Strona 1 z 2
Płyn chłodzący
: wt 09 mar 2010, 18:44
autor: artek69
Witam wszystkich.
Jestem świeżym posiadaczem Hondy VFR 800 Fi '98

i mam pytanie do doświadczonych już kolegów: ile i jaki najlepiej wlać płyn chłodzący? Drugie pytanko: czy waszym zdaniem można samemu podjąć się wymiany płynu hamulcowego w tym układzie Dual CBS czy raczej zrobić to gdzieś w servisie? Nie miałem jeszcze do czynienia z takimi hamulcami choć motocykli już kilka objeździłem. Obawiam się o odpowietrzenie układu - może niepotrzebnie.
Pozdrawiam i czekam na odp...
: wt 09 mar 2010, 19:36
autor: szatan
Okolo 3,5 litra do chłodnic aluminiowych , 2,75 do układu , reszta ok 0,5l do zbiorniczka wyrownawczego ,hamulców nie zapowietrzaj , tzn nie zlewaj starego płynu tylko dolewajac nowy przetłaczaj go az zacznie wylewac sie jasny nowy płyn , rob tak z kazdym odpwietrznikiem , na forumie masz temat o o odpowietrzaniu duala
: śr 10 mar 2010, 00:24
autor: MC_Hammer
A ja bym proponował zacząć od tego tematu :
viewforum.php?f=33
I potem pytać.
: śr 10 mar 2010, 10:17
autor: Art Leffe
Ja używam płynu G-12 z VW (nowy oczywiście) i jest gites. Z hamulcami to jak nie robiłeś nigdy tego nawet w samochodzie to lepiej zapewnij sobie pomoc fachowca
: śr 10 mar 2010, 10:21
autor: Gregory
artek69 pisze:czy waszym zdaniem można samemu podjąć się wymiany płynu hamulcowego w tym układzie Dual CBS
Sam nie dasz rady, musisz mieć 2 osobę do pompowania klamki

.
szatan pisze:na forumie masz temat o o odpowietrzaniu duala
Poszukaj i znajdziesz co robić krok po kroku

: śr 10 mar 2010, 12:03
autor: artek69
MC_Hammer pisze:A ja bym proponował zacząć od tego tematu :
viewforum.php?f=33
I potem pytać.
Wiem, wiem - falstart

.
Nadrobię jak tylko będę w stanie zrobić fotki.
: śr 10 mar 2010, 12:09
autor: artek69
szatan pisze:Okolo 3,5 litra do chłodnic aluminiowych , 2,75 do układu , reszta ok 0,5l do zbiorniczka wyrownawczego ,hamulców nie zapowietrzaj , tzn nie zlewaj starego płynu tylko dolewajac nowy przetłaczaj go az zacznie wylewac sie jasny nowy płyn , rob tak z kazdym odpwietrznikiem , na forumie masz temat o o odpowietrzaniu duala
Wielkie dzięki za pomoc, dzisiaj kupię płyn i wymienię. Co do hamulców zastosuję się do zaleceń kolegi - w normalnych układach nie było problemu z wypompowaniem całości i wtłoczeniem nowego, ale tu zdublowane przewody, jakieś inne ciekawe elementy po drodze.... lepiej nie zapowietrzyć. Dzięki raz jeszcze. Jak się uporam i poskręcam do kupy pochwalę się fotkami na forum.
Pozdrawiam
: śr 10 mar 2010, 22:54
autor: elco
Pamietaj, zeby kupic motocyklowy plyn chlodniczy. Charakteryzuja sie one wyzsza temperatura wrzenia (ok. 135 stopni). Wentylator zalacza sie przy okolo 110 stopniach i z niektorymi plynami samochodowymi moze byc juz problem. Polecam motul motocool expert.
: śr 10 mar 2010, 23:27
autor: Arnold
elco pisze:Wentylator zalacza sie przy okolo 110 stopniach
Tu masz dokładne wartości dla 800 FI

: czw 11 mar 2010, 00:00
autor: Siara
W RC46 wentylator się zalacza przy 104 przy chyba 124 jest "czerwony alarm" wg serwisówki...
: czw 11 mar 2010, 00:07
autor: Arnold
Hmm, to ja nie wiem jakie my mamy serwisówki.

Te foto to screen z mojej.
Wiesz co, gdybyś mógł mi dać namiary na Twoją serwisówkę, bo ja mam amerykańską to może dlatego.
: czw 11 mar 2010, 00:12
autor: elco
serwisowka to tylko teoria. Rzeczywistosc bywa rozna.
: czw 11 mar 2010, 07:56
autor: Art Leffe
W mojej bez owiewek załącza się przy 110 a poskładana przy 104 st. Płyn daje radę w Dieselach to i w moturze też powinien wydolić
: czw 11 mar 2010, 08:34
autor: Hefajstos
W swojej układ chłodzenia zalałem zwykłym rozcieńczonym koncentratem FEBI. Wentylator załącza się przy 104 stopniach i nie ma problemów z temperaturą.
: czw 11 mar 2010, 10:03
autor: Siara
A'rtino "czerwona linia" jest przy 122st., kiedy rusza wentylator nie znalazłem

ale sprawdzałem w praktyce, zawsze przy 104st. i chodzi do 98...