Strona 1 z 1
VFR vs. FJR
: pt 17 paź 2008, 11:10
autor: qbis0
Vitam,
Ostatnio miałem okazję przejechać się na FJR1300. I powiem szczerze jestem troche zaskoczony. Z informacji wynika ze moto posiada ponad 130Nm przy 7000obr. Jest to duzo wiecej niz VFR800 który ma cos kolo 90Nm przy 8tyś.obr. Jednak jadąc na FJR moge smiało powiedziec ze "odejscie" ma duzo gorsze niz VFR-ka. Czy to mozliwe?, czy raczej z ta FJR cos moze byc nie tak. Moto w sumie z 2002roku, 30k.przejechane....
Na duzy plus zasługuje elektrycznie regulowana szyba przy 140 z otwartym kaskiem praktycznie nie czyc wiatru.
Jesli macie jakies doswiadczenia z jazdy na tym moto w porownaniu do VFR to chetnie przeczytam.
Pozdrawiam
: pt 17 paź 2008, 11:16
autor: orzyl
może weź pod uwagę że fjr jest dłuższe, cięższe..
: pt 17 paź 2008, 11:26
autor: katan
Z miesiac temu latalem z kumplem na FJR po zakretach kolo Pruszkowa, generalnie jezdzilem tak ze Vtek mi sie nie wylaczal a FJRa mi odchodzila na wyjsciach..
Moze ta co jechales nie miala jednej swiecy?
zdro!
: pt 17 paź 2008, 12:43
autor: C_L_K
katan pisze:Moze ta co jechales nie miala jednej swiecy?

I mi się tak wydaje

Może poprzez wysoką szybę i ogólnie wieksze rozmiary i masę takie miałes odczucia, ale jak Lui lata z nami to nie wydaje mi się, żebymiał jakiś problem z wciągnięciem VFRki nosem.
: pt 17 paź 2008, 12:57
autor: Lui
Haha
Ogólnie FJR-a ma prawie 2 razy większy silnik ok 40 kuca i 60 momentu wiecej no i wazy 50-60 kg więcej! nie wypowiadam sie który motocykl ma lepsze przyspieszanie itp bo to sa minimalne różnice:) No ale VFR ma większego V-MAXa bo fujra jest zblokowana do 250 km/h. Ja tam jestem bardzo zadowolony no i raczej nie przesiadłbym sie na VFR:))) A i zapomniałem dodać ze FJR jest tylko mocna na prostej bo na winklach to buja sie jak Titanic na fali:)
: pt 17 paź 2008, 15:53
autor: Piszol
Jak wracałem w tym roku z Mazur znajomy leciał nev nev FJR-a i na chwile była zmiana to powiem tak, jak szybe na maksa sie podniesie to "cichutko" jest, niby się zbiera ale jakos tak ociezale (takie wrazenie przynajmniej ). Na dalsze trasy dosc fajna sprawa ale na miejscu jak ktos sie kreci to nie bardzo. Wsumie spalanie na trasce wyszlo mniejsze niz w mojej VFR-ce gosciowi.
: pt 17 paź 2008, 18:05
autor: PETER
Ważne sa odczucia jazdy na danym moto następnym razem przypatrz się wskazówce licznika jak szubko pnie się w górę ,miałem podobne odczucia jak się przesiadłem z suzuki 1100 na cbr 1000 dual suzi 96k\nm 98km, cbr 136km ok. 95 nm więc mocniejsza a wrażenia jakby powoli się rozpędzała jak postawiliśmy oba obok i dzida to wyszło że jednak honda lepsza ale wrażenia lepsze były na suzi
: pt 17 paź 2008, 18:45
autor: qbis0
....dokładnie moze to wrazenie, bo ni jechalismy obok siebie,ale tak jak mówe VFR miala lepsze pierdolnincie