto obniża się (mimośród).
może to powodować ww. niestabilność?
: śr 21 lip 2010, 15:46
autor: robsonic
Może powinieneś opony sprawdzić? Naciągając łańcuch nie wywalasz koła o pół metra do tyłu
Re: naciąg łańcucha - niestabilność?
: śr 21 lip 2010, 15:49
autor: Ketchup
zomb pisze:VTEC 2003
ostatnio zauważyłem że po szybkich łukach jeździ mi się gorzej.
czy tego powodem może być fakt że kończy mi się napęd i juz kilka razy podciągałem łańcuch.
wyjaśniam:
przy naciągu zmienia się geometria - koło idzie do tyłu a dupa moto obniża się (mimośród).
może to powodować ww. niestabilność?
proponuję sprawdzić dokręcenie śrubę tylnej piasty - ta wielka
pozdro
: śr 21 lip 2010, 16:25
autor: MC_Hammer
robsonic pisze:Może powinieneś opony sprawdzić?
Jestem tego samego zdania, mam ten sam problem ale tylko jak skrecam na szybkim lewym łuku.
U mnie powód jest prozaiczny, po oponie widać w którą stronkę lepiej mi idzie składanie motunga ( w prawo ) a że oponki już troszkę mają najechane stąd nierównomierne zużycie boków opony i mam efekt (bujania) na łuku.
Ketchup pisze:proponuję sprawdzić dokręcenie śrubę tylnej piasty - ta wielka
Można ją sprawdzić, ale w Vitku jej nie trzeba luzować do naciągu, tak czy inaczej sprawdź czy wszystko jest dokrecone, zawsze psychicznie lżej.

: śr 21 lip 2010, 22:11
autor: Ketchup
MC_Hammer pisze:
Ketchup pisze:proponuję sprawdzić dokręcenie śrubę tylnej piasty - ta wielka
Można ją sprawdzić, ale w Vitku jej nie trzeba luzować do naciągu, tak czy inaczej sprawdź czy wszystko jest dokrecone, zawsze psychicznie lżej.

a gdzie ja niby pisałem, że trzeba ją luzować do naciągu łańcucha
kiedyś był podjęty podobny temat - sam o tym pisałem - najpierw myślałem, że zdechł amor, potem łożyska wahacza - a skończyło się na niedokręconej nakrętce tylnej pasty
pozdro
: czw 22 lip 2010, 10:37
autor: zomb
co racja to racja...
faktycznie z tyłu już bieżnika nie ma... jutro mam zmieniać tył więc chyba się pospieszyłem z pytaniem. Dam znać czy to była kwestia opony.
Dzięki
bujanie
: czw 22 lip 2010, 21:41
autor: Tomotom
Zomb napisz czy wymiana pomogła, mam podobny problem opona drugi sezon i powolutku równa sie z granicznikiem. Moje watpliwosci padały tez na lozyska wachacza lub tuleje w lagach ale mysle ze to oponka juz konczy zywot.
: pn 26 lip 2010, 22:12
autor: zomb
No i faktycznie to była opona.
W tych co miałem było kwestią tygodnia jak wyjdą druty. Na boku tez już niewiele mięsa zostało.
Założyłem ładne używki i problem zniknął... w łukach idzie jak po sznurku;-)
Dzięki za trafną diagnozę.